Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

konkretnie to osobowo nie podadza - zglaszasz telefonicznie na infolinii reklamacje i oni dzownia do Ciebie...

przynajmniej ja tak mialem - pisma nie musialem pisac - musisz miec tylko potweirdzenie z ASO ze stwierdzili taka awarie u Ciebie w aucie...

 

nazwisko osoby ktora do mnie dzwonila podam ci na PW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ;-)

Na trasie nie rozwija maksymalnej mocy - to czuć. normalnie potrafił jechać 210 a ostatnio 185 to maks co potrafi. Interesujący jest fakt, że auto wcale nie pali więcej -

 

To dziwne ja mam taką samą Megankę i jak do tej pory udało mi się wykręcić na niej max 195 km/h.. I to z górki :P Jak zrobić żeby bujnąć się do 210 km/h? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, może już było...

Czy zostało już ustalone jakich silników 1,6 16V (seria, rok produkcji) dotyczy ten defekt ?

Ja mam Renatkę z 2004 roku i problem "pełną gębą"...

Czy w fazie II to występuje ? - jesli nie to może RP powinno na swój koszt "upgrade'ować" silniki do bezawaryjnej wersji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno w phase II jest to rozwiazane i podobno te kola ktore teraz wymieniaja sa juz te lepsze - ale to wszystko jest "podobno" i w cuda raczej wierzyc nie nalezy - zobaczymy jak sie moje wymienione bedzie zachowywac - do grudnia jeszcze na naprawe mam gwarancje :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakich silników 1,6 16V (seria, rok produkcji) dotyczy ten defekt ?

Chyba nikt tego nie ogłosił. Mój też jest z 2004 r. i najpierw w ASO powiedzieli, że się nie kwalifikuje, a potem RP przyznało 60% kosztów. W ogóle fajny miałem początek roku. W styczniu aku i cewka, potem w marcu koło zmiennych faz, a tydzień później dwie kolejne cewki. Dużo mnie padlina kosztowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj RP "olało mnie cieplutkim moczem" :-x . Dofinansowanie do naprawy - 0,00 zł :shock: >kufa<. ... bo nie ten rocznik, bo kupione we Francji, a nie u polskiego dystrybutora, bo ... coś tam jeszcze. Tak naprawdę to RP jeszcze nigdy mi nie pomogło.

Jakby tak dobrze policzyć to już parę PLNów poszło na ten cód francuskiej motoryzacji (wszystkie cewki, półoś, aku, poduszki silnika, łożyska, zawieszenie, termostat, UCH itp.). Dochodzę powoli do wniosku, że wybór tej marki nie był moim najlepszym pomysłem :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wszystkie cewki - OK ten typ tak ma.

- półoś, łożyska, zawieszenie - jak każde auto, po pół roku, góra roku od sprowadzenia. Auto jeździło po dobrych drogach, a tu nagle poligon. W każdym aucie padaja.

- akumulator - na tyle odbiorników prądu ile jest w tym aucie to 4 wiosny to i tak dobry wynik.

- poduszki silnika, termostat - przypadek.

Tyle na pocieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o słynnym kole z.f.r. Też przypadek?

Poza tym podałem tylko parę przykładów. Gdybym tak się mocno skupił to jeszcze coś bym tam znalazł. Ale dam sobie spokój, żeby się nie denerwować.

Chyba zrobiło się małe OT. Żeby więcej nie narzekać powiem tylko, że samochód mi się podoba (z wyglądu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło moim zdaniem powinni uznać za wade fabryczną, ale tego nie zrobili. Stąd te dofinansowania. Jednemu sie uda, drugiemu nie, jeden dostanie 80%, drugi 40%, a to że nie chcą wspierać aut importowanych to nie dziwię im się. Każdy oddział jest rozliczany oddzielnie. Dlaczego polski oddział ma ponosić straty, a francuski zyski. Coraz więcej firm to praktykuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinni, ale nie uznają. Tak jak wiele innych rzeczy (cewki, uszkodzony UCH itp.). I właśnie z tych powodów straciłem zaufanie do całego Renault. Ja rozumiem, że auta innych marek też mają jakieś ukryte wady, ale przynajmniej ich serwisy są bardziej skore przyznać się do błędu w konstrukcji danego modelu i robią darmową akcję wymiany tego czy tamtego, a RP nabiera wody w usta i nie widzi problemu. Nawet nabywcy samochodów kupionych w kraju mają problemy z tym co powinno być załatwione od ręki i bez przepychanek.

A swoją drogą to niby dlaczego polski importer o dumnej nazwie "Renault Polska" ma mnie du.. :P W dobrej wierze zaufałem tej marce, a ona zostawiła mnie z wadą fabryczną samemu sobie i jeszcze bezczelnie dzwonią (chyba z innego działu) i pytają się czy jestem zadowolony z ich usług i czy kupię następnym razem samochód tej marki. A takiego wała :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że auta innych marek też mają jakieś ukryte wady, ale przynajmniej ich serwisy są bardziej skore przyznać się do błędu w konstrukcji danego modelu i robią darmową akcję wymiany tego czy tamtego, a RP nabiera wody w usta i nie widzi problemu. Nawet nabywcy samochodów kupionych w kraju mają problemy z tym co powinno być załatwione od ręki i bez przepychanek.
Tu jesteś w błędzie. W temacie "Akcja Wiosna w serwisach Renault do 31.05"
Jestem po przeglądzie wiosennym. Byłem w serwisie renault w Gdyni. Przy okazji okazało się, że mam wadliwą pompę od serwa. Jest to wada fabryczna więc wymienią za darmo!!! Fajnie, że po 9 latach część podlega jeszcze wymianie :P
bylem i ja, nic grubszego nie wyszlo, procz wieszaka tlumika, ktory wymienili od reki i przestalo mi dzwonic na wertepach. przy okazji okazalo sie, ze moj egzemplarz lapie sie na upgrade softu, wiec musialem zostawic auto na noc, coby zimne mogli zaczarowac. co sobie zalowac za takie pieniadze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!