Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info, warto wiedzieć o problemie bo moze i mnie to kiedys spotka.Jak na razie hula dobrze, mam przejechane 40k km; dobrze ze w tym przypadku RP współfinansuje tę naprawę.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się pochwalę :-P

u nas to wyglądało tak (auto kupione 04.2003 z roczną gwarą):

06.2003 - wymiana elektrozaworu regulacji faz rozrządu

12.2004 - wymieniono koło zębate przestawiacza faz rozrządu oraz czujnik GMP

03.2005 - ponowna wymiana GMP

03.2005 - Lambda

Wszystko za FREE :-D

To tylko główne sprawy, które znalazłem przypadkowo w jednym z pism do dealera :) możliwe, że były jeszcze drobiazgi z tym związane. Roczny brzebieg ok.28kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Qrcze, temat z tym kołem ciekawy no zobaczymy.Posiadam model z 03.2004 jak pisałem prawie 40 k km.Ale człowiek myśli kiedy jego to dopadnie.Dobrze ze forum istnieje:).Szkoda ze za wiele nie jeżdzę bo głównie firmowym kręcę km-try ale satysfakcja duża jak sie człowiek przesiądzie do swojego wymarzonego i zacharowanego pojazdu. Poza troszkę skrzypiącą tapicerką w drzwiach kierowcy nie mam nic do zarzucenia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie,

 

mam Megan 1.6 2004 r. przebieg prawie 64 000 km.

już przy 53 000 km, miałem wymienione wszystkie paski razem z kółkiem zmiennych faz. ale problem zaczął występować już po 61 000 km...

wymieniłem świece, filtry. ale kontynuuje sie spadanie obrotów silnika na swiatlach, problem pojawia sie losowo, kurde...

nie wiem co z tym robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ciekawe gdzie składane są silniki 1.6; może to wszystko wina dostawcy kół zmiennych faz rozrządu albo elektrozaworu.Hmm, moja Megi montowana była w Turcji:)no zobaczymy, oby hulała jak teraz.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO i w koncu telefon z RP ale wiecie ile mi chca dac???? 30%, powiedzialem sympatycznemu panu ze smieszny jest, bo sprzedaja bubla a potem kaza jeszcze za wymiane tego placic i do tego to znowu pewnie sie posypie, on mi na to, ze on tak z dobrej wlasnej woli mi dal bo mi sie nie powinno nalezec bo sie spoznilem podobno z przegladem jakies 1-2mies, ja mu na to ze to ASO i ich zmiany sa temu winne bo problemy stwarzali. Potem zadzwonil pan z ASO i zaprosil na rozmowe, sprobuje z nim jeszcze pogadac, jak nie to trzeba bedzie kombinowac to kolo z innego zrodla... bo nie zamierzam 3,5k zl wywalic na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Czytam wypowiedzi na tym forum z ogromnym zainteresowaniem, dodam, ze niestety :) , gdyz moja Meganka tez padla ofiara kola zmiennych faz rozrzadu; Wslu[ciach]e sie w "furkotanie" od kilku miesiecy i skonczyla mi sie cierpliwosc - czas na naprawy;

Od razu wspomne ze na dofinansowanie nie mam co liczyc bo wykonalem przeglad przy 60k poza ASO i sie obrazili (zaoszczedzilem na tych samych czynnosciach ponad 500 zl); Tyle ze teraz pozostalem sam z problemem; Teraz mam przejechane 77k km

 

Moje pytanie jest skierowane do tych ktorzy taka naprawe maja juz za soba:

 

Czy wystarczy wymienic samo kolo zmiennych faz rozrzadu + rozrzad oczywiscie z uwagi na przebieg ,czy warto by tez wymienic elektrozawor?

 

Czy ktokolwiek organizowal sobie czesci poza ASO? Jesli tak to poprosze o namiary na rzetelnych sprzedawcow;

 

Dodam, ze jestem z Krakowa i naprawa zajmie sie najprawdopodobniej Auto Reno z Wieliczki - polecany serwis - jesli ktos ma inne doswiadczenia to tez poporsze o komentarz;

 

Mam nadzieje, ze po naprawach i odchudzeniu portfela usterka nie powroci;

 

Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pasek Getes 78zł, rolka prowadząca SKF 145zł, rolka napinająca SKF 183zł, pompa wody Dolz 144zł. Na hasło Klub Renault Megane - 20% upustu.

Koło zmiennych faz rozrządu 1250zł do zapłacenia już, elektrozawód 510zł, czujnik położenia wału czy koła 240zł.

 

FRANCFURA

ul. Radwańska 50

93-574 Łódź

(0-42) 637 45 20

e-mail [email protected]

gadu-gadu 5403151

 

Na oleje i oryginalne części mniejszy upust. Na życzenie mogą wysłać pocztą, kurierem, jak kto woli. Można zadzwonić, można się wybrać osobiście, można pogadać przez komunikatora TLEN lub GG

Od podanej ceny proszę odliczyc upust.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!