Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy by wlazła :mrgreen: ale lampa pod h11 nie ma homologacji na światła dzienne. Ma też pewnie inną konstrukcję odbłyśnika. Takie kombinowanie nie ma więc sensu. Równie dobrze można by zainstalować nielegalne SD-2 czy na własną rękę doklejać diody w reflektorach głównych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam informacja, że "Światła dzienne włączają się dopiero po uruchomieniu silnika, gdy napięcie w instalacji wzrośnie do 13.4V i pozostają zapalone do momentu wyłączenia stacyjki. Umożliwia to rozruch silnika bez dodatkowego obciążenia akumulatora włączonymi światłami"

Jeśli to prawda, to w końcu zniknął by problem z szukaniem w samochodzie "plusa po uruchomieniu silnika", grzebaniu gdzieś po skrzynkach itp.

Przeczytaj dokładnie co pisze w aukcji. Wynika z tego opisu że trzeba pogrzebać w instalacji samochodu. A szybciej będzie zrobić wstawiając przekaźnik za 5 zł. A nawet jak się włączą światłą (2x21W) podczas rozruchu to nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednia aukcja faktycznie mogła sugerować, że trzeba grzebać w elektryce.

W tej wszystko jest banalnie proste: http://allegro.pl/automat-swiatel-dziennyc...1422571349.html

Znowu staje się aktualne pytanie czy skoki napięcia nie będą powodowały gaszenia świateł DRL.

 

A co do przekaźnika: rozumiem, że chodzi o to aby 'standardowy' automatyczny włącznik świateł DRL (tzn. taki, który podłącza się plus po stacyjce, masę i sterowanie z pozycyjnych, bez żadnych udziwnień w postaci pomiarów napięcia, rozpoznawania ładowania itp.) wzbogadzić o przekaźnik podający napięcie do złącza 'plus po stacyjce' bezpośrednio z + akumulatora (zamiast właśnie po stacyjce) a wzbudzany za pomocą '+ po uruchomieniu silnika' np. z kabelka odpowiedzialnego za gaśnięcie diody ładowania, czy jakiegokolwiek innego, w którym występuje + tylko gdy alternator działa.

 

Zależy mi żeby światła działały tylko gdy silnik jest uruchomiony ponieważ często mam postoje gdy silnik jest już wyłączony, ale z samochodu nie wychodzę (a dopiero wtedy wyłącza się elektryka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tdk, ale to skomplikowałeś. Wystarczy zwykły przekaźnik ze stykami zwartymi i rozwartymi. I teraz podłączamy plus po stacyjce przez przekaźnik na te styki, które w normalnym położeniu przekaźnika są cały czas zwarte. Potem z przekaźnika na lampy i tyle. I aby spełnić warunek aby automatycznie się wyłączały światła do jazdy dziennej, wystarczy pod styk cewki przekaźnika podłączyć przewód z oświetlenia pozycyjnego, a drugi pod masę. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujcie dalej - Ja też jeżdżę na SD-2 i jeszcze nikt mi nic nie zarzucił. Fakt, że troszkę to przerobiłem bo standardowo światła świeciły powyżej 800 kandeli. A teraz mam 750 na każdym. I jeszcze jedno widziałem wiele lamp diodowych do jazdy dziennej które nie posiadają właściwej homologacji i Co - też jeżdżą .... Nikt ich nie sprawdza do póki nie założysz błękitnych odbłysków - to dopiero działa na policję. Mój system działa już dość długo i nikomu to nie przeszkadza. Opis znajdziecie na początku tego tematu. Są tam zdjęcia i schematy. Dalej jest mowa o tym który opornik i na jaki należy go wymienić. A wszystko będzie działać jak trzeba.

PS.

Może ktoś kto ma ledy jako dzienne niech podjedzie na stacje diagnostyczną lub przy okazji badania technicznego sprawdzi jasność lamp dziennych na przyrządzie. Wiem z doświadczenia że duża większość diagnostów nie poradzi sobie z tym tematem i powie że wszystko jest OK ale jak sprawdza ustawienie świateł mijania to tak samo na tym samym przyrządzie sprawdzi światła do jazdy dziennej - wartość w tysiącach powinna się zawierać między 00,40 a 0,80 /ja mam 0,75/ co daje nam między 400 a 800 kandeli. I tak jak każde światła do jazdy dziennej świecą do przodu i nikogo nie oślepiają, ponieważ ich jasność jest tak słaba ale mocniejsza niż postojowego, które powinny się zawierać między 100, a 200 kandeli.

