Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

drzazga, :-) Cieszę się że mogłem komuś pomóc. Przypominam że rezystor o wartości 90 khom wymieniony tak jak na moim zdjęciu z dnia >>Wysłany: 2010-06-18, 16:28 << i wówczas w Renault megane II osiąga się właściwą wartość świecenia świateł zgodnie z przepisami tj wartości od 400 do 800 kandeli. Ja w swoim mam 750 kandeli. Chociaż podczas moich dalszych doświadczeń ktoś mnie zapytał przez (CB) radio co mi tak słabo świecą - jak postojówki. W chwili gdyż załączyłem postojówki zauważył różnicę choć jest niewielka. Bo światła postojowe powinny świecić w granicach 150 do 200 kandeli. Jeszcze dodam, że na allegro sprzedawane są lampy LED jako światła do jazdy dziennej, lecz dokładnie opisują że te światła mają moc 6000 kandeli ->> przypis >> "CECHY Produktu:

- wysoka jakość światła 6000k

- swiatła automatycznie włączają sie po uruchomieniu silnika

- bardzo prosty klipsowy system instalacji

- światła posiadają certyfikat dopuszczający do użytku(homologacje)"

Tylko jaką homologację skoro wyraźnie przepis mówi o wartości 400 - 800 kandeli a nie 6000 kandeli. :-P

Nie dajcie się nabrać :evil: :-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysoka jakość światła 6000k

to chyba nie o kandele chodzi ale o barwę światła wyrażoną w stopniach kelwina czyli tzw temperatura barwowa.

Uczyłem się o tym co prawda na świetlówkach ale było to tak.

2700- barwa ciepła (żółtawa)

4000- barwa zbliżona do białej (świetlówki 840 czyli barwa oddawana w 80% i o barwie 4000)

6700- trupio biała nazywana szpitalną (czyli trupio białe kolory jakie dają mniej więcej ledy china)

więc o intensywności wydzielanego światła to całkowicie nie to pojęcie.

Mnie też czeka montaż dziennych światełek w meg II wujka ze względu na ciągłe przepalanie się żarówek ale raczej będzie to montaż nowych lamp zamiast przeciwmgielnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nową tanią alternatywę do naszych renatek. Koszt praktycznie kończy się na wybraniu przez siebie światełek dziennych z homologacją oczywiście :-)

Ze zwykłego przekaźnika (3zł) zrobiłem auto włączanie i wyłączanie dziennych po odpaleniu silnika + auto wyłączanie po włączeniu świateł postojowych i mijania.

Jeśli chcecie żebym wszytko opisał to dawajcie znać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobo001, Jaka alternatywę. Wystarczy że włączysz światła mijania, wyłączysz auto, a po otwarciu drzwi same zgasną. Później jak uruchomisz auto yo same się zapalą. Jeśli pozostawisz wcześniej załączony przełącznik na światłach mijania. I po co tu jakiś przekaźnik. hmmm :roll:

lepper_pl,

Jeśli to oznaczenie to nie kandele tylko co oznacza K? Jeżeli znowu maja barwę 6000 k to powinny mieć samoregulację poziomująca tak jak to mają ksenony ponieważ mogą oślepiać tak jasnym światłem. Myślę że jednak chodzi o kandele. Bo to ta wartość określa jak mają one mocno świecić. Na ten przykład lampa do świateł drogowych z żarówka żarową (w reflektorze) ma jasność około 2800 - 3200 kandeli a ksenon mijania to są już 4500 i 6000 kandeli i co jak się komuś przytnie samo-regulator to co nie rażą nikogo z przeciwka? Rażą i to jak cholera.

PS.

I nie łapcie z a słówka bo fachowcem nie jestem - magistra z tego nie robiłem ale na zwykłą logikę, magister sam żarówki w aucie nie wymieni, brak jest komórek mózgowych rozwiniętych po tej stronie ;-)

Wystarczy przeczytać przepisy popytać diagnosty i ocenić samemu. Jeszcze lepiej przespać się z problemem i dopiero wtedy oceniać. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tazesz, u bobo jest silnik dti a to jest megane I więc takie rzeczy o których piszesz to w meg II. Więc ja chętnie zobaczę opis.

Nadal twierdzę że to co opisujesz to temperatura barwowa ale szukać dowodów nie będę bo to jest najmniej istotne. Ważne żeby poprawnie działało.

Zwykła żarówka też razi jak jej światło jest skupione za wysoko (to tak jak by się ta samoregulacja przycięła :-)

 

nie mniej jednak podziwiam twój opis o SD 2 więc działaj dalej w tym dobrym kierunku :-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta instalacja ma jedna wadę pod względem elektrycznym. Brakuje zabezpieczenia przekaźnika bezpiecznikiem. I z tego co widzę to podpięte jest to wszystko do alternator od strony dającej napięcie na obwody elektryczne (prąd rzędu 60-110A w zależności od typu alternatora). I pewnego razu może to się wszystko po prostu spalić. Najprościej byłoby to zrobić na przekaźniku. Bez kombinowania z alternatorem w następujący sposób:

:-) odszukujemy przewód na którym pojawia się nam plus po przekręceniu kluczyka w stacyjce (megane I) lub po naciśnięciu startu (megane II) np. zapalniczka.

:-) Po znalezieniu łączymy go do przekaźnika na styki rozwierny. Drugi podłączamy od przekaźnika do świateł dziennych.

:-) I teraz w najprostszy sposób podciągamy masę do przekaźnika i plus od świateł pozycyjnych.

 

I mamy jak przekręcimy kluczyk w stacyjce automatycznie zapalają się nam się światła i gasną samoczynnie jak włączymy pozycyjne. :-) I gasną całkowicie jak wyjmiemy kluczyk ze stacyjki lub kartę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przewodach na każdy jego 1mm2 można go obciążyć natężeniem prądu 10A., a tam jest przewód 10mm2 czyli daje nam już 100A jakie mogą przez niego sobie spokojnie popłynąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepper_pl, sorry a le temat jest o megane II ph I tak więc na początku każdego nowego wpisu należało by dodać, że mowa jest o megane I . Co ułatwiło by sprawę. Po drugie Jest gość co szukał tarcz do megane i w jego profilu widniało megane I a szukał do megane II - co mnie tez zmyliło ale jak się później okazało zmienił auto a nie zmienił tego w profilu. Dalszy komentarz uważam za bezsensowny.

POZDRAWIAM lepper_pl-a, Tazesz :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dodam jeszcze dokładniejsze zdjęcie alternatora bo 100A na pewno 1 mm kabelkiem nie idzie;)

 

Na razie nie idzie ale wystarczy że padnie przewód od alternatora do akumulatora to sobie spokojnie prąd popłynie tym kabelkiem. I mówię to jako elektryk z wykształcenia i zawodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ziebice1
Trochę mnie tu nie było i temat się rozwinął...

Też myślałem nad SD-2, ale najpierw postanowiłem zasięgnąć informacji, jak to się mówi, u źródła i tak:

Ja także chciałem kupić ten układ SD-2 nawet już miałem wypisany przelew ale po przeczytaniu e-maila z KWP WRD Wrocław zrezygnowałem.

Policjant uświadomił mi że przy pierwszej kontroli zostanie mi zatrzymany dowód za jazdę na światłach drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!