Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wałka rozrządu a czujnik wału korbowego.


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

Płynem kontaktowym? Takim do soczewek?

Nie do soczewek tylko do połączeń elektrycznych dostępnych w sklepach elektronicznych. W ostateczności może być WD-40. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu silnika i strzałka nr. 15 jest czujnik położenia wałków rozrządu i muszę go oczyszczyć bo jest całe zaolejony. I trzeba coś wykręcić żeby tego czujnika wykręcić?

 

A Czujnik położenia wału korbowego to jest to nr 46 w drugim obrazku? I gdzie ona jest dokładnie...

post-38667-0-72829100-1326925218_thumb.jpg

post-38667-0-62183600-1326925530_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest dokładnie pod termostatem, na samej górze obudowy koła zamachowego i sprzęgła.

na tych Twoich zdjęciach to nic nie widać dałeś takie powiększenie, że trudno się zorientować.

Zrób zdjęcie równolegle do osi silnika, od strony akumulatora to Ci pokaże gdzie dokładnie jest ten czujnik. Zdjęcie ma by zrobione tak żeby aparat prawie leżał na skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbites musze cię zmartwić to co pokazałeś nie jest czujnikiem położenia wałków rozrzadu. Czujnik położenia wałków rozrzadu znajduje się obok świecy zapłonowej z lewej strony (czwarta od rozrzadu) pod kolektorem dolotowym. Dokręcony jest śrubą M6.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o taki czujnik który zaznaczył Nel które ja zrobiłem dwa zdjęcie, które jest cały zaolejony. Jutro pojadę do sklepu kupić spray do czyszczenia elektryki i benzynę. Tylko pytanie którą benzynę? Bo w sklepie są różne benzyny.

 

Ale trzeba zdjąc kolektor dolotowy? Żeby wyjąć czujnik? A z drugiej pytanie czy jak odłączę akumulator to zniknie ilość km od tankowania, radio kod(które ja nie mam) itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..rozumiem ze nie muszę odłączyć od akumulatora?

 

Chyba wykręcę najpierw z czujnika i potem odepnę wtyczkę, bo nie widzę w którym miejscu podważyć żeby odpiąć wtyczkę.

 

A tak zapytam jaka rezystancji ma mieć ten czujnik?

 

Dodano: 20 sty 2012 - 12:12

Niestety zrobiłem ile mogłem:

post-38667-0-17869100-1327057873_thumb.jpgpost-38667-0-66872200-1327057864_thumb.jpg

 

A tu nagrywany z kamerą może coś tam będzie widać:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I aby było śmieszniej to tych czujników są 2 typy (sprawdzane przez mechanika). Różnia się między sobą tylko i wyłącznie typem wtyczki. Sprawdź jaki masz typ przed kupnem. Mi wymieniali w ASO i zapłaciłem za niego ok 250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..a dlatego mam kupić czujnik?

Aston o którym czujniku mówisz że są dwa typy wtyczki?

 

 

Przemo o jakim czujniku mówisz które masz?

Bo najtańsze do czujnik wału korbowego jest za 85 zł firmy bosch.

 

Po odpaleniu obrotomierz wahał chwile.

Dzis przy ruszaniu dynamicznym auto szarpał, ale jak delikatnie dodaje gazu to było ok a dynamiczniej to szarpal:/

 

 

Jutro rano będę brał za czyszczenie czujnika który jest zaolejony pod kolektorem ssącym, jeśli pogoda mi pozwoli. I odłączę akumulator chyba minus muszę zdjąć. Na video widać ze to fabryczny akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo o jakim czujniku mówisz które masz?

O czujniku położenia wału korbowego. Jakiej firmy nie wiem, ale jakbyś był zainteresowany to za tą cenę mogę oddać :-)

Wg, mnie będzie OK, jego rezystancja to 240 Ohm.

 

 

Dodano: 21 sty 2012 - 09:47

I aby było śmieszniej to tych czujników są 2 typy (sprawdzane przez mechanika).

Zgadza się, oba wyglądają identycznie, z tym że jeden z nich ma wtyczkę na kabelku, tak ok 10-15 cm, a drugi zabudowaną na czujniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!