POZDRAWIAM :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tazesz, popieram Ciebie w 100%, ja mam wszystko wykonane dokładnie tak jak Ty i jeszcze nie spotkałem się z opinią na radiu abym kogoś raził czy to jadąc za nim czy na przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tazesz jeśli mam światła z homologacją (akurat ja mam polską homologację), to co mnie obchodzi jasność lamp :mrgreen:

no chyba, że będą zabrudzone. w każdym innym przypadku diagnoście nic do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam osobiście jeszcze tego nie doświadczyłem, ale słyszałem, że często policja zatrzymuje samochody, które nie używają "jedynych słusznych" świateł. Policja przeznaczenia danej lampy nie rozpoznaje po oznaczeniu na kloszu, lecz po miejscu zamontowania (dobrzy są!). Dlatego światła dzienne w dolnej części zderzaka do dla policji zawsze są światła przeciwmgielne, więc mandat się należy i nie ma dyskusji. Jedyna szansa to nie przyjąć mandatu i spotkać się ponownie w sądzie, gdzie taki policjant się skompromituje... ale to już tylko pod warunkiem, że w naszym aucie faktycznie wszystko było OK.

 

H11 i H15 mają zupełnie inne mocowania, nie ma szans by je zamienić. Do tego inna jest budowa lustra samej lampy - spójrz na moje zdjęcia zrobione wcześniej.

 

Światła dzienne powinny mieć od 400 do 1200 kandeli. Kiedyś było do 800, ale potem podnieśli, nie wiem dlaczego. Przecież 800 to i tak strasznie dużo. Tylne światło przeciwmgielne ma maksymalnie 300 kandeli. Natomiast przednie pozycyjne od 4 do 100 kandeli. Tylne - 4 do 12.

Z tego co zmierzyłem u siebie:

- przednie pozycje - 16 cd

- tylne pozycje - 12 cd (ale to wersja CC)

- dzienne Hella - 500 cd

- dzienne Wesem HM4 (żarówka P21W) - nieco ponad 400 cd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha ja takich informacji nie słyszałem, a jeżdżę ok. 10 miesięcy (ok. 17 kkm) i z kolegami mającymi dzienne w SCII i nie tylko jestem na bieżąco w wiadomościach i żadnej kontroli nie mieli. IMHO policja nie czepia się mocnych poziomych białych świateł, bo wiedzą, że sporo jest legalów.

jedynie ojciec jednego z kolegów (posiada megane II) został zatrzymany za brak wpisu do DR o zamontowanych światłach dziennych!! SERIO!! <szukaj>

 

Tazesz przepraszam, jeśli coś źle odebrałem. jeszcze przeczytam Twoje posty 5x ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, poziomych białych może faktycznie się nie czepiają, bo takie kojarzą się tylko z diodowymi dziennymi, dlatego też pewnie nawet sporo nielegalów przechodzi. Z żarówkowymi może być już inaczej, zwłaszcza zamontowanymi w miejscu fabrycznych przeciwmgielnych. Sporo ludzi się do nas zgłasza z prośbą o pomoc, bo mieli kontrole policyjną i zostali oskarżeni o nieużywanie świateł mijania, lub jazdę na przeciwmgielnych. Nawet w samochodach z zamontowanymi takimi światłami fabrycznie. Wiadomo, że nawet zatwardziali policjanci powoli się uczą i do niektórych dociera już, że jest takie coś jak światła dzienne, ale np. dalej twierdzą, że wraz z nimi muszą się świecić tylne światła pozycyjne, gdy w rzeczywistości od 1,5 roku nie ma już takiego wymogu. Ja z policją nie mam zamiaru dyskutować w najmniejszym stopniu, tylko od razu mówię, że mandatu nie podpiszę. Tylko jak już mówiłem - musimy być wtedy pewni, że prawo jest po naszej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!