Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka service i poduszka pasażera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ja tak na chwilkę podpinam się z zapytaniem :P

Już kiedyś w innym wątku pytałem się, ale nikt nie potrafił odpowiedzieć.

Czy wiecie od czego mogą być to złącza?

Znajdują się one nad lewą nogą, mniej więcej tam gdzie są bezpieczniki.

Można je wyciągnąć jak zdemontujemy taką podziurkowaną "wykładzinkę" przez którą dmucha powietrze z nawiewu.

"Wolne" raczej nie są, bo auto w pełnej opcji. Brak mi tylko podgrzewanych foteli.

 

Przepraszam za "komórkową" jakość.

Wtyk01.jpgWtyk03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam reflektory xenonowe. Fakt, automatyczna regulacja lewego nie działała już jak kupiłem auto. Lecz to raczej nie ma związku z wolnymi złączami - najprawdopodobniej mam coś z silniczkiem regulującym wysokość wiązki, bo napięcie do silniczka sterującego dochodzi.

 

Alarmu faktycznie nie posiadam. Chociaż ja wiem, czy to od alarmu? Może i tak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Twoje wolne kostki mają wspólnego z tym tematem?? I to jeszcze do tego stopnia, by także w innych tematach do tego linkować?? 2 takie już w kosmos wysłałem, nadal będziesz upierdliwie to wstawiał, to będą restrykcje....

A winne wklejanie byle gdzie postów niezwiązanych z tematem, to i efekt jak widać...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Mam identyczny problem jak autor tematu. Już od roku jeżdżę z kontrolką SERVICE i zapaloną ikoną poduszek. Kiedyś mechanik powiedział mi że to wina wystrzelonego napinacza pasa kierowcy. Że podobno używany można dostać za 200zł. Już się przyzwyczaiłem do tej wiadomości i kiedyś miałem znaleźć czas żeby sie za to zabrać. Dzisiaj sobie odkurzałem w miarę dokładnie i zobaczyłem pod siedzeniem kierowcy jakieś dwie wtyczki. Troszkę mnie to zaintrygowało i zrobiłem fotki żeby o nie zapytać.

 

Obie wystają z prawej strony, pod siedzeniem. Niebieska od środka, czarna od zewnątrz...

 

Niebieska

post-57503-0-90979200-1365532495_thumb.jpg post-57503-0-90573200-1365532504_thumb.jpg

 

Czarna

post-57503-0-92093500-1365532468_thumb.jpg post-57503-0-43520500-1365532486_thumb.jpg post-57503-0-85954400-1365532477_thumb.jpg

 

Z tego co doczytałem w starych tematach, ta czarna służy chyba od czujnika pasów? Racja?

Dzięki za odp :P

poprawiłem ustawienie fotek. przy załącznikach jest opcja "dodaj do wpisu"

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wyczytałem że ta czarna będzie od zapięcia pasów. U mnie też jest odłączona a sygnalizacji pasów brak więc pewnie to od tego właśnie jest. Skoro masz problem z napinaczem to może ona jest właśnie od niego? Spróbuj podpiąć pod napinacz i zobacz czy kontrolka od poduszek zgaśnie. A czy jak spojrzysz pod fotel to widzisz gdzieś jeszcze jakieś inne wtyczki? Bo czytałem posty w różnych tematach i wszędzie są info żeby jakieś kostki przeczyścić. Ja ich u siebie nie mogę znaleźć. Gdzie one są? Znalazłem jedną dużą w podłodze ale z tego co wyczytałem to są jeszcze jakieś inne (oprócz napinacza oczywiście). Ale gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pewności że to co mówił ten mechanik to prawda. Kilka razy podpadł i nie do końca mu ufam :P

 

Mówisz żeby podpiąć pod napinacz. Masz na myśli tak, jak na zdjęciach w tych aktualnych aukcjach?

http://moto.allegro.pl/napinacz-pasow-renault-megane-ii-lewy-przod-i3088080618.html

http://moto.allegro.pl/scenic-ii-megane-ii-komplet-napinaczy-str-lewa-i3129335977.html

 

Co do pozostałych kostek to raczej ich nie zauważyłem. Tylko ta jedna zapinana z podłogi.

