Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1.6 16V 113KM benzyna


zimnica4666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

No cóż w mojej Megane, KZFR odzywa się coraz częściej.

Zaklekotało mi zaś dwa razy przy odpaleniu Megane, za każdym razem po długim postoju np. nocnym lub na parkingu będąc w pracy.

 

Za miesiąc będę wymieniał olej, słyszałem aby wlać tylko i wyłącznie olej "LIQUI MOLY" TOP TEC 4100 5W-40

Co Wy sądzicie o tym oleju ???

Dotychczas wlewałem olej Mobile Super 3000 X1 5W-40.

Niby po zalaniu oleju "LIQUI MOLY" TOP TEC 4100 5W-40, KZFR powinno się uspokoić. Jakie jest Wasze zdanie ?

Może ktoś zna tą markę i jeżdżi na takim oleju....?!?!

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze, żeby po wymianie oleju miało się uspokoić. Ktoś tu pokazywał rozebrałę KZFR - jego usterka polega na wyrobieniu "łopatek" i/lub pęknięciu sprężyn je domykających. Olej tu raczej nic nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, rozumiem uszkodzenie mechaniczne KZFR, ale moje KZFR ma dokładnie rok czasu, a po drugie klekotanie przy uruchamianiu zawsze występuje porą zimową gdy temperatura jest grubo poniżej 0.

Zanim zaciągnie olej z miski, to KZFR obraca się na sucho... stąd to klekotanie, a więc być może ten olej pomoże w dokładnym smarowaniu... ?!?!

Zna ktoś tą markę oleju i ktoś go zalewał u siebie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czasem też traci uszczelnienie. Można przypuszczać, że jest to uszkodzenie postępujące.

W tym temacie masz fotkę jak wygląda KZFR od środka:

http://megane.com.pl/topic/32737-kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-co-klekocze/

 

Co masz na myśli - obraca się na sucho? Obraca się tak jak i drugie koło. Olej tu nie ma nic do jego zużycia. Może inaczej - olej nie służy do smarowania koła. Olej - poprzez elektrozawór - swoim ciśnieniem napierającym na te łopatki ze sprężynkami "odchyla" jakgdyby koło wewnętrzne (osadzone na wałku rozrządu) względem zewnętrznego (zebatki na której owinięty jest pasek rozrządu).

Osobiście rok temu dwa razy demontowałem te koło - więc może mi łatwiej sobie wyobrazić jak ono działa.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W KZFZ nie ma sprężyn.Problemem jest "kołek blokujący" obie części koła w pozycji "zero" .Gdy zbyt szybko zgasimy silnik z wyższych obrotów lub olej stawia za duże opory(stary,gęsty)ciśnienie oleju po stronie zamykania kołka nie zdąży go docisnąć by wskoczył w otwór, aby zblokować obie części.Nie precyzyjnie pracujący elektrozawór też będzie powodował problemy z blokowaniem kołka. Elektrozawór przełącza ciśnienie oleju aby blokowało lub odblokowywało kołek.Głębokość z jaką kołek wchodzi do otworka to ok.2mm i z czasem wyrabia się brzeg otworka co powoduję że kolek zaczyna częściej wyskakiwać i powodować coraz częstsze problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Nel

A więc może warto kupić teraz nowy elektrozawór, póki KZFR jest jeszcze nowe (rok od wymiany) zanim tak jak piszesz "z czasem wyrabia się brzeg otworka co powoduję że kolek zaczyna częściej wyskakiwać i powodować coraz częstsze terkotanie"

Może nowy elektrozawór uleczy to całe terkotanie przy uruchamianiu silnika ?!?!?

Dzięki za podpowiedż, rozglądnę się za tym elektrozaworem w jakiejś przystępnej cenie... :) :)

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na fotce z tematu, który wkleiłem, albo na jakies innej - o jakim kołku piszesz? Gdzie on jest?

