Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przełożenia skrzyń biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem się dowiedzieć czy wszystkie skrzynie 6-biegowe są takie same we wszystkich wersjach silnikowych w MIII??

Chodzi mi że w silniku 1.6 110km skrzynia jest bardzo krótka i czy przy silniku 2.0 TCe 180 lub 2.0 Dci jest ona taka sama? Czy dłuższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Czy dysponuje ktoś schematem przełożeń nowszych modeli? Zastanawiam się nad wymianą zębatki 6 biegu, lub wymiany całej skrzyni na dłuższą np tę z wersji energy 1.5 dci, bodajże silnik tam ma 260Nm. W wersji 106 skrzynia jest zdecydowanie za krótka, 3000 obr przy 140 km/h w dieslu to zdecydowanie za dużo. Spalanie przekracza wtedy 8l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Są znane przypadki zmian i zębatek 6 biegu jak i skrzyn. Wszystko działa ale jest jeden minus przestaje działać tempomat zazwyczaj po wymianie zębatki na 6tym biegu a jak wymienisz skrzynie zazwyczaj nie działa w ogóle bo innej skrzyni możesz nie zaprogramować w clipie. Jeżeli to ci nie przeszkadza śmiało możesz wymieniać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2017 o 02:37, Seba11 napisał:

W wersji 106 skrzynia jest zdecydowanie za krótka, 3000 obr przy 140 km/h w dieslu to zdecydowanie za dużo.

Co mam powiedzieć jak przy 110km/h mam 3k obrotów :D. Skrzynie w "Renówkach" nigdy nie były długie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2020 o 10:00, onomatopeja napisał:

Są znane przypadki zmian i zębatek 6 biegu jak i skrzyn. Wszystko działa ale jest jeden minus przestaje działać tempomat zazwyczaj po wymianie zębatki na 6tym biegu a jak wymienisz skrzynie zazwyczaj nie działa w ogóle bo innej skrzyni możesz nie zaprogramować w clipie. Jeżeli to ci nie przeszkadza śmiało możesz wymieniać. 

Możesz podać namiar do posta z wymiana 6 biegu. Znalazłem tylko o wymianie 5 biegu. Czemu po wymianie zębatki 6 biegu miałby nie działać tempomat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, jakby ktoś chciał jechać autostradą na tempomacie stałą prędkością to super sprawa, gorzej by było przy wyprzedzaniu z redukcją, ale to pomińmy, bo nikt 110 konnym autem przy 140km/h nie robi redukcji na 5 bieg żeby wyprzedzić, bo można sobie wstydu i tak narobić. Jak ja ostatnio gdy wyprzedzała mnie Vectra z 98 roku z silnikiem DTI przy 170...

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by zmienić nie tylko przełożenie 6, ale też 5ki żeby ją choć trochę wydłużyć. Nie wyobrażam sobie tej przepaści nad tą króciutką 5 która chyba jest połówką między 4/6, a długą 6-ką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z danych  pod linkiem " http://www.cliorsr.uk/wp-content/uploads/2016/04/6019A-TL4info.pdf"

skrzynia TL 4 030 przełożenia 6 biegu wyglądają następująco  41/30  czyli pasowałoby wymienić na 43/28 aby wydłużyć 6 bieg

Czysto teoretycznie należałoby wziąć pierwsze koło  6 biegu ze skrzyni np. TL4 015 " 43/33"   i np. drugie koło 4 biegu ze skrzyni np. TL4 037  "35/28"

 

Czy ktoś jest w stanie to zweryfikować posiada znajomego w ASO, schematy wymiary itp?

Edytowane przez Barnaba610
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Otóż ostatnio zgłębiam temat skrzyń biegów PK4 i wychodzi na to że ich konstrukcja w zasadzie uniemozliwia wymianę zębatek tylko 1 z biegów. Powód jest tego taki że w skrzyni jest wałek sprzęgłowy który wraz zębatkami na nim stanowi jedną całość. Nie da się zdemontować żadnej zębatki z niego tylko trzeba wymienić cały wałek z zębatkami zatem wałki istnieją tylko w takiej konfiguracji w jakiej przewidział je producent nie można wymienić na przykład zębatki 6 biegu z 46 zębów na 47 tylko całość. Można zmieniać zębatki na 2 wałkach pośrednich ale to bez sensu bo wtedy nie dopasuje się odpowiadającej zębatki na wałku sprzęgłowym. Jedyne co można zrobić to da się zmienić przełożenie przekładni głównej ale to oznacza kompletną rozbiórkę wałków pośrednich (koła atakujące koło dyferencjału są zespolone z wałkami pośrednimi w całość) i potem moim zdaniem należałoby skontrolować grubość podkładek do napięcia wstępnego łożysk stożkowych czy są odpowiednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!