Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe tylko, czy ta wada fabryczna jest tak lamersko załatwiana tylko w Polsce ?

Jakoś sobie nie wyobrażam żeby wymagający klient z Europy musiał się dogadywać z Renault Niemcy/Francja/Hiszpania/Wielka Brytania itp. żeby usuwali ewidentnie swojego babola.

Kurcze, może trzeba się jakoś zebrać i wystąpić do RP zbiorowo ?

Na wszelki wypadek podaję, że mam Renatę z 2004 roku, silnik K4MT760

[glow=red:c230ab8d29]Od razu mówię - od dawna jeżdzę Renatami i chcę tak zostawić, bo bardzo je lubię.[/glow:c230ab8d29]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w serwisie usłyszałem opinie mechanika, ze awaryjność koła zmiennych faz, zależy w dużej mierze od stylu jazdy. Niestety, na awarię narażone jest koło w silniku jeżdżonym w sposób oszczędny. Niskie obroty, małe obciązenia. Koło sterowane jest ciśnieniem oleju, a to zmienia sie wraz z obrotami. Im wyższe obroty, tym odchylenie większe.

Jesli koło jest ciągle w uzyciu, jest znacznie mniejsza możliwość jego unieruchomienia. Jesli jednak ciągle jest w jednej pozycji, prowadzi to do zastania sie całego tego mechanizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla osób, które chcą kupić koło z.f.r. podaję nr katalogowy: 7701478505. Jest to zmodyfikowane koło, które (podobno) już się nie psuje.

Proszę unikać koła z końcówką nr ...079 i ...0362.

Cena w ASO - 600 zł brutto (w promocji do końca maja)

Nr katalogowy rozrządu: 7701477023.

Dzisiaj ASO miło mnie zaskoczyło podając wszystkie interesujące mnie informacje. Szkoda, że RP tak się nie zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ta ostatnia informacja to majstersztyk. I dowód na istnienie cudów techniki :P

Tłumaczenie ładne, ale może Renault zwolniłby jednego projektanta od designu, ze dwu od PR i zatrudnił jakiegoś dobrego mechanika do projektowania nowych samochodów ?

Mam pomysł - kupię sobie następną Renówkę i nie będę jej używał. Będzie stała w garażu i ślicznie wyglądała, a ja po wszystkich forach będę pisywał coś w stylu "Mam absolutnie niepsujący się samochód - mam go sześć lat, a jeszcze nawet nie zmieniłem klocków hamulcowych. A jak mało pali, a jaki bezpieczny - 100 % że nic w nim się mi nie stanie..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie efekt występuje. Rzadko bo rzadko ale jest. Objawy - standard - na zimnym silniku po nocy, czasem nie zapali, trzeba powtórzyć wciśnięcie pstryczka. Czasem zagruchocze. Innych objawów nie mam (czyli falowanie itp) więc znośnie. W końcu jednak postanowiłem się za to wziąść. Reklamacja złożona. Samochód odstał noc w ASO, rano stwierdzono 'wspaniała' usterke. Przebieg 63tys, rok 2003. Wstępnie RP uznała mi reklamację. Czekam teraz na wycenę i ostateczną decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baad74, 7701478505 jest montowane w Lagunach III, czyli jest najnowsze. Natomiast 079 jest zakładane od 14.12.2006, natomiast 362 montowane było do 14.12.2006. Jeżeli nie będzie to problem to zapytaj czy promocja dotyczy 505, czy nie jest przypadkiem dla 079 (sprawdzałem w 3 serwisach i mieli tylko 079).

Mnie też dotyka ten problem, mam 80 tys km zrobione na 362.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy dzwoniłem do serwisu to powiedziano mi, że 079 jest już wycofane ze sprzedaży i mają tylko 505 w cenie 600+22%VAT-18% rabat = 600,24 zł. Powiedziano mi również, żeby nie kupować 362 i 079. Chociaż z innego źródła wiem, że 079 to prawie to samo co 505, czyli wersja poprawiona choć nie najnowsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa załatwiona, RP dofinansuje mi 70% naprawy koła. Trochę się nagimnastykowałem ale w sumie poszło jak maśle. Koszt mojego wkładu nie powinien być większy niż 650zł :P Robie to czwartek po długim weekendzie. Już zaklepane w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Znalazłem taki link <ok>http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=3422

Wklejam go, żeby poprawić samopoczucie faktem, że nie tylko Reni ma problemy :(

Postulat - może się jakoś zebrać i wystąpić łącznie do RP w sprawie uznania tej wady jako fabrycznej i usuwanej bezkosztowo ?

Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest nas za mało - ale spróbować można. Gdzieś czytałem topik na temat "co zrobić żeby rozreklamować forum". Wydaje mi się że taka akcja w obronie interesów użytkowników samochodu (odpowiednio nagłośniona) byłaby lepszą reklamą niż tysiąc koszulek, dwa tysiące logosów i ileś tam wizytówek.

Może można by liczyć na wsparcie zespołu moderatorskiego w sprawach formalnych ? Może można by zasięgnąć informacji na temat jak ten problem jest rozwiązywany w innych krajach gdzie sprzedawane są Meganki...

Póki co jestem umówiony w ASO na 14.05 - odbędzie się zbiorowe wsłuchiwanie się w traktorowe odgłosy oraz wiosenny przegląd za 18 zł. Aby oszczędzić fatygi diagnostom nagrałem na kamerę (z dzwiękiem <ok> ) efekty specjalne - może nie będę musiał zostawiać Reni na noc w serwisie...

EDIT :(

Poza tym już kupiłem (w niezłej cenie) koło, rozrząd i pompę. Teraz została mi robocizna.

Jeśli akcja by się udała - zrobiłbyś remont za darmo, a kupione części mógłbyś sprzedać. I jeszcze miałbyś rok gwarancji na wykonaną robotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po. Koszt naprawy, prawie 1900zł, mój wkład 30% zatem 640zł......

Najważniejsze że to z głowy <ok>

 

potestujemy jutro rano.

Co robili (dane na fakturze):

wymiana rozrządu

demontaż / montaż koła pasowego wału rozrządu

jazda próbna :(

kpl rozrządu

koło rozrządu

korek

osłonka wałka

pasek klinowy

 

No dobra a teraz najlepsze - wyjeżdżam z serwisu, pierwsze światła. Blondyna hamuje mi na dupie :-/

Na szczęście nic wielkiego - pare rysek na zderzaku. Niemniej nie darowałem i spisane wszystko. Pewnie zderzak do wymiany. Zrobiłbym od razu tył od RS (w Renualt powiedzili mi 1200 zderzak+lakierowanie ok 2000 razem wiec używany RS jak znalazł na Allegro, rura i lakier) ale nawet jak mi dadzą kasę z jej polisy OC (rozliczenie gotówkowe) to i tak muszę potem dać fakturę za usługę, że faktycznie zrobiłem sobie ten zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!