Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trwalość silników 1.5 dci przed 2005


Zarkan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako że poszukuje nowego auta po kilku latach oszczędzania i mój wybór padł na renault megane II 1.5dci. Jednakże słyszałem różne opinie o trwałości tego silnika. Jak to wygląda w rzeczywistości gdyż nie chce trafić na studnie bez dna na którą notabene mnie niestety nie stać.

Edytowane przez Zarkan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przecież nie kupuje nowego z salonu ktoś nim jezdził wcześniej więc nie wiadomo czy dbał. Mniej problemów kup benzyne

 

Dodano: 08 wrz 2011 - 09:35

Współczesne diesle nie jeździ się dla oszczędności i niskiego spalania a dla przyjemności, musisz liczyć się z wydatkami takimi jak turbina wtryski pompa koło dwumasowe itp. Sam mam samochód z silnikiem 1.9dci i zaraz po zakupie wyskoczyło mi że nagle zaczął przepalać 3 litry oleju na 1000km musiałem zmienić na gęstszy już jestem po diagnozach i wypadło mi że turbina moja radośc jest wielka bo nie jest to silnik i koszt imprezy zamknie się w cenie 200euro i moja cała dniówka na wymianę , jeżdżąc tym wspaniałym okazem odkładam po parę groszy do skarbonki 10 euro tygodniowo na przypadek zakupu koła dwumasowego cena około 500 euro (tylko tyle bo sam wymienie i pewnie strace tez dniówke) wtryski narazie mam w normie pompa WC też bo w kraju w którym go użytkuje rzadko te rzeczy padają za to w polsce mojemu wujkowi już padła pompa i 2 wtryski zasługa polskich stacji.

Poprzednio miałem scenica z silnikiem 1.4 16v w nim oprócz cewek nic się nie działo palił do 1,5 litra więcej w miescie jak i w trasie (czyli 2 euro wiecej na 100km więc cena turbiny zwróci mi się po 10k km a koła dwu masowego po 25k km )przyspieszenie i osiągi nie były oszołamiające

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no słuchaj dziwne żeby ani jednego dci nie było na warsztacie, jeżeli tysiące tych silników lata w daciach, nissanach i renalut.

 

a tak w ogóle, pokażcie mi starsze silniki common rail, które są takie trwałe wg was, że uważacie dci za mocno awaryjne.

 

dci, jak i inne silniki z CR nie są idiotoodporne, żeby nimi jeździć, trzeba wiedzieć jak to robić i o nie dbać. Wtedy przelecą bezawaryjnie 200-300 tys i w porównaniu z benzyną, spalą całe morze mniej paliwa przez ten okres użytkowania.

 

Kupując używane dci, to trzeba być mocno ostrożnym, bo wiadomo jak ludzie jeżdżą i traktują auta.

 

 

pawelsonx - sory, ale jeżeli przed kupnem nie zrobiłeś podstawowej diagnozy, to teraz nie miej pretensji. Stan turbiny, pompy wtryskowej i samych wtrysków jest sprawdzić bardzo prosto. Dwumas się zużywa i jest to normalne w aucie z jakimś tam przebiegiem już i trzeba się z tym liczyć.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja turbina nie ma luzów na osi nie daje oleju do wylotu powietrza a uszkodzony jest uszczelnienie na gorącym i żaden zakład diagnostyczny nie dał mi gwarancji że to jest uszkodzona turbina stwierdzili że silnik zdrowy więc olej musi uciekać przez turbinę. Poza tym nie mam pretensje kupiłem diesla i liczyłem się z tym że może coś być nie tak , lepiej takie uszkodzenie niż wciągnięty olej przez silnik i samozapłon bo taki silnik widziałem gdzie tłok zgrzał się razem z gładzią cylindra, naprawa zakonczyła się kwotą 1000 euro.

Co do koła dwumasowego to nie wiem jak i gdzie jeździł poprzedni właściciel dlatego również licze się z tym że może być w przyszłości do naprawy tylko mam rozmięknę czy założyć sztywne czy dwu mas.

