Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczna regulacja temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz na myśli jakiś inny osuszacz i parownik to chętnie się dowiem gdzie to jest i jak działa.

w sumie nie będę na siłę upierał się przy swoim, bo to co mówicie ma sens i całkowicie to rozumiem i zgadzam się.

niepokoi mnie tylko fakt niezałączenia się tej sprężarki nawet po zagrzaniu silnika, ale to jeszcze poeksperymentuję.

co do grzałek - grzałka mająca 1000W daje znać o sobie podczas włączenia, bo:

- słychać tykający przekaźnik

- widać, że na chwilę lekko spadło napięcie w układzie

- czuć, że grzeje

nie mam powyższych objawów po włączeniu AC, ale jak pisałem wyżej jeszcze poeksperymentuję.

zapewne soft w 1,5 jest nieco inaczej pomyślany niż w 1,9 o czym przekonałem się już parę razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to też jest kijowo zaprogramowane :) powinno to tak być skonstruowane że jeśli po naciśnięciu AC klima się nie włącza to nie powinien się wyświetlać komunikat o włączonej klimie,tak by każdy wiedział czy się włączyła czy nie.

 

Ale to wg. mnie w każdym aucie (a przynajmniej w tych używanych przeze mnie) zaświcenie piktogramu czy diody w guziku, że właczone AC - nie oznacza, że faktycznie sprężarka działa. Mi sie też to nie podoba. Mój tata np. ze sprzęgła sprężarki wyprowadził do kabiny diodę, aby wiedzieć kiedy pracuje. Nie wiem po co mu to - ale tak już ma. W Dialogsysie też jest napisane, że w razie uszkodzenia jakiegoś elementu, błedu itd. - piktogramy wyświetlają nadal informację go dotycząco. Jak np. padnie Ci moduł dmuchawy to nadal śmegiełka pokazują się na wyświetlaczu.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek nie AC włącza grzałki tylko jak temperatura jest niższa niż +5 stopni.(oraz zima kabina i silnik)U mnie grzałki włączają się dopiero jak zaczynam jechać -bo musi być odpowiednie napięcie (ładowanie) a po rozruchu wiadomo że napięcie na początku jest za niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to też jest kijowo zaprogramowane :) powinno to tak być skonstruowane że jeśli po naciśnięciu AC klima się nie włącza to nie powinien się wyświetlać komunikat o włączonej klimie.

Kijowo albo i nie kijowo. Wciskasz i piktogram się wyświetla, czyli otrzymujesz informację że komputer przyjął zlecenie, pisząc tak obrazowo. To, czy włączy sprężarkę zależy od wielu innych czynników ale ciągle ma na uwadze Twoje żadanie. Gdy będą spełnione warunki umażliwiające pracę sprężarki to ją na pewno włączy.

W przypadku gdy po wciśnięciu przycisku AC piktogram by się nie wyświetlał (bo warunki nie są spełnione) to byś zaraz kombinował co się dzieje, czy uszkodził się panel sterowania czy coś innego dzieje się z klimatyzacją.

Producent uznał, że użytkownik nie musi wiedzieć czy sprężarka pracuje czy nie. Ma mieć tylko podgląd na kontrolę swoich ustawień. A jak ktoś się uprze i chce mieć podgląd na pracę sprzęgła sprężarki to dobrym rozwiazaniem jest podłączona równolegle diodka, opisana w poscie kol. Optima. Osobiście też bym wolał mieć bezpośredni podgląd na pracę sprężarki klimatyzacji ale jakoś fabryczny system mi nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to byś zaraz kombinował co się dzieje, czy uszkodził się panel sterowania czy coś innego dzieje się z klimatyzacją.

Teraz też nie pewności czy coś się nie uszkodziło :) na razie wszystko wskazuje że nie ma warunków żeby się sprężarka załączyła ale nigdy nic nie wiadomo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!