Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wszystkie dci - turbo, dwumasa, wtryski, panewki


Viniu

Rekomendowane odpowiedzi

280 tys km odkręcenie się wału (mechanikiem nie jestem wiec nie wiem czy to możliwe, ale tak mi powiedział magik który robił auto) skończyło się na wymianie bloku silnika

obecnie 340 tys km reszta oprócz bloku oryginalne i bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem scenic I ph II 1,9 dci - przy 145 tyś wymiana turbiny i do 249 tyś wszystko w oryginale

jest grand scenic II ph I 1,9 dci 91 tyś i wszystko ok - tankuję tylko BP ultimate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Scenic II 1.5 dCi, obecnie 202tyś km. Przy 194km obróciła się panewka - remont silnika + czyszczenie 3 i regeneracja 1 wtryskiwacza. Turbo orginalne, dwumasy brak. Obecnie co 10 tyś olej 5W40 Valvoline + olej 2T do tankowania.

 

Silnika prawdopodobnie dobila wymiana oleju co 30tyś km. Wtrysk poszedł przy okazji panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie wymiana oleju co 30 tys jest niedorzeczna. Po takim przelocie olej nie ma właściwości smarne prawie żadne, mowa o syntetyku, a co dopiero o półsyntetycznym albo mineralnym. Aż dziw bierze, że te silniki i turbiny wytrzymują te 150-200 tys w tych warunkach.

 

Czytałem na zagranicznym forum, gdzie ludzie dają do analizy oleje po określonym przebiegu i wyszło, że syntetyk traci stopniowo swoje właściwości od 10-12tys km i wymiana powinna być przy max 15 tys, więc pomyślcie sobie, co wart jest olej po przebiegu 30 tys ?

 

druga sprawa to filtr oleju który jest wymieniany razem z olejem. Po 30 tys to on praktycznie nic nie filtruje i puszcza wszystko bokiem.

 

a potem krąży po necie opinia o dci, tylko nikt nie wnika co jak i dlaczego :)

 

post nie na temat - proszę się trzymać wątku

Edytowane przez Tomik 1970
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały (ale na prawdę mały) offtop: Czy praktykował ktoś profilaktyczną wymianę panewek na te wzmocnione tak aby mieć spokój na lata ?? Boz tego co czytam to problem obracających się panewek urasta do rangi największego problemu dci... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję dokonać kontroli i ewentualnej wymiany, ale dopiero latem na przeglądzie. Z informacji ASO nie ma żadnych "wzmacnianych panewek". Ciekawostka, nadal montowane są prawdopodobnie takie same panewki w MIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 dci 120KM,

kupiłem przy 115000 km z uszkodzonymi 3 wtryskami i turbiną(nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel...) . Przez rok dobiłem do 150000, wszystko w porządku, olej 5w40 i wszystkie filtry wymieniam co ok 12000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

scenic 1ph2 140tyskm turbo nowe ,dwa wtryski padły , pompa wysokiego ciśnienia padła, brak dwumasy(automat) panewki oryginał

dodam że przez to że auto stało długo z zepsutym turbem zaowocowało zepsuciem się oleju napędowego w układzie a to równało się zepsuciem tej pompy i wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!