Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

to moje definitywne pożegnanie z użytkowaniem SD2 na mII phII .

Elektryka samochodu nie trawi tego urządzenia. Skończyłem przed chwilą demontaż, stąd kilka ładnych zdjęć.

Niestety już bez kabli, będę opisywał.

Wersja z samego początku 2006 działa poprawnie bez niespodzianek. 2006 jakoś z sierpnia i 2007 poszła się... zepsuć.

Najpierw bezpiecznik dwukrotnie, potem całkowite wywalenie impulsu wyjściowego prosto w skrzynce,

łącznie z unieruchomieniem samochodu.

Jak powiedział szczur do marynarzy uciekając z tonącego statku: "Powodzenia życzę!"

Manual instalacja SD-2 do phII

potrzebne klucze:

10mm- zdjąć radiator, 13mm na fajce- akumulator i plus pod skrzynką

torx: T27- obudowa skrzynki, T40- podstawa akumulatora

śrubokręt krzyżak- filtr powietrza, śrubokręt do podważań wtyczek, zacisków itp

 

wyjąć akumulator i stojący za nim radiator

1 duży torx

2 zwykła 10 między kablami

zdjcie0436s.th.jpg

-----------------------------------------------------------------------------

 

0 odpiąć radiator z trzech wtyczek

1 zdjąć filtr powietrza

2 wykręcić dwa pozostałe torx podstawy akumulatora

3 zdjąć obudowę skrzynki, dwa torx

4 wykręcić śrubę mocującą , 13mm

5 porozpinać przewody pod zdjęta obudową

zdjcie0439.th.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

 

1 wyjąć podstawę akumulatora

2 wyciągnąć z szufladki listwę połączeń/bezpieczników

zdjcie0440j.th.jpg

------------------------------------------------------------------------------------

 

1 masy dla mijania, niżej w pionie (niewidoczne) długie

2 prąd dla mijania, któryś z trzech- spotkałem dwie opcje

3 prąd na długie

4 prąd ze stacyjki

zdjcie0441f.th.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------

 

podpięty radiator i akumulator przez kable rozruchowe,

sprawdzić prawidłowość połączeń świateł, impuls jest- żarówka świeci.

zdjcie0442a.th.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------

 

wiemy co jest gdzie <piwko> ,

rozkładamy wtyczkę wyjścia oświetlenia i lutujemy przewody do SD2 :oops: !

zdjcie0444ft.th.jpg

------------------------------------------------------------------------------------

 

1 pierwszy wlutowany! sprawdzamy czy działa= daje prąd.

lutujemy kolejny i sprawdzamy...

zdjcie0445.th.jpg

----------------------------------------------------------------------------------

 

Działa? BRAWO!

Składamy

zdjcie0446.th.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Zacznijcie o świcie i nie zapominajcie zabrać kanapek :) ,

następny posiłek kolacja, może :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
A co powiecie o tym zestawie? http://www.autoflesz.pl/artykuly/4195,swia..._%28DRL%29.html

Światła LED dzienne Philips'a

Obrazek

Wyglądały by po zamontowaniu ładnie w Megane II. Na co dzień jeżdżę bez świateł, włączają się same jak tego potrzebują ale czasami jest dość szarawo a poruszam się szybko i mam ochotę włączyć światła mijania ale szkoda mi żarówek, które się tak długo wymienia.

Ma ktoś ten zestaw już założony w Megane? Jak wygląda użytkowanie?

 

Mnie też zainteresowały te światła od Philips'a. Niestety, po wymierzeniu wszystkiego okazuje się, że bez poważnej ingerencji w zderzak (czyli wycięcie otworów pod światła np. w plastikowych osłonach) nie da się zamontować tych świateł w sposób zgodny z przepisami - odległość między nimi będzie mniejsza niż 60 cm. A szkoda... :)

Zresztą wszytko opisane jest w załączniku.

DRL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja nie mówię że tak nie jest... oznaczenie + homologacja + automatyczne włączanie ich i wyłączanie = LEGALNE światła do jazdy dziennej :)

kolego jesteś w wielkim błędzie - to nie są światła do jazdy w dzień. proponuję poczytać tutaj o takich światłach, a swoje czym prędzej zdemontować, bo zagrażasz bezpieczeństwu ruchu takimi świeczkami.

homologacja na światła dzienne ma postać RL E* ******, gdzie * to odpowiednie cyfry. na twoim zapisie tego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś rozwiązał sprawę montażu świateł do jazdy dziennej w MII? Jak wiadomo tradycyjnych ledów nie ma gdzie umieścić. Nie chcę rezygnować z przeciwmgielnych (w ich miejsce można by wepchnąć dzienne). Odrzucam też możliwość kombinowania ze zmniejszoną mocą świateł drogowych.

Czy ktoś spotkał się z innymi rozwiązaniami? Np. połączenie p-mgielnych i dziennych albo reflektory (drogowe/mijana/postojowe/kierunki) z wbudowanymi dziennymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!