Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II KZFR - przestało warczeć !


rob2000

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Jestem posiadaczem Meganki II PH1 od dobrych kilku lat. w firmie mieliśmy ich ze 4. MOżecie sobie wyobrazić jaką miałem opinię co do KZFR , cewek zapłonowych,żarówek przednich . Po prostu koszmar. Samochodem naprawde się świetnie jeździ , żeby nie te 3 rzeczy ,ale do sedna...

 

Po wymianie w moim samochodzie KZFR , całego rozrządu , pompy wody (tak jak powinno to być zrobione w 100% poprawnie i zgodnie ze wszystkimi zaleceniami producenta ) , po przejechaniu jakiś 10 tysięcy km , koło znowu dało znać o sobie. Myślełem że mnie szlak trafi ,żeby nie powiedziec dobitniej. Jak to bywa przy każdym rozruchu , nie raz co drugi raz koło warczało. Pewnego dnia planowałem dłuższy wyjazd , dolałem płynu do spryskiwaczy i cos mnie tknęło ,żeby sprawdzić olej . Zapaliłem samochód ,jak za każdym razem komputer podał informację " olej ok ". miałem jeszcze sporo czasu do wyjazdu . Po jakiś 4 godzinach po powrocie do samochodu postanowiłem sprawdzić poziom oleju przez wyjęcie bagnetu (nawet niewiedziałem gdzie go szukać , nigdy tego nie robiłem wcześniej w tym modelu). Poziom był mniej więcej w połowie skali .stwierdziłęm ,że doleje trochę, chociaż komputer pokazywał jak mówiłęm że ok. Jakie było moje zdziwienie ,jak po dolaniu oleju odpalam a warczenia ani słychu . Dolałem oleju jakieś 1 cm przed końcem skali (oczywiście na dłuższym postoju), jeżdże już miesiąc i warczenie nie pojawiło sie ani razu.

 

Napisałem ten przydługi wywód ,aby skusić tych z was, którzy mają kłopoty z KZFR . może warto spróbować z dolaniem oleju , koszt niewielki,a nóż się komuś przyda taka opinia. Nie wiem jaki wpływ na to ,ma wymiana koła przeze mnie , czy przebieg tylko 10 tysiećy km był na tyle mały ,że koło pracuje nadal poprawnie.Czy przy większym przebiego koła po wymianie, też to by pomogło,nie wiem. Gdyby poziom oleju miał na to jakis wpływ ,to były by to niezłe jaja. Do głowy by mi nie przyszło ,że pomimo ,że komputer pokładowy pokazuje poziom oleju w normie to jednak powoduje to uszkodzenie KZFR.

 

Proszę o podawanie własnych opinii na ten temat.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....

W moim drugim aucie - Fiat Stilo Coupe 1,8 benz. wystepuje takie coś jak wariator, odpowiedzialny za zmienne fazy rozrządu.

Rano zawsze na zimnym silniku zawarczy, na ciepłym nigdy. Te silniki były kiedyś w Alfach.

Wariator po prostu lubi olej, dlatego zaleca się utrzymywanie zawsze wysokiego stanu oleju na bagnecie!

Może to to samo?

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście coś w tym jest, bo z tego co czytałem to właśnie olej odpowiada za smarowanie kzfr. Też mam z tym problem. Szczególnie rano na zimnym silniku. Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem olej i problem zniknął. Niestety do wczoraj :) Wcześniej bardzo często kzfr odzywało się przy starcie, po wymianie oleju dopiero wczoraj pierwszy raz, więc coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że KZFZ to problem oleju .Mi jak zaczęło warczeć wymieniłem olej(syntetyczny) i dodatkowo przemyłem i przedmuchałem zawór sterujący KZFR - przestało.Teraz wymieniam olej co 12 tyś i na razie spokój 152tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemyłem i przedmuchałem zawór sterujący KZFR

 

Możesz napisać coś więcej na ten temat? Gdzie jest ten zawór, jak wygląda, jaki osprzęt trzeba zdemontować aby dostać się do tego zaworu? Ile czasu/km jeździsz już po tej naprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 52kkm od nowości zaczęło KZFR warczeć. Co ciekawe warczy nie na zimnym silniku tylko jak się dobrze rozgrzeje. Wymiana oleju nic nie pomogła. Jeżdżę na oleju maksymalnie 12kkm. Słyszałem, że KZFR przy silnikach 1,6 16V warczy na zimnym, a w 2,0 16V na ciepłym silniku.

Olej zmieniam co max. 12kkm.

Zanim koło zaczęło warczeć zdarzyło mi się przejechać około 800km, gdy stan oleju na bagnecie był w 1/4 wskazań znaczników na bagnecie, a olej miał już 10kkm przebiegu. Ponadto te 800km zostały przejechane cały czas autostradą przy dużym obciążeniu (5 osób i dużo bagażu)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakiś konkretny okres po jakim należy wymienić KZFR ??

tknęło mnie coś z tym tematem gdyż od jakiegoś czasu zauważam że silnik się uruchamia -zawarczy/zaklekocze i zgaśnie. Za drugim razem odpala się normalnie. W ciągu roku zdarza się to kilka razy. ostatnio wczoraj wieczorem (+8 st.)

Pytanie zatem moje jest czy to powód aby przyjrzeć się temu ??

dodam iż auto jest serwisowane regularnie w ASO. Obecny stan licznika 170tys. km. a rozrząd(+pompa wody) wymieniony został przy 98 tys. km.

Edytowane przez gomez.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma określonego okresu po którym należy wymienić KZFR. Teoretycznie nie powinno się go w ogóle wymieniać (jak w przypadku paska rozrządu), no chyba, ze się zepsuje.

Niektórzy wymieniają od razu po pierwszym objawie, inni po kilkudziesięciu tys. km. Rzuć okiem na ankietę, a może się do niej dopisz.

Wygląda na to że niedługo wypada Ci wymiana rozrządu, zatem w tym przypadku chyba warto rozważyć też wymianę KZFR, choć obowiązku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!