Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Ja w megance mam 45 Ah, taki jaki przewiduje DTR i nie ma problemu z jego wyjęciem lub wsadzeniem. 55 Ah wchodzi na styk, a z większym od 55 Ah, bez demomtażu nakładki plastikowej podszybia, miałbym problem z wstawieniem go na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Wszystkie do 62Ah wchodzą bez problemu, ja mam japoński YUASA Elite właśnie 62Ah, wchodzi bez problemu i sprawdza się w 100%

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagrowi w fiacie stilo padł rok temu akumulator Centra fultura i miał 2 latka i kupiliśmy w Tesco akumulator Top Drive o poj. 65Ah. I okazało że poprzedni miał 50 Ah i musieliśmy podstawkę wyjąć i usunąć z niego wystający plastyk żeby akumulator nie latał na boki. I do dziś odpala na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podłączę się pod temat. Zawsze jak kupuje samochód to wymieniam aku ;) takie zboczenie. Zawsze to był bosch s4 lub s5. Teraz mam takie pytanie, jaki aku będzie odpowiedni do mojego Scenica :) centra podaje 41 44 lub 47 ah. Moim zdaniem to trochę mało, patrząc po temacie też macie różne opinie, więc jakby ktoś by mógł mi doradzić w kwesti boscha, to będę wdzięczny.

 

Dostałem wycenę bosch s4 - 52ah 470A 230zł brutto - co sądzicie?

Edytowane przez altaica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii aku BOSCH-a nie doradzę, unikam ich jak zarazy....

To Ty powinieneś być ekspertem od tej marki skoro takich używasz...

Moja zasada to kupowanie tańszych, zazwyczaj produkowanych pod patronatem Varty albo innego producenta, zazwyczaj w cenie o połowe niższej jak firmowe. Też przetrwają ponad 4 do 6 lat, a choćby nawet, to kupując drugi wartość obu dopiero zrównuje się z tymi markowymi.

A i tak wytrzymają dłużej jak jeden.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkał ktoś akumulator o nazwie Matrix? Ostatnio widziałem na jednej ze stacji bezynowych. Znajomy, który tam pracuje mówił, że nawet troche zeszło.

Jeszcze coś. Może spytam osoby użytkujące auta w niższych temperaturach niż statystyczny mieszkaniec Polski :) Co macie wsadzone, co jest godne polecenia. Pomyślałem o wschodzie i południu naszego pięknego kraju. Oczywiście nie zapominam o Suwałkach i okolicach. ;)

Ruszam na łowy.

Gojgien, Boscha unika jak zarazy. Coś w tym jest, choć co człowiek to opinia. Ja powiem tak, mam Gigawata(sygnowany przez Boscha) Nie jest to cudo, ale moim zdaniem problem tkwi w słabym prądzie rozruchowym(680). Mam tej elektroniki i tyle. Komuś innemu będzie służyć lata. W końcu czytam, że taki zły, inny też, potem znowu dobry....... Idzie zwariować.

Czytałem o Forse, nawet pytałem, ale nie wiem co sądzić. W okolicy mam typowe Bosche, Varty, Centry. O jeszcze Schnajder czy coś takiego. Troche mi nie pasuje zamawiać, kuriery itd. Znajomy sprzedaje w okolicy, łatwiej zwrócić. Jutro postaram się do niego zajrzeć i przejrzeć czym na dziś handluje.

Wychodzi mi, że potrzebuje akumulator z większym prądem rozruchowym.

Gojgien, napisałeś że kupujesz coś pod patronatem Varty albo innego. Co jeszcze wypuszcza Varta?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszym sceniolu 1,9dT miałem Perion-a, 74AH 680A sygnowanego przez Vartę, wytrzymał prawie 6 lat... (bez miesiąca)

http://allegro.pl/akumulator-perion-74ah-680a-p-krakow-akumulatory-i3823705795.html

Obecnie widzę cena znacznie podskoczyła.

