Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci 80KM kopci, syczy przy przyspieszaniu


KamilK

Rekomendowane odpowiedzi

spalin jest trochę ale widać że nie wszystko idzie z węża tylko jeszcze gdzieś się wydostają w okolicach EGR-a (był czyszczony), natomiast olej z tego węża się nie wydostaje, pojeżdżę kilka dni na odłączonym tym wężu i będe obserwował czy coś się zmienia

 

Dodano: 13 kwi 2012 - 11:20

dziś zrobiłem ponad 50km i auto kopci dalej tak samo, ale z tego węża pod maską idą spaliny i ogólnie zauważyłem pod maską że jest dużo spalin, w okolicach EGRa sie wydostają, a jak odpiąłem rurę która idzie od intercoolera do EGR to juz nie kopci pod maską, kurde to wszytko jakieś dziwne jest.

odpiąłem wtyczkę od EGR-a i jakby mniej kopcił pod maską bo z wydechu cały czas tak samo

 

Dodano: 16 kwi 2012 - 14:36

kopcił pod maską z powodu nie pozaciskanych opasek na EGR, zaciąłem i już nie kopci pod maską,

 

pojechałem dziś do serwisu turbosprężarek aby wyjęli ta z mojego auta i zrobili w niej uszczelnienie skoro bierze olej, a gość po oględzinach stwierdził ze turbina to jest ok bo ciśnienie jest na niej ok że aż wąż nadyma, a olej to bierze z silnika bo jak wyjął bagnet to zobaczył że kopci (jak kupowałem auto to nie kopcił), i że tej turbiny nie ma co regenerować gdyż jest dobra, to ja do niego że na starej tak nie kopcił a jak sam stwierdził (po oględzinach starej turbiny) to totalny trup i nie nadaje się do regeneracji, wytłumaczył mi to tak, że jak turbo było słabe to silnik mógł nie puszczać oleju a jak teraz turbo jest ok silnik bierze olej i go pali, wiec już kurde nie wiem co jest z tym autem, w zeszłym tygodniu na innym warsztacie też stwierdzili że turbo to całkiem ok jest i jak się upieram to za 600zł mogą go rozebrać i ewentualnie wymienić uszczelnienia ale to zbędne wg nich jest

 

jeszcze myślę podjechać na sprawdzenie kompresji no i może te uszczelniacze zaworowe cały czas puszczają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto dymi na wolnych obrotach od razu po odpaleniu, to znaczy że olej JUŻ przedostał się do komory spalania i kopci. Więc na 95% uszczelniacze, bo przez nie spływa olej na postoju. To nie będzie wina turbiny, bo wtedy kopciłby i w czasie jazdy lub intercooler cały pływałby w oleju, zależy od której strony puszczałaby olej turbina.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopci od razu po odpaleniu i w czasie jazdy tez, tylko na wolnych obrotach nie kopci ale jak tylko sie doda gazu to od razu zasłona dymna, dym niebieski i czuć spalony olej, a sprawdzałem rury od turbiny to w tej co idzie do intercoolera to tylko kropelki są oleju, a w tej co wraca z intercoolera do EGRa to praktycznie zero, wiec może turbina puszcza z tej strony co spaliny napędzają wirnik i ten olej sie nie przepala tylko od razu idzie do wydechy ale to chyba w tedy z rury wydechowej by olej też się wydostawał , a zostawia tylko na asfalcie czarna plamę jakby sadzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to inna bajka teraz, jeżeli kopci od razu na zimnym i w trakcie jazdy i do tego kopci na niebiesko, to wg mnie na 95% są to pierścienie do wymiany. Z doświadczenia wiem, że olej przepalany w wydechu w katalizatorze dymi na szaro-buro i to nie od razu, bo katalizator musi pierw uzyskać wysoką temperaturę, co nie dzieje się od razu po odpaleniu silnika. Dlatego nie pozostaje Ci nic innego, jak podjechać na warsztat do turbiniarzy, odpiąć katalizator, odpalić silnik i zwyczajnie zobaczyć czy przecieka olej i sprawa będzie wyjaśniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dymi na niebiesko od razu po odpaleniu, tyle ze na wolnych obrotach nie tylko jak sie doda gazu tak powyżej 1,5tys obr/min

też myślałem o pierścieniach, tylko zastawia mnie fakt że jak kupowałem do nie dymił tak strasznie tylko delikatnie przy przyspieszaniu poszczał dymka, a teraz to normalnie parowóz :/ może coś było do oleju dolane ?

mówisz że pierścienie do wymiany, ale chyba to nie tylko pierścienie bo trzeba od razu szlify robić ? a może lepiej poszukac drugiego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz, to wnioskuję:

