Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana świateł - mijania / drogowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak wiadomo po włączeniu świateł drogowych światła mijania świecą razem z nimi. Czy istnieje możliwość przeprogramowania oświetlenia tak, że wówczas światła mijania by zgasły i zostały same drogowe, oczywiście z pozycyjnymi? Chodzi mi o efekt identyczny jak w przypadku reflektorów na żarówce H4. Dwa włókna świecą się tylko na czas ewentualnego mrugnięcia, bez "zatrzaśnięcia" lewej manetki. Oczywiście można by zrobić to przekaźnikiem, ale wówczas mijania gasłyby również przy mruganiu. Poza tym za dużo roboty, ale jeśli wystarczyłoby zmienić jedną opcję CLIP-em, to czemu nie...

Tak trochę zainspirowało mnie tutaj rozwiązanie o którym przeczytałem w instrukcji obsługi Punto II. Mianowicie gdy są włączone mijania + przeciwmgłowe i włączymy drogowe, to gasną mijania i zostają przeciwmgłowe + drogowe. W praktyce działa to jednak tak, że nie działa :) To też byłoby ciekawe rozwiązanie.

Edytowane przez Czacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, chociaż jak jechałem nocą nad morze przez całą Polskę to nie przesadzając połowę trasy miałem drogowe włączone, na bocznych drogach to pratycznie cały czas. Po co świecić sobie zaraz przed maskę, skoro i tak przy drogowych patrzy się o wiele dalej. W reflektorach H4 tak to działa i jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile takich tras w roku robisz :) Raz na rok :P

Większość czasu spędzasz na bocznych krętych i zalesionych drogach i ja osobiście wolę mieć to światełko przed autem. Szkoda czasu na takie przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha nie da się tak tutaj zrobić. Z prostego powodu. Jak wyłączysz mijania to nie będziesz nic widział przed samochodem, bo odbłyśnik drogowych jest tak skonstruowany aby oświetlać drogę powyżej 40m. Do 40m oświetlają świstała mijania. Zrób sobie mały test w nocy i zakryj kartonem światła mijania i włącz drogowe. I zobaczysz różnicę w oświetleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W H4 tak musi być, bo gdyby dwa włókna paliły sie równocześnie to rozsadziłoby żarówkę. W samochodach z osobnymi reflektorami świateł mijania i drogowych z żarówkami H4 (FSO,Polonez), po załączeniu świateł drogowych paliły sie również światła mijania, tylko nie wiem w teraz czy paliły się w nich włókna świateł mijania czy drogowych, ale chyba drogowych, bo oświetlenie było bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W H4 tak musi być, bo gdyby dwa włókna paliły sie równocześnie to rozsadziłoby żarówkę. W samochodach z osobnymi reflektorami świateł mijania i drogowych z żarówkami H4 (FSO,Polonez), po załączeniu świateł drogowych paliły sie również światła mijania, tylko nie wiem w teraz czy paliły się w nich włókna świateł mijania czy drogowych, ale chyba drogowych, bo oświetlenie było bardzo dobre.

 

To akurat jest wierutna bzdura. W moim poprzednim samochodzie Mercedesie A Class (rok 2003) oświetlenie działało tak:

Lampy zewnętrzne: żarówka H7 - światła mijania, żarówka w5w - światła pozycyjne

Lampy wewnętrzne: żarówka H4 - włókno 60W - światła drogowe, włókno 55W - światło przeciwmgielne przednie.

 

Często korzystałem ze wszystkiego co mam z przodu (na pólnocy Szkocji mało co jeździ, a noce są długie), żadnych eksplozji czy uszkodzeń reflektora nie zauważyłem.

 

Dodano: 01 gru 2011 - 15:15

Włączenie świateł drogowych nie powodowało wyłączenia świateł mijania.