Zastąpił go Voltmaster 74AH 680A, produkowany pod patronatem EXIDE-a, tego samego który jest właścicielem Centry..

http://allegro.pl/akumulator-centra-voltmaster-74ah-680a-74-ah-680-a-i3832876207.html

obecnie aku jeździ i zasila sceniola II 1,9dCi syna, tez naszpikowanego elektroniką, bo i klima w automacie, ESP i wszystkie inne przydatne, elektryczne bajery prócz nawigacji ale to znowu jestst zastąpione ciągle podłączoną ładowarką i smartfonem.

Na razie, prze z 1,5 roku nie wykazuje objawów niezadowolenia współpracy z tym autem ale też i trasy śmiga dość znaczne.

AA i garażuje pod chmurką. Dach nad sobą ma tylko przy przeglądach u mechanika i chwilowo na krytych parkingach w galeriach handlowych.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no nie wiem, po prostu miałem bosche i u siebie i teściowej też zawsze kupuje i co by się nie działa z autem aku nigdy nie odmówił posłuszeństwa. Dostałem wycenę Varty i podobnie do boscha (parametry) kosztuje 212 brutto, poczekam aż przyślą centrę i wtedy się zastanowię, czy markowy, czy jakiś inny. Ale na eurostar, czy inne takie firmy się nie przerzucę, bo nie mam zaufania, jeśli ktoś jest zadowolony super, może ja jestem spaczony, że kupuje markowe rzeczy, ale zwykle (w moim przypadku) przetrwały dłużej niż firmy krzak.

 

Zastanawia mnie też fakt, o którym piszecie, że unikanie jak ognia ale przy dieselku, może tutaj problem? Większy prąd potrzebny, większa odporność na mróz? Krótkie trasy - złe ładowanie dla dużych pojemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym tygodniu muszę coś ustalić.

Altaica, no właśnie miałeś Bosche. Mam Gigawatta. Niby robiony i sprzedawany jako Bosch, ale.....

Wybiorę producenta(taki czy inny, zobaczymy). Pozostaje wielkość. Napewno coś z wyższym amperażem niż obecny(jest chyba 680) Czyli 720, albo wyżej. Znajomy ojca mówił, że ma nawet takie po 780, 760 A. Jeśli tak to lepiej brać wyższy czyli 780? Cena podobna. Pytam bo nie do końca wiem co on tam ma, albo może ściągnąć.

---------------------------------

 

Dodano: 18 sty 2014 - 16:54

Dziś u jednego znajomego sprzedawcy przez przypadek widziałem akumulator Hertz. Zna ktoś takie coś? 75Ah/720A. Jakaś niemiecka produkcja, ale nie wiem jak z wymiarami. Konkretnie to widziałem mniejszy, ale gdybym był zainteresowany to sprzedawca zamówi <piwko> Koszt to jakieś 290 zł. Ma na stanie za 150 zł.Używka bo ktoś z rodziny oddał na gwarancji. Ponoć okazało się, że winna była instalacja w aucie i nie uwzględniono reklamacji stwierdzając sprawność baterii. Dlatego ma na sprzedaż za 150 zł, ale ktoś sobie zaklepał i raczej nie będzie dostępny.

Przymierzałem się raczej do czegoś mocniejszego, ale........ Nie wiem czy cena około 290 zł za Hertz jest do zaakceptowania i co to warte.

-----------------------------------

Rozumiem. Powinien być akurat. Chciałbym jedynie usłyszeć opinie o akumulatorach Hertz. Jeśli ktoś użytkował. Obojętnie jak duży.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci taki wielki prąd rozruchowy??

Myślisz że to wyciśniesz??

