Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka zużytych klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie od jakiegoś czasu siedze nad książką sam naprawiam i nie m oge dojsc jak to jest z tym czujnikiem zużytych klocków kontrolka jest żarówka zamontowana lecz zaden kabel nie jest zainstalowany przy klockach tylko wystaje coś na kształt kabla z osłony błotnika. chłopaki jak to podlączyć przecież to jest ważna informacja. Mam megane z 1997r 1,6 8v hatchback. proszę o propocycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie masz klocki bez czujnika.

"Czujnika" :D kawałek blaszki, który dotyka tarczy jak klocek/ki będą dopominały się wymiany.

Oczywiście możesz kupić klocki z tymi "czujnikami" z tym, że jest na to nota techniczna zalecająca przecięcie tych kabelków.

Różnica ceny klocków z i bez czujnika zużycia to jakieś 5-10 zł.

Ja ostatnio założyłem klocki bez czujnika, bo u mnie serwis wykonał "modyfikację".

Polecam okresowo sprawdzać zużycie klocków, najlepiej poprosić mechanika przy wymianie opon.

Zresztą dobrze było by przynajmniej raz w roku wyczyścić zaciski i przesmarować, klocki wtedy dłużej wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to podlączyć przecież to jest ważna informacja

e tam, jak czujesz że słabo hamuje to wymieniasz i tyle :D

 

A kontrolka pewnie jest sterowana masą.

Znajdź na który pin licznika dochodzi informacja z czujnika zużycia klocków, podepnij do niego masę. Jeżeli kontrolka zaświeci to masz gotowe rozwiązanie - prowadzisz kable od klocków do licznika i po akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kupić klocki z "czujnikami" podłączyć do kabelków i będzie fungować. :D

Jak podejrzewam, masz po prostu klocki bez czujników.

Bardzo łatwo to sprawdzić. Weź kawałek przewodu wsadź we wtyczkę która jest na końcu tych kabelków wystających z błotnika, a drugi koniec zetknij za masą; zacisk, tarcza, gdziekolwiek.

Wsadź kluczyk w stacyjkę i przekręć, bez uruchamiania rozrusznika, powinny się zapalić dwie kontrolki STOP i (O).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego, że ta kontrolka zaświeca się w momencie jak klocki są już zużyte i metal trze o metal, a nie jak trzeba myśleć o wymianie. Jedyne słuszne rozwiązanie to kontrola organoleptyczna, tymbardziej, że klocki w megankach i scenicach nie zużywają się równomiernie (wewnętrzne zużywają się szybciej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam podłączone w starszym sceniolu i nie ma z tym problemów. Nic samoistnie nie świeci, nie mruga i to nieistotne czy jest sucho, czy wszystko mokre, czy też nadkole śniegiem obklejone.

Kabelek miałem przecięty ale widoczny, a że zakupiłem klocki z wychodzącymi przewodami do czujników to je podłączyłem. Klocki z LUBLINA II bodajże, do hamulców LUKAS.

OOOO coś takiego:

http://www.nokaut.pl/klocki-hamulcowe/klocki-hamulcowe-lublin-wva-20916-daewoo-lublin-ii-lublin-iii-renault-laguna-megane-scenic-safrane.html

A zasada jest taka jak ze znacznikiem w oponach, jak zrówna się bieżnik ze znacznikiem, to należy opnę wymienić. Tu to samo, W okładzinie jest na odpowiedniej głębokość, równoznacznej z jej minimalna dopuszczalną grubością, wtopiony styk (końcówka drucika, bolec, blaszka lub podobne, jeszcze do tego nie doszedłem, by jednoznacznie powiedzieć)Który w czasie hamowania dotyka do tarczy i masuje ten obwód zapalając kontrolkę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!