Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

no niestety u mnie też krucho z narżedziami i jestem zdany na mechaników.

co mogę to zrobię ( amortyzatory, klocki, rozrusznik itp ) a jak potrzeba już jakichś konkretnych narzędzi to człowiek musi bulić.

To chyba kupię kompletne wachacze na alledrogo i będzie z głowy.

 

A jak jest uszczelniony drążek kierowniczy, tam jest jakiś simmer ? czy co ? dam rade to sam wymienić albo jakiś zwykły mechanik, nie specjalizujący się w naprawach maglownic ? Czy uszczelniacz jest zamocowany do drążka i trzeba kompletny drążek nowy ?

 

Dodano: 25 lut 2012 - 15:57

Lewy wachacz :

http://allegro.pl/wahacz-renault-megane-95-03-19-88-przod-lewy-i2123500023.html

 

prawy :

http://allegro.pl/wahacz-renault-megane-95-03-19-88-przod-prawy-i2158694899.html

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze przy okazji mi się przypomniało, skoro drążek stabilizatora pokrzywiony i do wymiany, to może warto od razu za jedną robotą i te powymieniać: http://moto.allegro.pl/tuleja-san-ramy-sanek-megane-i-scenic-r19-i2107569107.html

To jest to, o czym wcześniej wspominałem, przestawione sanki, a tym samym miejsce mocowania wahaczy względem karoserii.

Skoro drążek się skrzywił to zapewne i te tuleje nie są już takie jak być powinny.

Warto na nie zwrócić uwagę, by znowu niepotrzebnie zbieżności nie robić, a jeśli już, to najlepiej na nowych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i coś takiego mam jeszcze kupić ?

http://allegro.pl/tulejka-wahacza-renault-19-megane-cl-co-scenic-l-p-i2087559360.html

 

Jak powymieniam wachacze to i tak trzeba będzie na geometrię jechać.

 

W tygodniu pojeżdżę po mechanikach i popytam ile by mnie skroili za taką imprezę ;]

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupisz kompletne wahacze to te tuleje sa niepotrzebne. Jak same tuleje to po 2 na każdy wahacz.

Albo taki zestaw tuleje razem z sworzniem: http://moto.allegro.pl/tuleja-wahacza-renault-19-megane-zestaw-i2086944406.html

To co widać to też tylko na 1 stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć wszystko nowe to:

2x wahacz kompletny (ewentualnie 4 tuleje wahacza i 2 sworznie na podmianę tych co masz)

4x tuleje do sanek

1x drążek stabilizatora

2x tuleje gumowe środkowego mocowania drążka do karoserii

2x gumowe końcówki drążka, mocowanie do wahaczy

Dwie ostatnie pozycje kupujesz, w zależności od tego, jakiej średnicy drążek zakupisz.

Tyle ja bym do mechanika zawiózł.

Teoretycznie to tylko o drugą pozycję powiększone zakupy, niż to co musisz wymienić według opisu rzeczoznawcy. (właściwie to on o jednej stronie tylko mówił ale jak już to robisz, zrób kompleksowo całe zawieszenie.

No i dochodzi jeszcze sprawa drążka kierowniczego i uszczelnienie maglownicy ale to inna bajka. Jak pisałem wcześniej na tym się nie znam.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mam kupić to :

Skoro Twój stabilizator jest pokrzywiony to tak.

Niestety moje wiadomości opierają się tylko na tym co piszesz.

A skoro tak usłyszałeś i tak piszesz, to po co te pytania co masz kupić??

To co zakwalifikowano do wymiany.

Jak w to nie wierzysz, to daj do oceny komuś innemu ale tak, by to widział i mógł pomacać, zmierzyć pokrzywienia, przestawienia. Radziłem gdzie z tym najlepiej do oceny podjechać, no ale widać masz swoją wizję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mówiłeś, żeby podjechać do blacharza co by tam pomierzył od spodu co trzeba.

Tylko co się kogoś o jakiś warsztat pytam, nikt nic nie wie, albo odradza i taka robota.

Miasto ponad 70 000 ludzi i nikt nic nie wie.

 

Wizję mam taką, żeby to jak najszybciej zrobić, a że zbytnio nie ogarniam mechaniki pojazdowej ( stare motocykle to jeszcze, bo to się składa jak lego ) to się pytam dokładnie po 2 razy co mam kupić.

 

I mnie dziwi np. fakt różnych rozmiarów tych fantów, bo na alledrogo nikt nie podaje wymiarów towaru, który sprzedaje. Więc wydawać by się mogło, że to jeden rozmiar jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olass_K musisz się pogodzić z francuską myślą inżynierską. Potrafią skomplikować to co jest łatwe w innych samochodach. Możesz mieć tylnie bębny w całości z piastą lub rozbieralne oddzielnie piasta i bęben hamulcowy. I to w tym samym roczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej brak dewiz na zakup nowych technologii. I dlatego samochody dostawcze (żuk, nysa) opierały się na podzespołach warszawy, Tarpan na podzespołach fiata125p/poloneza/warszawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w czechach, Jawa, Skoda, CZ, Velorex, Pav mają wiele wspólnych części :mrgreen:

 

Dobra ale nie OFF-TOPujmy :mrgreen:

 

W tygodniu przejdę się po sklepach i pojeżdżę po warsztatach, zobaczymy co tam zaśpiewają <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć tylnie bębny w całości z piastą lub rozbieralne oddzielnie piasta i bęben hamulcowy. I to w tym samym roczniku.

Ale nie w tych samych autach, Scenole i kombiki obliczone na większe obciążenia i widocznie dlatego nawet cylinderki hamulcowe te same co w Lagunie a nie w meganie HB z tego okresu.

Proszę nie generalizować, jest powód takiej różnicy.

To samo dotyczy także średnic drążka stabilizatora, a co za tym idzie odpowiednich wymiarów otworów w gumach. Zewnętrzne wymiary już są znormalizowane by pasowały pod obejmy.

Dlatego też radziłem by tych gum nie kupować na widzimisię ale dopiero po zakupie drążka, by potem zakupić odpowiednie. Szkoda nawet tych 8 zl za 1 gumę jeśli ma być kupiona niepotrzebnie bo za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!