Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Od pewnego czasu zauważyłem, że czasem wciskając hamulec pojawiają się dziwne puknięcia, stuki wyczuwane przez pedał. Coś jakby lekko pedał wpadał i stukało (?) początkowo myślałem, że to sprzęgło bo stuki wyczuwane były też przez nie, ale dziś stojąc na luzie na światłach stuki przeniosły się przez hamulec(?)

W poniedziałek auto idzie do mechanika (z innego powodu) więc powiem, żeby sprawdził, ale może macie jakieś pomysły co jest przyczyną tych stuków? podczas jazdy nic niepokojącego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał coś z zaworkiem podciśnienia serwa, albo wężykiem do niego biegnącym.

Z ABS-u, krzywych tarcz albo z klocków może być wyczuwalne bicie ale w czasie jazdy. Na postoju raczej niemożliwe z tych przyczyn. Przy wciśniętym hamulcu na postoju mamy tylko z podciśnieniem wspomagania hamulców do czynienia.

Jeśli to oczywiście hamulce są powodem. Może to być też coś innego, nawet poduszki silnika, a drgania na pedały się przenoszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proble nadal występuje. Mechanik, wymienił klocki i tarcze, bo były zjechane ale zapomniał sprawdzić tego stukania. Wczoraj znów pukało na postoju jak haulec był lekko wciśnięty, do tego zaczęło drżeć podczas jazdy i hamowania co i napędziło stracha. Nie wiem czy to efekt docierania się nowych tarcz i klocków (podczas jazdy), czy raczej nasilająca się awaria pompki podciśnienia, zaworku, o której wspominał Kolega gojgien.

 

Jaki może byc koszt naprawy tej pompki? Nowa kosztuje chyba coś około 170 pln a robocizna mniej więcj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy raczej nasilająca się awaria pompki podciśnienia

O pompie podciśnienia nie wspominalem. Wspomniałem tylko o zaworku i wężyku podciśnienia.

Z tego co wiem, to silniki benzynowe takiej pompy nie posiadają.

Podciśnienie w serwie wspomagania hamulca jest w benzynkach z kolektora ssącego.

Tylko diesle mają Vakum pompy na końcu walka rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pompie podciśnienia nie wspominalem

 

faktycznie nie, być może moja nadinterpretacja po przeczytaniu fargmentu w manualu do megane.

 

coś takiego znalazłem na allegro

http://allegro.pl/renault-megane-i-99-1-4-16v-pompa-hamulca-serwo-i2199624922.html

czyli może jest jednak pompa?

Jadę do mechanika, bo wolę się nie rozwalić na zakręcie.

Edytowane przez presidente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokazałeś na fotce to jest pompa hamulcowa, i to ma kazda meganka. W takiej czy innej formie każdy pojazd z hamulcami hydraulicznymi.

Wcześniej pisaliśmy o podciśnieniach, a ta pompa z nimi ma niewiele wspólnego.

Tyle tylko, że podciśnienie potrzebne jest do serwa wspomagania, które pomaga na tą pompę hamulcową naciskać.

Jeśli posiadasz ABS, to ta z fotki jest tylko elementem włączajacym proces hamowania, a pomiedzy nia a zaciskami przy kołach jest jeszcze rozdzielacz i pompa elektryczna która podaje i reguluje ciśnienia płynu na poszczególne koła, w zależnosci od tego jakie dane z czujników przy kołach do sterownika spływają.

Dlatego właśnie jako przyczyne wskazałem coś co jest bliżej umiejscowione przy pedale hamulca, a najblizej jest właśnie podciśnieniowe serwo jego zaworek zwrotny, i węzyk podciśnienia.

 

Pompa podciśnienia Vacum, w dieslach wyglada tak:

22092010013640x4.jpg 22092010012640x4.jpg 22092010005640x4.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w tym samochodzie występuje "Brake Assist", czyli urządzenie włączające pełną siłę hamowania podczas gwałtownego naciśnięcia pedału (nie mylić z ABS)?

Bo jeśli tak, to może być coś z tym zaworkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może w modelach z końca produkcji montowali, nie jestem pewny.

Niestety nie dane nam poznać jaki rocznik Megane ma założyciel tematu.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie dane nam poznać jaki rocznik Megane ma założyciel tematu

To taka tajemnica w celu utrudnienia odpowiedzi. Podanie tego w profilu, w miejscu gdzie to być powinno zapewne jest wstydliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to będzie pomocne. Miałem podobne problemy dwa lata temu.

Źródłem problemów był wspomniany przez kolegów system ABS. Jak to się objawiało, jak dojeżdżałem do świateł z wciśniętym pedałem hamulca tuż przed zatrzymaniem z pod maski zaczynały dobiegać głośne buczenie z pukaniem, na pedale hamulca dostawałem drgania i nagle auto przestawało hamować i toczyło się dalej. Na szczęście zajście miało miejsce tuż przed zatrzymaniem i droga hamowania wydłużała się bardzo, bardzo minimalnie. Po 2-3 takich hamowaniach system łapał błąd i ABS się wyłączał, po czym problem ustępował. Sprawa była bardziej jasna, wiedziałem gdzie szukać.

Po oględzinach było jasne, że głośny hałas i buczenie to pompa ABS. A auto przestaje hamować, bo ABS mocno odpuszcza hamowanie tuż przed zatrzymaniem, pewnie "myśli", że któreś koło jest zablokowane stąd też drżenie pedału hamulca. Pierwsze kroki to sprawdzenie czujników i ich rezystancji na złączach. Po zbadaniu miernikiem okazało się, że źródłem problemów był prawy tylny czujnik ABS, a dokładniej jeden z przewodów wewnątrz osłony, który był przetarty i czasami łapał, a czasami nie. Przewód naprawiłem i po przejechaniu kilku metrów ABS wrócił do życia bez pomocy CLIPa.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka tajemnica w celu utrudnienia odpowiedzi. Podanie tego w profilu, w miejscu gdzie to być powinno zapewne jest wstydliwe.

zmieniałem auto, nie uzupełniłem jeszcze wszystkiego, już się poprawiam :-)

 

Dziękuję za podpowiedzi. Mechanik u którego byłem też obstawiał ABS (pierścienie na przegubach), ale jak na razie nie miał czasu zajrzeć z uwagi na grafik. Faktycznie musi być coś na rzeczy bo ABS załączył się żonie przy normalnym, wcale nie gwałtownym hamowaniu na prostej. Szkoda, że tylko jej, mnie się nie zdarzyło więc nie wiem dokładnie jak to wyglądało. Problem za to powtórzył się na światłach. Orientujecie się jakie są szacunkowe koszty naprawy?

znalazłem bardzo podobny wątek

http://megane.com.pl/topic/37301-abs-dziwnie-dziala-lampka-abs-i-serv-swieci-sie/page__p__287280__hl__%2Bpompa+%2Babs__fromsearch__1?do=findComment&comment=287280

 

Dodano: 05 kwi 2012 - 08:59

Byłem wczoraj u mechanika. Po podłaczeniu podłaczeniu pod komputer i oględzinach auta, nie stwierdzono, żeby coś się działo. Panowie przejechali się, popatrzyli i stwierdzili, że wszystko jest ok i że powodem mogła być jakas chwilowa usterka pompy ABS.

Tak więc jeżdżę dalej, jak na razie objawy faktycznie nie występują.

Edytowane przez presidente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!