 

W kraju którym mieszkam nie ma stacji z LPG wa podatek płaci się od pojemności silnika jakby było inaczej wybrałbym pewnie LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelolsztyn- aż chciało by się dodać do tego wielkiego napisu: jeśli by miała być w takim stanie jak Twoja. Każda marka z obecnie produkowanych się sypie, a czym nowsze to szybciej, co jest naturalne, gdyż producenci i serwisy też chcą z czegoś żyć. Za to nie produkują aut niezniszczalnych i na wieki. Materiały coraz gorsze/ słabsze, a by to wymusić to jeszcze ktoś postanowił zadbać o bezpieczeństwo pieszych i dodatkowymi gwiazdkami nagradza auta, które szybciej się rozsypią przy takim potraceniu przechodnia. Taki trend i choćbyś nie wiem co polecił z obecnych aut, to zawsze z tego wyjdzie, że to "padło".

Nie zgadzam się z Twoim stwierdzeniem, by Renowki nie kupować, wręcz przeciwnie, zakupiłem drugą po bezproblemowej eksploatacji poprzedniej i teraz mam dwie. Złego słowa na nie powiedzieć nie mogę.

Zgodzę się za to z Twoim ostatnim zdaniem. Też dawno takiego syfu nie widziałem jak to co zakupiłeś, skoro tyle trzeba było wymieniać, w tak krótkim czasie.

Wynika z tego, że to bardziej zależy od trafienia na auto w odpowiednim stanie i jego dokładną i chłodną ocenę przed zakupem. Jak to mówią; "widziały gały co brały"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelolsztyn pozwolę dorzucić swoje 3 grosze. Po prostu trafiłeś felerny egzemplarz odpicowany na sprzedaż przez handlarza złomem. Poprzednie auto jak kupowałem to wszyscy mówili coś ty kupił francuską myśl techniczną. Sąsiad teścia mechanik mówił nie wchodź w francuza. I co się nie sprawdziło. Twingo kupiłem jako 4 letnie auto i do tej pory śmiga aż miło w rodzinie (Tata je teraz ma). Potem kupiłem meganke i jestem zadowolony. Do tej pory wymieniłem w niej tylko przednie amorki i profilaktycznie łożyska Macphersona z odbojami. Także wymienił łączniki drążka stabilizacyjnego. A nie zaplanowanych awarii miałem wymieniane 3 razy sondę lambda oraz czujnik położenia wałka rozrządu. I podejrzewam, że auto ma zdjęte z licznika 30-40tyś km. I po za tymi usterkami nic nie robiłem więcej. A auto kupiłem od osoby prywatnej, która z każdą naprawą jeździła do ASO. Nawet akumulator w ASO był zakupionyy. I miała na to papiery co było wymieniane i ile to kosztowało ją. Więc wszystko zależy jak się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz się zastanawiać wystarczy że swój post przeczytasz.

Nie ja wymieniałem usterki TWOJEGO samochodu w czasie jego eksploatacji od chwili zakupu do teraz ale Ty.

To Ty oceniłeś stan tego egzemplarza i na tej podstawi doszedłeś do stwierdzenia NIGDY WIĘCEJ......

Moje doświadczenie z tą marką i jej produktami na kołach są wręcz odwrotne, dla tego też mam odmienne zdanie.

Niestety nie podejmuję się próby generalizowania na podstawie jednej sztuki, z która są problemy, tak jak to Ty zrobiłeś, więc stwierdziłem, że to prawdopodobnie zależy od stanu zdewastowania danego auta i jego oceny przed zakupem. Ot tyle i aż tyle.

zastanawiam sie skad wiesz jak wyglada moj samochod

Z tego co piszesz to teraz już jak nówka. A wiem, bo tak piszesz. Wierzę na słowo.

Również miłego.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal_b_30

Scenic to mój trzeci "francuz" i jest super. Jak już koledzy napisali, jak dbasz tak masz. A auto przed zakupem należy sprawdzić, dokładnie obejrzeć. Wiem, że nasuwa się już myśl "do środka nie wejdziesz" - ale są od tego diagności i wszelkiego rodzaju inni usługodawcy sprawdzający stan pojazdu. Scenic, to już chyba moje 14 auto nie chce mi się liczyć(jest opisane w temacie jakie auta mieliście przed...). Zainwestowałem w instalację gazową - auto zostaje na dłużej. Troszkę odbiegłem od tematu, ale jak kolega się wypowiedział, że renault nigdy więcej(bez urazy) to... A przed Scenicem miałem VW Pasat 1,9TDI 90 KM 98 rok, i co większość chwali jakie to super auto, a ja narzekałem-ciągłe wizyty w warsztacie(zimą nie odpalał wogóle). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!