Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No nie nadaje się ale chciałem jak najgłębiej spenetrować kołnierze linek. Linki które wystawały poza kołnierz smarowałem normalnym smarem. Wstrzykiwałem go od strony zacisku.

 

Dodano: 25 wrz 2014 - 12:36

No i długo się nie pocieszyłem hamulcem :( stojąc na światłach zaciągnąłem ręczny i usłyszałem zgrzyt, wyskoczył komunikat o awarii hamulca. Ale po ruszeniu hamulec się zwolnił normalnie i komunikat znikł. Przejechałem kawałek ma parking i po zaciągnięciu ręcznego poczułem że znów trzyma tylko jedno koło. Zanurkowałem pod samochód i znów prawy zacisk jest na maxa zaciągnięty. Moje pytanie brzmi czy to wina zacisku że przeskakuję całą skale ruchu czy klocków które są już na wykończeniu.

 

Dodano: 25 wrz 2014 - 13:01

Może polecicie jakąś firmę zajmującą się regeneracją zacisków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ostatnio mój ręczny znowu sie blokowal w jednym kole. Myslalem juz o wymianie zacisków ale po zdjeciu kola okazalo sie ze dzwigienka od recznego w zacisku chodzi lekko i plynnie. Zdecydowalem sie na wymiane linke hamulca recznego ktore byly pokryte rdzawym nalotem. Sama wymiana dosc prosta (kanal nie potrzebny). PO zmianie linek:

1)Reczny juz sie nie blokuje

2)Reczny chodzi lżej a co najwazniejsze hamulec reczny poprawil sie tak bardzo ze jestem w stanie zblokowac kola na suchym asfalcie.

 

Koszt wymiany samemu (2 linki) 100zl

 

Poleccam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Z tym ręcznym w Megane II to Renault się nie popisało. Jeździłem ostatnio 17 letnim Megane I i na asfalcie po zaciągnięciu ręcznego koła stają dęba i dym tylko z pod opon idzie. Podobnie jest w Megane III ręczny działa bez problemu. Moim zdaniem tajemnicą jest dźwignia i budowa zacisku. Dźwignia ręcznego jest krótsza niż w wyżej wymienionych modelach więc siłą naciągu linek jest mniejsza. Dodatkowo zaciski nie mają w oryginale sprężynek gdyż producent nie chciał osłabiać siły naciągu linek. Dodatkowo w zaciskach są łożyska igelitowe które często ulegają uszkodzeniu!

 

Jeśli mogę coś poradzić to nie zostawiać samochodu na zaciągniętym hamulcu awaryjnym (ręcznym) tylko na biegu i używać ręcznego podczas jazdy na górkach wzniesieniach itp. Dodatkowo linki powinny być tak naciągnięte by miały lekki luz.

Dołączam zdjęcia kolegi sanfran i moje z komentarzem jak rozpoznać czy zaciski z tyłu dobrze działają.

post-27899-0-61378300-1467466054_thumb.jpg

post-27899-0-87960200-1467466070_thumb.jpg

post-27899-0-54355600-1467466077_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Dla wszystkich którzy mają problem z hamulcem ręcznym stworzyłem poradnik na podstawie własnych doświadczeń. Opisuję w nim jak poprawić hamulec ręczny w Megane II aby był w stanie zablokować koła podczas jazdy na suchym asfalcie ;)

Pozdrawiam

Michał

Naprawa hamulca ręcznego w Renault Megane II.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli mogę coś poradzić to nie zostawiać samochodu na zaciągniętym hamulcu awaryjnym (ręcznym) tylko na biegu

To jest wlasnie cos czego sie nie powinno robic. Jesli nie bedziesz uzywac hamulca recznego na codzien tylko raz na jakis czas to szybciej przestanie on poprawnie dzialac. Skrzynia biegow sluzy do czegos innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podłączę się, dzisiaj wymieniałem dźwignie hamulca ręcznego i znalazłem taką oto wtyczkę z kabelkiem, wychodzi ona z fabrycznej wiązki, tej samej co kabelek do lampki sygnalizacyjnej hamulca ręcznego.

Ktoś wie do czego ona służy ?

thumb_hosting_zdjec_1492197927__image-1png.jpg thumb_hosting_zdjec_1492197964__imagepng.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest od anteny wewnętrznej, od systemu hands free. W kwadratowych otworach na pierwszym zdjęciu jest mocowana antena taka jak tutaj: Mój odnośnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź, masz może więcej info na temat tego systemu hands free, trochę poczytałem i wychodzi na to że nie trzeba wtedy karty wkładać do czytnika aby uruchomić auto, jak dokupię tą antenę to system zacznie działać czy coś jeszcze trzeba dołożyć ?

Edytowane przez 1olek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, żeby otworzyć/zamknąć samochód lub odpalić nie trzeba wyjmować nawet karty z kieszeni. Nie wiem czy było na forum ale założenie go w pełnej wersji wymagało by wymiany klamek zewnętrznych na z przyciskami (pewnie wiązki drzwi też). Dodatkowo założenie przycisku na pokrywie bagażnika. Anten wewnętrznych (jeszcze jedna jest na przegrodzie bagażnika) no i przeprogramowania (lub wymiany i przeprogramowania) sterownika UCH. Nie wiem czy czegoś nie pominąłem. Do wersji, żeby odpalał tylko z kartą w kieszeni to może tylko anteny wewnętrzne i sterownik UCH wystarczy. I jeszcze zmiana samych kart na wersję z hands free (ok. 600zł sztuka).

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dzień dobry. Generalnie problem słaby ręczny. Do kiedy miałem fabryczne klocki hamulcowe z tyłu działał dobrze. Zmieniłem na brembo i brak hamowania ręcznym, nigdy się nie dotarły niestety. W między czasie zerwałem linkę, tak więc na chwilę obecną linki są nowe nasmarowane łatwo chodzące, tarcze nowe oryginalne Renault, zaciski działają dobrze, nie blokują się, wracają do pozycji wyjściowej. Dzisiaj wywaliłem klocki brembo, bo myślałem, że może miały jakąś wadę fabryczna, założyłem inne (nie pamiętam marki) i dalej nie chce hamować. Ktoś ma jakąś koncepcje? Bo ja tu juz nie widzę możliwości. Serwis tego nie potrafi naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij linkę i zobacz czy dźwignią zamykając ją do oporu zablokujesz koło, jeśli nie to masz uszkodzony mechanizm samoregulatora ,raczej zacisk do wymiany ,psuje się

jak się używa zbyt dużej siły przy wkręcaniu tłoczka .                             

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!