Dlaczego uważasz, że nie ma sprężynek? Czytałeś tamten temat? Gdyby nie było jak piszesz srpężynek - to jaka siła powodowała by powrót koła do pierowtnej pozycji.

Ja ciągle odnoszę się do tematu, który wkleiłe gdzie forumowicz rozebrał uszkodzone koło i wyraźnie napisał, iż przy każdej płytce była sprężyna, ale niektóre połamane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem takie koło.Głównym uszkodzeniem tych kół jest mosiężna tulejka w którą wskakuje kołek blokujący w pozycji "zero". Jeżeli z jakiegoś powodu kołek nie zablokuje obu kół to przy rozruchu z powodu nie zablokowanych kół i braku oleju między łopatkami następuje klekotanie między łopatkami.Sam elektrozawór nie działa na zasadzie "otwórz" , "zamknij" tylko w sposób modulowany reguluję ilość(ciśnienie) oleju między łopatkami w zależności od potrzeb zmian faz rozrządu .A wszystkim steruje komputer silnika na podstawie wielu czujników i danych.

Koło które otrzymałem do sprawdzenia według mnie nadawało się do regeneracji - potrzebne było tylko dotoczenie tulejki mosiężnej i jej wymiana (kołek był nie uszkodzony)oraz wyczyszczenie kanałów sterujących oleju bo były po przytykane brudnym olejem.Gumy uszczelniające łopatki były dobre.

post-3001-0-10510400-1360947115_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Nowy elektrozawór zamontowany.Silnik wykazuje niewielki przyrost mocy,jednak zwiększyła się kultura pracy silnika. Poza tym przy ruszaniu mniej gazu potrzebuje i nie jest to efekt placebo, jak niektórzy sugerują.Nie jestem ekspertem od silników benzynowych ,bardziej znam diesle,ale wiem, że każdy elelment silnika (czujnik,eletrozawór) ma wpływ na jego pracę.Wydaje mi się , że źle działający elekrtozawór ma duzy wpływ na zużycie KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz czas na mnie, muszę kupić nowy elektrozawór i go zamontować. Może to co pisze kolega robert_taki będzie i u mnie odczuwalne.

Pomijając to że czasem przy uruchomieniu KZFR zaklekocze i natychmiast zgaśnie tak jakby nie miał siły wejść na obroty, to gdy silnik pracuje sobie po odpaleniu na wolnych obrotach, bardzo szarpie silnikiem, widać jak obroty opadają i wzrastają, przez jakiś czas falują, gdy silnik się rozgrzeje ten objaw ustaje, ale co uruchomienie silnika z rana po nocnym postoju lub po 8-godzinnym postoju w pracy tak samo się zachowuje.

 

Czy za to szarpanie silnikiem i falowaniem obrotów odpowiada także w/w elektrozawór ??? Pozdrawiam

 

Dodano: 16 lut 2013 - 09:10

Do airbites

 

Na 4 stornie tego tematu pisałem już o tym jak go wyjąć...

Odpowiadając na Twoje pytanie, "A więc odkręcasz jedną śrubę i dużym płaskim śrubokrętem delikatnie podważ ten czujnik... ja tak zrobiłem".

Pozdrawiam

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór ma metalowy kołnierz,( cały jest metalowy), tak szybko nie uda Ci się go "rozwalić", delikatnie wokół kołnierza-płaskim śrubokrętem podważ :)

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie Castrol,, bo zatka ci dopływ do górnych silnika. Elf 5W30 to mineralny olej.

 

Co za bzdury!!!!???

 

Dodano: 16 lut 2013 - 21:49

Ja zapłaciłem za ten elektrozawór 95 funtów.Nie jest on tani i nie ma zamienników.

 

Dodano: 16 lut 2013 - 22:10

Tu jest link ,gdzie mozna go kupić;

http://renaultpartsdirect.co.uk/products/Renault-Scenic-2-Dephaser-Pulley-Solenoid-%28K4M%29.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!