Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz mam 55Ah 420A

W ASO powiedzieli mi że powinien być 62Ah 540A

Jak Wy uważacie ???

Osobiście mam założony 44Ah 410A przez ASO. I kręci bez problemu i nie jest przeładowywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z wyszukiwarki ze strony boscha do mojej meganki 1.6 16v 2001 rok wyszło

 

Akumulator Bosch S3 0.092.S30.070 S30 07 278x175x175 70Ah, 640A, L-

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.070 S40 07 278x175x175 72Ah, 680A, L-

Akumulator Bosch S5 0.092.S50.080 S50 08 278x175x190 77Ah, 780A, L-

 

Coś nie zamocne te akumulatory jak doo benzynki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z wyszukiwarki ze strony boscha do mojej meganki

Zrobisz jak zechcesz ale BOSCH-e nie są polecanymi aku. Zazwyczaj ich żywot kończy się krótko po zakończeniu okresu gwarancji.

opinie zasłyszane od znajomych którzy je posiadali. Fakt że kilka lat wstecz to słyszałem ale nie przypuszczam by coś się poprawiło obecnie, w dobie produktów obliczonych na krótką żywotność i potrzebę wymiany.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kraj to obyczaj, tak i w tym wątku co post to inna firma. To, że jednemu padł aku po 3 latach nie oznacza, że dana firma jest zła. Nie znamy szczegółów w jakich warunkach były użytkowane, czy wartości techniczne były odpowiednio dobrane do auta, czy chociażby to, czy auto posiadało sprawną instalację elektryczną. Jedni chwalą centrę, inni natomiast boscha czy też vartę. Prawda jest taka, że obecnie wszystkie markowe akumulatory udzielają co najmniej dwuletniej gwarancji co już o czymś świadczy. Nie wiem jak inne marki ale centra futura posiada 3 letni okres gwarancyjny, idąc tym tokiem rozumowania śmiało można powiedzieć, że skoro producent daję taką dobrowolną usługę jaką jest gwarancja to znaczy, że jego produkty mają taki okres wytrzymać. Przecież nikt nie ponosiłby kosztów związanych z wymianą akumulatora a nawet z pomocą techniczną jeżeli produkt nie spełniałby określonych wymagań. Oczywistą sprawą jest, że zmieszczenie w identycznej obudowie większej pojemności(Ah) czy też większego prądu rozruchowego niesie ze sobą pewne ograniczenia, głownie w postaci okresu użytkowania, bo jak wiadomo płytki zanurzone w elektrolicie są umieszczone gęściej, ale ich grubość jest mniejsza przez co okres użytkowania akumulatora jest mniejszy. Nie należy też "moim zdaniem" drastycznie trzymać się norm wyznaczonych przez producenta bo jak wiadomo wszędzie mamy teraz cięcia kosztów a takie są także w produkcji aut i akumulatorach w nich montowanych. 54 Ah w nowej(2011r.) skodzie octavii 1.6tdi to przecież jakieś nieporozumienie. Akumulator będzie do wymiany po 2-3 latach. Jeżeli tylko istnieje możliwość umieszczenia większego aku niż zaleca producent to polecam to zrobić, śmiało o 10-20% możemy zwiększyć jego parametry. Do szczeniaka zamontowałem 77Ah i przy -28 nie miałem najmniejszego problemu z rozruchem po jednokrotnym grzaniu świec. Co do producenta to myślę, że każda obecnie szanująca się marka np. centra, bosch, zap czy też varta robi akumulatory na zbliżonym poziomie a stopień ich trwałości zależy od indywidualnego użytkowania. Pamiętajcie, że akumulatory tzw. bezobsługowe też są obsługowe, tylko trzeba czasami zerwać naklejkę z góry i dostać się do elektrolitu. Nie dotyczy to oczywiście aku żelowych. Dziękuję. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem akumulator Varty 52Ah 470A w bardzo dobrej cenie.

Zamontowany i wszystko jest okej.

Szyby przyuczone, kod do radia wprowadzony, jeszcze tylko spalanie musi się ustabilizować.....

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat co prawda do ph2, ale napiszę tutaj. Mam awaryjną sytuację, akumulator padł, nie mam teraz możliwości kupić, dopiero za co najmniej tydzień, a znajomy może mi na pewien czas udostępnić swój, jednak jest problem, że jest to aku od Espace ( IV, bodajże 2 l diesel i ciężko mi powiedzieć jaki duży, chyba 74 Ah ) i pomijając fakt, że będzie niedoładowany itp, czy jest szansa, że wejdzie w to, w sumie nie wielkie miejsce w ph1 ?

Edytowane przez gilus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o pojemność akumulatora, jaka się zmieści, ale o jego wymiary fizyczne. Jeżeli akumulator zastępczy ma taką samą szerokość jak taki który powinien być, lecz jest troszkę dłuższy, to się zmieści. Jeżeli jest choć trochę szerszy, to się nie zmieści.

I wcale nie jest pewne, że będzie niedoładowywany. Wszystko zależy od tego, jak bardzo używasz elektryki (radio, grzanie szyb, itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Mam dylemat jaki akumulator byłby odpowiedni do mojej meganki. Przypomnę że ten stary który muszę wyminieć jest z VARTY 12V/50Ah/420Aen więc moje pytanie brzmi: czy do silnika benzynowego o poj. 1,6 16V byłyby odpowiedni podane wyżej parametry czy może zdałoby się zaopatrzyć w bardziej mocniejszy do zazwyczaj lubię posłuchać muzyczki, włączyć ogrzewanie no i często jest uruchamiany? A no i jeśli się zdecyduję na jakiś to czy podczas wymiany immobilizer się rozkoduje i trzeba będzie na nowo go kodować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zdałoby się zaopatrzyć w bardziej mocniejszy do zazwyczaj lubię posłuchać muzyczki, włączyć ogrzewanie no i często jest uruchamiany?

a do tego któtkie odcinki do pokonania, tego żaden akumulator na dłuższą metę nie wytrzyma, obojętne o małej czy dużej pojemności i będzie wymagał okresowego doładowywania dla zachowania długo dobrej kondycji. Przy dużym, w tych warunkach, alternator może nie wyrobić i akumulator będzie wiecznie niedożywiony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!