Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1.6 16V 113KM benzyna


zimnica4666

Rekomendowane odpowiedzi

Co do pytania Kafarx "Wyczyszczenie czujnika coś dało?"

Czujnik wyczyściłem, przedmuchałem... ale nie odczuwam żadnej róznicy... byłem w serwisie ASO Fiata gdzie wymieniali mi rozrząd, ale i oni nic nie zauważyli, mówią że wszystko jest okej.... ale odpalając wczoraj auto po 8 godzinach zaś mi zaklekotał...... pierun wie o co chodzi !!!!

A co do pytania kolegi pawel_meganeII "a ja mam takie pytanie jak wyciągnąłeś ten czujnik,tzn oczywiste jedna śruba do odkręcenia ale potem ciągne i ani drgnie.Tak mocno siedzi czy jest jakiś francuski patent"

A więc odkręcasz jedną śrubę i dużym płaskim śrubokrętem delikatnie podważ ten czujnik... ja tak zrobiłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale odpalając wczoraj auto po 8 godzinach zaś mi zaklekotał...... pierun wie o co chodzi !!!!

Ja wymieniłem olej z Elfa LDX 5w40 na Mobil New Life 0w40 i od maja koło odezwało się tylko 2 razy i to w przypadku gdy samochód stał tydzień nie jeżdżony. Na elfie średnio 2 razy w miesiącu odzywało się koło ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania Kafarx "Wyczyszczenie czujnika coś dało?"

Czujnik wyczyściłem, przedmuchałem...

To nie czujnik, a elektrozawór :D

 

w mojej Megane został wymieniony kpl. rozrząd + KZFR w ASO 13 stycznia 2012r.

Kilka dni temu w trakcje świąt przy rannym uruchomieniu zaklekotała.

Ja bym reklamował koło (jak rozumiem masz wersję 505?), wygląda na to że padło już po roku. Pisząc 'padło' mam na myśli wyrobienie powierzchni przy bolcu blokującym koło w pozycji neutralnej, przez co w momencie rozruchu koło czasami nie jest zblokowane. Oczywiście to tylko przypuszczenie, równie dobrze mogłeś zgasić silnik na wysokich obrotach (gdy koło było wysterowane ciśnieniem oleju)...

Edytowane przez punxhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni mówią czujnik, drudzy elektrozawór..... okej niech będzie poprawnie, przeczyściłem elektrozawór !!!

 

A co do oleju... ja mam zalany Mobil Super 3000 X1 5W-40, wymieniam co 15 tyś km.

Koło po raz drugi tak jak wyżej opisywałem zaklekotało mi wczoraj po 8 godzinach postoju na parkingu przed zakładem pracy .... :D

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

temat rozrządu, ale końcówka jest o KZFR...

Mam pytanie, u mnie podczas odpalania jest wszystko ok, obroty są w porządku, pali na dotyk. Problem mam podczas jazdy ze stałą prędkością i w zakresie obrotów 1700-2300. wtedy silnik klekocze (jak jest rozgrzany).

Klekotanie podobne do pracy diesla, ustępuje gdy lekko ruszę pedał gazu (docisnę, lub odpuszczę). Zauważyłem, że w momencie klekotania mogę wcisnąć sprzęgło (nie ruszam ułożenia pedału gazu) to klekotanie nie ustaje, obroty silnika wzrastają,jak "docisnę" pedał gazu to wtedy silnik przestaje klekotać.

Na biegu jałowym silnik chodzi cicho i równo, ciągnie dobrze, mało pali. Podczas jazdy pow. 2300tyś obrotów nigdy nie zaklekotał.

Niedawno (ok. 500km) wymieniłem olej (elf 5w30) świece, filtry. Przed wymianą oleju klekotanie rzadziej występowało. (tak mi się wydaje).

 

Pytanie: Czy to może być KZFR???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to może być KZFR???

Może, ale nie musi. Standardowa już porada - odepnij wtyczkę od elektrozaworu. KZFR pozostanie w pozycji "0"/zablokowanej, zatem jeśli problem nadal będzie występował, to raczej nie KZFR jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa, przecież komputer wykrywa, że nie ma połączenia z czujnikiem i wywala błąd.

 

Dodano: 01 lut 2013 - 17:59

I już wszystko wiem, po odłączeniu czujnika rechotania brak. Powiem więcej, silnik jakby ciszej chodzi.

 

Po za świecącą się kontrolką i cichszą pracą silnika nie ma żadnych różnic, wydaje mi się że silnik nie stracił mocy.

Więc niedługo i ja dołączę do klubu KZFR.

Rozrząd był robiony na 100k km, dzisiaj jest 147k, ale chyba nie będę szczędził i zrobię komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczął od samego czujnika np.czyszczenie,podmiana może okaże się że to nie samo koło.A swoją drogą dzisiaj przeglądałem allegro to orginalne koło końcówka 505 można już dostać za 399

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rok temu wymieniłem rozrząd i KZFR i j/w opisywałem, czasem przy odpaleniu mi zaklekocze, ale to pojawiło się tylko 3 razy po wymianie KZFR, ostatni raz 2 dni temu przy odpalaniu zaklekotał i zgasł, tak jakby nie miał siły wejść na obroty. Ale cały czas jest bardzio zrywny i silny nie to co przed wymianą. Może u mnie to tylko problem iż olej spłynął do miski, przy uruchomieniu KZFR zakręciło na sucho i dlatego zaklekotało. Może zgasiłem na wysokich obrotach.

 

Na forum ktoś pisał iż kupił filtr oleju z zawowrkiem, który blokuje odpływ oleju do miski- co o tym sądzicie ???

Ja już za 3 tyś km muszę zmienić olej a więc pomyśle nad tym filtrem oleju z zaworkiem, może pomoże.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy filtr oleju ma zawór tz.przelewowy .Rano jak olej jest zimny i gęsty więc nie może przepłynąć przez filtr i wtedy otwiera się zawór i olej częściowo omija filtr.Wątpię aby miał jakiś inny.Ponadto filtr oleju jest na początku układu smarowania dopiero z niego olej idzie do poszczególnych podzespołów i następnie spływa do miski .Więc zawór w filtrze nie ma racji byty na ciśnienie oleju na poszczególnych podzespołach.Ja wymieniam olej co 15 tyś olej Castrol syntetyk i od 3 lat spokój z KZFR a koła nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!