Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Tommi, mam już nowe linki i są trochę inne niż te w aucie(pewnie jeszcze oryginalne) jak będę miał możliwość to zrobię zdjęcia. Jeżeli chodzi o ten otwór nie ma tam nic gumowego tylko całość jest metalowa. Wkładałem tam śrubokręty i próbowałem to wyjąć, powiększyć ten otwór w który wchodzi linka ale nic z tego. W tej chweili przyszło mi do głowy żeby go rozwiercić na tyle żeby weszła nowa linka? Nie mam lepszego pomysłu! Zastanawia mnie tylko to że na forum inni nie mieli takich problemów więc o co chodzi?! Poza tym wymiana linek jest fabrycznie przewidziana w tym modelu więc nie mogli tego zrobić "na stałe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dziś zdjąłem koła i okazało się że przyczyna słabego ręcznego po lewej jest prozaiczna - klocka juz prawie nie ma. Dziwi mnie to że po prawej klocka było sporo tak z 5mm. Czyżby ktoś był oszczędny i wymienił tylko z jednej strony, chyba małoprawdopodobne. Może być inna przyczyna nie równego brania kolcków - jakaś nieprawidłowość? Od badania na SKP zrobiłem około 400km a tam tylko na recznym lewe było słabsze, na nożnym tył wyszedł podobnie. Chyba grubość kolcków w przypadku ręcznego ma większy wpływ na efektywność szczególnie gdy jest różnica w grubości między nimi.

 

Pewnie jest kilka typów kolcków do Megi?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaag, ja miałem podobnie z klockami a przyczyną było źle działające(zanieczyszczone) prowadznice i tłoczek. Wystarczyła mała tubka smaru do prowadnic i dokładne czyszczenie.

Edytowane przez bania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem klocki, prowadnice były ok, chodziły leciutko, tłoczek dość ciężko się wkręcał musiałem sobie zaciskiem pomagać ale chyba tak ma być? Czy on się "sam wyreguluje/dopasuje" jeśli wkręciłem go za bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy tylni tloczek jest tez wkrecany....przedni napewno.

Przednie są wciskane, tylnie wkręcane tłoczki. Nie inaczej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jestem właśnie po naprawie, nasmarowałem linki, chodzą leciutko, no i w końcu prawe koło też trzyma :) ale... Nie wiem czy to wina ręcznego ale hamulce lekko trzymają, tzn obracając kołem słychać lekkie ocieranie klocków o tarcze i czuć lekki opór na kole, to samo jest na lewym kole które nie było naprawiane. Nie czuć żeby klocki się paliły, tarcze też nie są jakoś bardzo gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziś jak ruszałem z podwórka do tyłu to było czuć dość mocny opór ale jak już ruszyłem do przodu to było ok. Naprawiłem to w ten sam sposób który opisał kolega sanfran. Tylko u mnie od razu trzeba było zwolnić manualnie ręczny w bagażniku. Linki smarowałem olejem w strzykawce i wciskałem go w kołnierz linki i ruszałem linką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!