1) wymiana turbo nie byla konieczna

2) turbo z 80KM nie pasuje do 101KM (VTG + soft)

3) wszystko wygląda na przedmuchy w pierścieniach, bo pewnie silnik cofnięty - gość na czas sprzedaży wlał jakiegoś "doktora" i problem zniknął na chwilę

4) jedź do dobrego warsztatu niech zrobią dobrą diagnostykę. znam taki warsztat, ale on w kielcach jest i nie wiem czy chce Ci się jechać tyle... choć to tylko 140 km

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wymiana turbo była konieczna bo turbina gwizdała i jak ją zobaczyli w warsztacie co regenerują to stwierdzili że trup i cały środek do wymiany (najtaniej za 900zł znalazłem warsztat co by ją zregenerował) bo już chciałem swoją regenerować a tą co kupiłem używkę wyjąć

 

turbina jest założona taka jak powinna być do 80KM (okazało się że gość miał dwa silniki i stąd to zamieszanie, turbo mi sprzedał od 80KM a wtryski od tego 101KM, wieć jest turbina taka jak powinna być)

 

też podejrzewam że coś z silnikiem, znajomy mechanik obiecał mi że zmierzy na nim kompresję, tylko musi przelotkę do zegara przywieść aby w miejsce wtrysków mógł wmontować,

 

z desperacji dziś wlałem motodoktora żeby zobaczyć czy przypadkiem nie był taki zabieg zrobiony przed sprzedażą, ale efektu to się można spodziewać myślę że dopiero po 200-300km wiec około piątku już będę wiedział

 

w ostateczności jak to pierścienie to czy wystarczy wymienić na nominalne, czy może już szlif robić ? a może lepiej kupić cały dół i przełożyć resztę od swojego ?

 

Dodano: 26 kwi 2012 - 18:06

zaryzykowałem i wlałem motodoktorka K2 i auto przestało wyraźnie dymić, puszcza tylko delikatnego dymka rano i podczas przyspieszania

nie ma już za autem chmury

zastanawiam się czy nie zmienić oleju na mineralny, teraz mam zalane półsyntetykiem Orlen Diesel 10W40 +motodoktorek

czytałem jeszcze o specyfiku XADO ale koszt 200zł za dodatek do oleju mnie trochę przeraża

Edytowane przez KamilK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mineralnym zajedziesz VTG <piwko>

zaślep EGRa. ja dziś to zrobiłem - dymi baaaardzo słabo, przyspieszenie duzo lepsze, spalanie spadło do jakichś 4,7/100 (pokazuje dystans 1260 km na baku).

 

pamiętaj, że wszelkie dodatki do oleju nie tylko działają na silnik ale i na turbo!

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1,5 80KM jest turbina bez VTG

 

jak zaślepić EGR-a ?

jakąś podkładka od spodu zaślepiającą dopływ spalin z kolektora do EGR czy jakoś inaczej ?

próbowałem odwrócić cały wsad EGR (ten mechanizm) ale te 3 otwory są niesymetryczne więc mi się nie udało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątek dotyczy mojej drugiej megany która ma 1,5 dCi 80KM

 

ten dolot spalin to rozumiem że jakąś blaszkę/podkładkę trzeba wstawić ?

jaka gruba mniej więcej musi być ?

 

i czy wylocie z kolektora to tej harmonijkowej rurki co idzie do EGRa czy wyżej miedzy tą rurką a EGR-em tą blaszkę-zaślepkę wstawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,kolego taż w sobote mi coś padło w silniku tylko scenic 1.9DCI 120 km.(u mnie pasek od rozrządu lużno)ale jak mi zrobją to opiszę co się stało bo przez chwilę mjałem podobne objawy z tym kopceniem i sam już zgłupiałem.A apropo doktora do silnika,teraz sam się zastanawiam czy mnie też ktoś nie wpakował na minę z ty samochodem i czegoś tam nie dolał,jak go kupowałem w tamtym miesiącu to patrzyłem na bagnet i na końcu była taka mazia trochę ,jakaś dziwna i to mi się nie podobało,ale mjałem już dosyć jazdy po Polsce za autem,po zakupje zaraz oglądał go mechanik,zmjenił olej i powjedział że ok.umówiłem się na rorząd za miesiąc i nie zdążyłęm dojechać:-(((

Edytowane przez adam8227
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepiłem EGR i efektu zero, rano zakopcił jak parowóz a w trakcie jazdy delikatnie dymi jak większość TDI z Niemiec

 

najbardziej to mnie wqrza ze oleju ubywa, do tego kopci z bagnetu, nie było tego zjawiska jak kupowałem auto, wiec ciągle się zastanawiam co miał wlane/dolane do silnika :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!