Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

ale nawet jak mi dadzą kasę z jej polisy OC (rozliczenie gotówkowe) to i tak muszę potem dać fakturę za usługę, że faktycznie zrobiłem sobie ten zderzak.
Ostatnio jak naprawiałem z oc sprawcy dali mi trzy opcje:

1) gotówa wg ICH kosztorysu - i nie wnikają czy coś było robione

2) całościowa naprawa bezgotówkowa w jednym warsztacie

3) zwrot kosztów wg dostarczonych faktur z różnych warsztatów...

Co robili (dane na fakturze): ....

Coś nie widzę na tej liście samego koła zmiennych faz - a więc może wcale nie masz problemu z głowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baad74, Właśnie podczas wizyty w serwisie na przeglądzie wiosennym, gadałem na ten temat z mechanikiem. Pompę wymieniają gdy stwierdzą, że ta wymaga wymiany. Tzn. gdy jej stopień zużycia lub przebieg od ostatniej wymiany kwalifikuje ją do tego, bądź na życzenie klienta. Tu przyczyną "kopania" w rozrządzie było felerne koło zmiennych faz, niestety nie wiemy nic na temat tego, kiedy rozrząd był wymieniany w całości. Może pompa jest prawie nowa <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko szkoda że promocja nie obowiązuje samochodów sprowadzonych a może jednak czy komuś udało się wywalczyć ulgę na samochód przyprowadzony ?????? Mam 46 tys km i zgrzytanie na zimnym. Może trochę pojeżdżę bo nic się więcej nie dzieję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko szkoda że promocja nie obowiązuje samochodów sprowadzonych
Wydaje mi się, że gdyby doprowadzić do uznania tej wady za fabryczną - to wtedy nieważne skąd pochodzi auto, serwis R powinien to naprawić.

Ale jakoś nikt nie chce łączyć sił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje kółko zmiennych faz rozrządu również zaczęło sobie przypominać że istnieje :cry: .

Czasem jest to zgrzyt, a czasem zachowuje się jak powracający pasek airbaga w kierownicy.

Zauważyłem też że jak codziennie znajdę kilka minut dla Reni gdzie zostanie ona przegoniona po drodze dość sportowo to następnego dnia rano startuje bez zgrzytu. Może jednak popychacz z elektrozaworu zmiennych faz lubi wraz z kółkiem styl dynamiczno-sportowy ?.

Wystąpiłem też do RP o ofertę na wymianę (przez stronę www.RP) ale zostałem <ok> . Spróbuję ponownie. Uznanie wady kzfr jako wady fabrycznej kwalifikującej się do nieodpłatnej wymiany np przy okazji wymiany paska rozrządu popieram w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ale jakoś nikt nie chce łączyć sił...

Na czym miałoby polegać łączenie sił? Bo nie do końca zozumiem. Wydaje mi się, że do tego rodzaju spraw potrzebny jet prawnik lub dość dobra znajomość prawa. Bez tego to nawet gdybyśmy wydrukowali transparent a na nim przekreślone gigantyczne koło z.m.f :-P i wszyscy razem ruszyli na Warszawę, to bez konkretnego planu i porządnej podstawy prawnej raczej nic nie wskóramy. Jeśli jest tu na forum jakiś prawnik to niech się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok co do mnie. Nie wiem jakie wstawili, jest chyba tylko początek serii na fakturze ale niestety nie ma końcówki. Za to efekt pozytywny jak najbardziej. Specjalnie od piątku zwracam na to szczególną uwagę i broń Boziu nie dogazowuję auta po nocnym postoju. Zapala bezbłędnie, sprzęgło, prztyczek i wio <ok> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sprzedam "patent" który wypróbowałem dziś. Nakręcić film z dzwiękiem z odpalania auta. Oszczędza się pieniądze za podłączenie do kompa i czas - bo nie trzeba zostawiać auta na noc.

Zdiagnozowali na podstawie filmu, zaraportują o usterce do RP, czekam na telefon i negocjacje.

Podobno wielkość dopłaty zależy o wieku auta i przebiegu...

EDIT <ok> acha, zaproponowali opcje:

1) wymiana całego tego "taładajstwa" - koszt ok. 2000 zł

2) przeczyszczenie przepustnicy i upgrade softu - podobno pomaga na jakiś czas - koszt ok. 200 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się dowiedziałem, że podobny problem u fiata (Alfa romeo i Lancii) w silniku 1,8 naprawiają za darmo. Dowiedziałem się też, że u fiata jest opcja - naprawiać jak jest, lub uprościć silnik.

Pod pojęciem "uprościc" rozumiem demontaż koła zmiennych faz i zmianę rozrządu tak, aby uzyskać silnik BEZ zmiennych faz rozrządu. Odbywa się to kosztem paru koni mocy, ale ma się dożywotnią gwarancję na brak usterek elementu którego nie ma <ok>

Tyle, że podobno w silnikach Renault tak się nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!