Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze olej sie wymienia na taki jaki był wcześniej zalany czyli jak masz udokumentowana wymianę to na elf evolution sxr 5w40 taki jaki miałeś.

Po drugie olej sie wymienia +/- co 15000 km. A na fakturze lub na kartce przy silniku nie masz napisanej kolejnej wymiany?

A jeżeli nie jesteś pewny poprzedniej wymiany to wymień od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie oleje są dobre:

ELF SYNTHESE 5W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną ołowiową, bezołowiową, jak również gazem propan-butan. Może być stosowany w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach

eksploatacyjnych.

ELF EXCELLIUM LDX 5W40 jest najnowocześniejszym, syntetycznym olejem silnikowym zestawionym ze specjalnie wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych i dodatków uszlachetniających. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii extremalnie wytrzymałych wiązań molekularnych - Exteme Engine Protection olej ten zapewnia doskonałą i stałą ochronę silnika przez czały czas od wymiany do wymiany.

ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan. Może być on stosowany w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.

ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu.

ELF EVOLUTION SXR 5W30 jest najnowszej generacji, paliwooszczędnym, wielosezonowym olejem silnikowym. Dzięki zastosowaniu ultranowoczesnej technologii opartej na specjalnej formule IMF™ (Intra

Molecular Friction) zawierającej specjalną hydrosyntetyczną™ bazę, pakiet modyfikatorów tarcia i specjalnych dodatków, olej ten znacznie zmniejsza opory tarcia wewnętrznego, co daje obniżenie tarcia w silniku i doskonałą ochronę silnika.

ELF EVOLUTION SXR 5W30 dzięki zastosowaniu formuły IMF™ (Intra Molecular Friction) gwarantuje doskonałą ochronę silnika przy znacznej oszczędności paliwa.

Niezależne laboratorium UTAC, działające według procedur UE, wykazało oszczędność paliwa od 4,2% do 10% przy zastosowaniu oleju ELF EVOLUTION SXR 5W30.

 

Decyzja należy do ciebie ,chociaż ja zalałbym taki jaki był zalany, kolejna rzecz to sprawdź kiedy był rozrząd wymieniony bo to jest podstawa jeżeli sie nie jest pewnym i chce sie uniknąć niemiłych niespodzianek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam co do oleju to nie jestem pewien czy każdy jest dobry (nie jako olej ale w stosunku do silnika ).Ja byłem mądrzejszy od mechanika który mówił po 100000 przebiegu półsyntetyk,a ja mądrzejszy bo co tam gość mi kity żeni wlałem pełen syntetyk.I co ano to że po około 500km coś zaczęło pukać ,ojej sobie myslę na pewno silnik pada co teraz świeżo kupione i do remontu. :-/ ....ale pierwsze pytanie mechanika jaki olej dałem (sam go zmieniałem) jak się dowiedział to tylko rzekł a nie mówiłem półsyntetyk ewentualnie minerał... I tak 3 latka jezdziłem benzynką a silnik pukał jak disel . Zadnego ratunku żadne środki typu doktor itp.Chyba tylko remont.Moja rada nie wiesz nie przedobżaj. Teraz mam diselka oleju nie wiedziałem jaki, to mineralki wlałem Castrola i sie bujam .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem niedawno moją pierwszą Megi 96r 1,6 RT+LPG od roku. Nie wiem czym była zalewana wcześniej. Przebieg to 135k. Z większości postów wynika, że z moim rocznikiem, przebiegiem, i brakiem wiedzy najlepiej wlać 5w40, zgadza się?? Muszę cały wymienić, bo właśnie sprawdziłem stan i jest trochę poniżej minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piccolo, se nawet 75w80 nalej a jak się rozwali to i tak będzie na Ciebie :mrgreen:

Potwierdzająco-krzyżujących się raczej:)

a to ciekawe jest. ciekawe ile jest postów na potwierdzenie tej teorii a ile na potwierdzenie rodzaju oleju jaki należy wlać w Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak kupujecie auta sprowadzone z zagranicy i nie wiecie jakim był zalany olejem to najlepiej lejcie półsyntetyk 10W40 i tu polecam nieco pominięte, a doskonałe oleje takich firm jak Valvoline - najstarsza na świecie firma produkująca oleje i nie tylko z USA, oraz np. Total. Co po niektóre osoby dostały chyba fioła na punkcie pełnych sysntetyków i najchętniej lały by je wszędzie od starych Zetorów po frytkownice. Zdecydowana większość aut sprowadzanych z zagranicy ma kolosalne przebiegi, zresztą takich najchętniej szukają handlarze bo takie auta na zachodzie mają znacznie zaniżoną wartość. Nie ma sensu do auta z przebiegiem 200-400 tyś.km. lać najnowszej generacji syntetyk. Co do np. Castrola Edge to ma fajne reklamy i równie fajny galon ale czy jest lepszy od Elfa X czy Mobila Y, to mogłyby sprawdzić tylko specjalistyczne laboratoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Niedawno kupiłem Megane 96r. 185000 km przebiegu.

Poziom oleju jest nieco niski, więc chciałbym dolać/wymienić.

Autko kupiłem w komisie, a tam oczywiście nic nie wiedzieli jaki olej i kiedy wymieniany. Udało mi się skontaktować z poprzednim właścicielem i oto czego się dowiedziałem:

"Autko kupione w marcu 2008 z uszkodzonym silnikiem, przekładka z Laguny 99r. do tego wymiana paska rozrządu i oleju (Elf mineralny). Od tego czasu zrobione 18kkm"

I teraz mam problem, bo nie wiem jaki olej wlać (najwyższa pora wymienić).

Po przeczytaniu całego tematu skłaniałem się ku ELF COMPETITION STI 10W40, jednak teraz obawiam się rozszczelnienia. Nie wiadomo na jakim oleju silnik chodził wcześniej, ani też jaki jest jego realny przebieg.

Co polecacie: minerał czy półsyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!