Coś takiego stosowano jedynie z lampami ze szkłem pryzmatycznym, obecne lampy ze szkłem gładkim lub projektory mają inną konstrukcję i świecą dokłądnie tam gdzie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy:!:

A więc po kolei. Proponuję włączyć pod napięcie 14V (bo takie napięcie jest z reguły w instalacji) równocześnie obydwa włókna żarówki H4 na dłuższy okres czasu.

cytat "Lampy wewnętrzne: ........" - nie wiem jak w Szkocji, ale u nas kodeks drogowy wymaga - gdy zapalają się światła drogowe to obowiązkowo gasną światła przeciwmgielne i vice versa. Jeżeli tak jest to w mercu paliło się zawsze jedno włókno. Pod ten wymóg była wykonana fabryczna instalacja w moim poldku. Swoją drogą miałem dwa przypadki rozerwania baniek żarówek w reflektorze. Jeden z żarówką H4 właśnie w poldku i drugi z H7 w corolli - obie podrasowane - o większej jasności świecenia i to mnie wyleczyło z wydawania kasy na takie wynalazki.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, mylisz pojęcia. W latach 80 w kodeksie drogowym napisane było, że TYLNE światło przeciwmgłowe może się świecić tylko ze światłem MIJANIA lub PRZEDNIM PRZECIWMGIELNYM. To dlatego były takie kombinacje alpejskie, bo w poldku (którego również miałem) przy drogowych gasło światło mijania. Obecnie przepis ten jest zniesiony.

 

W mercu na H4 przy drogowych/przeciwmgielnych paliły się dwa włókna. Na trasie 90 km czasem spotykałem dwa a czasem trzy samochody z przeciwka, drogi kręte, więc świeciłem wszystko co było. Zarówki stosowałem tylko o parametrach fabrycznych, z filtrem UV (w instrukcji przestrzegano przed użyciem innych po grośbą odkształcenia odbłyśnika). Żarówki kupowałem tylko BOSCHowskie, ze względu na kombinacje alpejscie podczas wymiany żarówk w tymże samochodzie (odkręcanie plastikowego błotnika). Sam jednak przyznałeś, że dwa przypadki rozerwania baniek zdarzyły się w światłach niespełniających norm przewidzianych przez producenta samochodu.

 

Dodano: Uważam przy okazji, że napisałeś rzecz nie do końca odpowiadającą prawdzie. Od kiedy meganka/scenic gasi przeciwmgielne przy przełączneiu na drogowe? Proszę sprawdź to w swoim samochodzie.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: Uważam przy okazji, że napisałeś rzecz nie do końca odpowiadającą prawdzie. Od kiedy meganka/scenic gasi przeciwmgielne przy przełączneiu na drogowe? Proszę sprawdź to w swoim samochodzie.

Nigdzie tak nie napisałem, a sprawdzać nie mam co, bo w megance nie mam przednich przeciwmgielnych. W poldku miałem zamontowane przednie przeciwmgielne fabrycznie i gasły razem z tylnimi po zapaleniu świateł drogowych - być może tak było tylko w moim egzemplarzu poldka.

Wracając do żarówek które mi eksplodowały w reflektorze - według danych na oprawce miały tą samą moc, ale większą o 25% jasność, ale załóżmy że również o 25% większą moc - to przy H4 daje tylko 75W na światłach drogowych natomiast przy zapalonych obydwóch włóknach jest to już 60+55 =115W, a to już jest radykalnie więcej co musi w takim przypadku znieść bańka żarówki nie mówiąc o odbłyśniku o który tak się martwi kolega, ale nie zamierzam na ten temat dalej kruszyć kopii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poldku miałem zamontowane przednie przeciwmgielne fabrycznie i gasły razem z tylnimi po zapaleniu świateł drogowych

Zgadza sie, w tamtych czasach i ówczesnych przepisach tak było.

Wychodzono z założenia, że jeśli jest możliwość włączyć światła drogowe, to jest na tyle dobra widoczność, że tylne przeciwmgłowe są niepożądane.

Niestety meganek i scenioli, nawet tych najstarszych to nie dotyczy. Tylne przeciwmgłowe nie gasną przy zmianie: mijania- drogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W Polonezach z 4 okrągłymi reflektorami i dużych Fiatach z 4 reflektorami, gdzie były we wszystkich reflektorach żarówki H4 działało to tak:

 

1. Światła mijania: włączone zewnętrzne włókna krótkie

2. Światła drogowe: włączone wewnętrzne i zewnętrzne włókna długie, włókna krótkie WYŁĄCZONE

3. Mrygnięcie długimi: włączone wewnętrzne i zewnętrzne włókna długie oraz zewnętrzne krótkie - czyli jedyny przypadek, gdy w zewnętrznych żarówkach H4 działają oba włókna naraz.

 

Żarówki z zewnętrznych reflektorów przepalonym włóknem krótkim zakładało się do wewnętrznych reflektorów, gdzie zasilanie szło tylko na włókna długie. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!