W megankach i sceniolach II z silnikami diesla na plusowej klemie aku jest czarny bezpiecznik CAL2 o nominale 400A. Benzyniaki mają 350A. Nim jest zabezpieczony kabel do rozrusznika i sam rozrusznik

Wynika z powyższego, że 400A to jest już i tak za wielki pobór, gdyż od tej wartości bezpiecznik jest narażony na przepalenie. A nastąpi to w odpowiednim czasie i czas ten diametralnie maleje jak wzrasta wartość przepływającego prądu.

Z charakterystyki bezpiecznika można odczytać, że wytrzyma on około 100s, jeśli popłynie prąd 400A i 2s przy prądzie rozruchowym 680A, oraz 0,5s przy prądzie 1200A.

thumb_hosting_zdjec_1390062499__przytywanie.jpg

Reasumując:

Małe znaczeni ma w tym przypadku różnica w wartości maksymalnego prądu rozruchowego jaki można wycisnąć z akumulatora, bo jeśli nawet to 680A wyciśniesz to albo coś wypalisz, albo takie, lub podobne zabezpieczenie stopi się w 2 sekundy. Przy 720A jeszcze szybciej.

Owszem, do diesla trzeba większej mocy aku ale czy to jest 680 czy 720A to już nie ma znaczenia w przypadku tego 4 cylindrowego silnika.

Rozrusznik w Twoim aucie to 1,4kW na 12V czyli jego nominalny pobór prądu to 116,6666666666667A

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...skoro do silnika 1.2 16V wsadzili akumulator 32 Ah i 350A to do meganki 1.6 da rady wsadzić mniejszy akumulator? Gdyż fabryczny mam 50 Ah 420A (dziwię że po prawie 8 latach nadal trzyma)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy jak ten z 1,2V16??

Da się wsadzić (fizycznie jest możliwe w miejsce większego wstawić mniejszy) ale trzeba się liczyć z tym, że będzie za mały pojemnościowo i za słaby.....

Co z takiej podmiany chcesz osiągnąć??

Akumulatory są odpowiednio dobierane do pojemności silnika, mocy pobieranej przez rozrusznik, (każda pojemność ma rozruszniki o innej mocy)Mocy jaką ma alternator i wyposażenia w prądożerne zabawki.

Auto na ful wypasie gdzie wszystko jest elektryczne ,nawet z podgrzewaniem foteli musi mieć większa pojemność baterii, jak golas gdzie wszystko jest sterowane ręcznie korbkami. Nawet jak mają takie same silniki.

To trochę inny aspekt doboru akumulatora, jak ten z wielkością szczytowego prądu rozruchowego, 680A albo 720A dla silnika 1,9dCi nie robi większej różnicy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, bo mnie zastanawiało Gdy ASton78 miał fabrycznie w sedanie 1.6 akumulator o poj.44 ah(?) tylko nie podał który rocznik auto, a u mnie 50 Ah. Rozumiem że aston ma ubogie wyposażenie?

 

Bo chciałem zmniejszyć wagę auta przy mniejszej wadze akumulatora. Ale dopiero jak akumulator powie papa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mnie zastanawiało Gdy ASton78 miał fabrycznie w sedanie 1.6 akumulator o poj.44 ah

Jak już to Aston76 i nie w sedanie tylko HB. Miałem akumulator 44Ah z prądem rozruchowym 420A. Był zamontowany przez ASO. Wytrzymał w aucie 5lat i 4 miesiące, i został wymieniony w poniedziałek na nową Centrę plus 50Ah 450A.

Bo chciałem zmniejszyć wagę auta przy mniejszej wadze akumulatora

Nie tędy droga. Nic nie zyskasz, no może z 0,5kg z tej wymiany. I aby było ciekawiej to Centra jest trochę lżejsza niż poprzedni z ASO.

tylko nie podał który rocznik auto

Auto z 2003 roku brakuje mu tylko xeonów, ESP, HP, podgrzewanych foteli, szklanego dachu, automatycznej skrzyni, nawigacji, climatronika i składanych elektrycznie lusterek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!