Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

...hmmm łoooo to wychodzi za komplet prawie 2,5k BEZ ROBOCIZNY, a w ASO mi wyliczyli 3,5k WSZYSTKO i do tego moge miec nedzne 30% wspoludzialu RP (w trakcei negocjacji) czyli wychodzi jakies 2450zł

 

takie te ceny dziwne maja, rozrzad nieoryginalny za 360zł z pompa powiedzmy, ja moge miec oryginal rozrzad +zamiennik pompa za 410zł...

kolo zmiennych faz poza ASO widzilaem po 650zł juz nawet...

 

takze ceny jakos nie rewelacyjne... przynajmniej jak dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choina dziekuje za wyczerpujace informacje, jednak Sornat ma chyba racje; Drogo te czesci wychodza, bo prawie tyle samo co w ASO (2950PLN);

Jestem w stanie kupic np. oryginalne kolo duzo taniej;

 

Niemniej jednak koszty i tak male nie sa :evil:

 

Pytanie brzmi jednak, czy nie wystarczy wymienic samego kola i rozrzadu? Czy czujnik i elektrozawor jest rzeczywiscie konieczny?

 

Szukam kogos kto przeprowadzal taka naprawe w Krakowie lub okolicach w ostatnim czasie i bedzie mogl podzielic sie doswiadczeniem;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie cen za oryginał to podobno zmieniają się często. Nie ma takiej opcji by kupić u nich drożej niż w ASO, jak coś to tylko taniej bo dają nawet rabaty na oryginały. Co prawda mniejsze niż na zamienniki, ale dają. Możliwe że mają starą wersje Dialogys'a.

 

Kiedyś miałem taki przypadek w Clio, podczas podniesienia auta (wymiana opon z zimy na lato) wyleciała sprężyna i zgubiłem gume (między belką a sprężyną). Zadzwoniłem do w/w sklepu i usłyszałem, że zamiennikw nie ma, tylko oryginał i cena 35zł/szt. Poprosiłem od razu 4 sztuki, jedna robota wymienie wszystkie na nowe. A tu za 5 minut telefon ze sklepu, że cena uległa zmianie i podczas zamówienia w RP wynosi 246zł/szt. Podobno RP bardzo często koryguje ceny i jeśli ktoś chce zrobić u nich zakup, to proponuję powiedzieć, że w ASO cena jest taka i taka i napewno zadzwonią do RP i potwierdzą ją. Robię u nich zakupy od 7 lat i nigdy mnie nie oszukano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi jednak, czy nie wystarczy wymienic samego kola i rozrzadu? Czy czujnik i elektrozawor jest rzeczywiscie konieczny?

 

Szukam kogos kto przeprowadzal taka naprawe w Krakowie lub okolicach w ostatnim czasie i bedzie mogl podzielic sie doswiadczeniem;

 

no wlasnie tez sie nad tym zastanawiam, ktos chyba kiedys pisal na liscie PIKUR-a ze elektrozaworu nie trzeba wymieniac, w ASO robia to "profilaktycznie" (oczywiscie za nasza kase), podobno ten zawor mozna latwo sprawdzic podpinajac pod niego 12v, on ma tylko dwie pozycje pracy... podobno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w lutym wymienialem w ASO kolo na nowe razem z rozrzadem za 2450pln (dostalem 30% upustu) i co najciekawsze tydzien temu bylem w tym serwisie spowrotem bo kolo zalozone w lutym zdazylo sie popsuc i w ramach gwarancji zamontowali mi nastepne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziekuje wszystkim za wypowiedzi w temacie kola zmiennych faz rozrzadu;

Dla tych, ktorzy wciaz borykaja sie z tym problemem byc moze przydatna bedzie informacja jak zakonczyla sie moja historia:

Otoz wymienilem kolo (okazalo sie byc pekniete!) + rozrzad bez pompy wody, wszystko oryginalne; Calosc 1600 zlotych; Jak na razie hula i mam nadzieje, ze tak juz zostanie;

 

Gdyby ktos z Malopolski potrzebowal dobrych mechanikow to polecam serwis AutoReno z Wieliczki - mam nadzieje, ze sobie tym nie zapeszylem : )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich majacych problem z odpaleniem.... na 80 procent jest to kolo zmiennych faz rozrzadu niejasnosci rozwiarze test (60 zl) wiec po co zgadywac???Czasem trzeba tez przeczyscic przepustnice i zresetowac kompa a dokladnie przyuczyc go do nowych poprawnych ustawien przepustnicy.Dodatkowa wskazówka to metaliczny dzwiek przy odpalaniu samochodu (na zimnym silniku) jesli jest slyszalny to na bank kolo poszlo sie ........na spacer ;) Koszt kola to 650 zł teraz na dniach potanialo bo kosztowalo ponad tysia.

 

Polecam warsztat w Gdansku Serwis pogwarancyjny renowek RENOCARS

 

Ostatnia wskazówka dla wszystkich dzieje sie cos z silnikiem ....zrob test bedziesz mial wszystko jak na dloni i czyste sumienie ze naprawiasz to co trzeba.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to właśnie to koło;

 

A co się psuje? No cóż, moje po prostu sobie pękło....

 

Co do cen to rzeczywiście potaniały, ja kupiłem oryginał za 700 zł, w ASO oczywiście jedyne 1250zł :roll:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jestem pierwszy raz na forum. Posiadam Scenica II 2000r. 150kkm 2,0 16V. Uważnie czytam na temat koła zmiennych faz i mam podobne objawy od 6 m-cy tzn. nierówna praca na biegu jałowym czasami gaśnie kiedy jest zimny silnik oraz dzwięk silnika jakby to był disel robi się cichszy przy obrotach powyżej 2tyś. Wymieniłem cewki zapłonowe silnik krokowy, sprawdzałem elektrozawór (po podpieciu do 12V otworzył się ale nie wiem czy dostaje sygnał z komputera bo na wtyczce nie ma napięcia ale może źle to mierzyłem) Mam p-rośbe o dokładny opis objawów uszkodzenia koła zmiennych faz oraz czy mam jeszcze szukać innej przyczyny dolegliwości mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!