Odpinałem, dociskałem i zaciskałem, ale nie pomogło ;)

 

Dodano: 10 kwi 2013 - 17:25

ok więc tak. Nie dało mi to spokoju i dzisiaj wymontowałem fotel.

 

Czarny kabel służy do kontroli zapięcia pasów. Wtyka się go w obudowę od "zatrzasku pasa" od strony siedzenia. Prosta sprawa. Bez demontażu fotela.

Wówczas zaczyna się świecić czerwona ikona na zegarach od nie zapiętych pasów.

 

Niebieska wtyczka to taj jak przewidywałem, służy do wpięcia w nabój od napinacza pasów. Musiałem go wyjąć żeby go dobrze docisnąć.

Znawca patałach zapomniał jej wsadzić, założył napinacz i obudowę. Kabel był za krótki, nie sięgał i przez to nie podłączył mi tego - widocznie nie chciało na nowo tego demontować...

 

Z tym że problemu niestety to nie rozwiązało... ;/ W dalszym ciągu kontrolka Serv i poduszka się świecą. Odłączyłem akumulator na 15 min żeby się komputer zresetował, ale nie pomogło. Czy taki reset powinien wystarczyć? Czy trzeba zrobić to przez clipa?

 

A może być to wina opornika? Ten sam patałach jak próbował to kiedyś naprawić to zmieniał mi jakiś opornik pod siedzeniem. Jak to wygląda i gdzie siedzi? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystory (oporniki) to się wstawia jak poduszki są odłączone lub ich brak, lub napinacze niesprawne po zadziałaniu i właśnie po to, by oszukać układ sterujący i wymusić zgaśnięcie kontrolki. Centralka także musi mieć wyczyszczona pamięć z tego co w niej zostało zapisane.

Wszystkie te nieprawidłowości świadczą niestety o nieciekawej przeszłości auta, jeśli nie jesteś jej pewny, jako jedyny jego właściciel.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może teraz powinienem go wyjąć? Wsadził ten opornik jak pojechałem żeby mi naprawił ten błąd.

 

Wystrzelony napinacz powinien się skurczyć? Bo ten mój jest normalny. Wygląda jak nowy =o

Ale to tak czy siak trzeba podpiąć pod komputer i usunąć błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mi sie swieci żółta ikona poduszki i SERVICE czasami gaśnie ale mnie to martwi . Ma ktoś może fote tych kostek pod fotelem które trzeba sprawdzić ?? Martwi mnie to bo mogą nie zadziałać w potrzebie a i przy sprzedaży obniża to cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam kolegów. Miałem podobny problem poduszka pasażera plus napinacz ;) komputer specjalisty to powiedział . Dopiero przy trzecim fachowcu i odpowiednim programie doszedł do tego że przy wyłączniku poduszki pasażera (to jest ten przełącznik który znajduje sie z prawej strony deski rozdzielczej i widoczny jest dopiero przy otwartych drzwiach) i właśnie tam u mnie ukręcil sie przewód i pokazywał błąd. Na początek radzę sprawdzić kostki pod fotelami potem ten włącznik . Czy po wyłączeniu poduszki zapala sie kontrolka na zegarach o jej dezaktywacji . I wydaje mi sie że taśma w kierownicy nie ma nic wspólnego z poduszka pasażera jak nie którzy już sugerowali. Nie jestem znawcą i pisze z własnej autopsji pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum i meganki I ph II. Mam ten sam problem, auto pewne, nie uderzone nigdy. Przeczyściłem wtyczki pod siedzeniami sprayem do czyszczenia styków, nie pomogło za dużo, odłączyłem aku na 15 minut też nie pomogło. Zauważyłem jedną prawidłowość - jak temp. na dworze rośnie ikonki znikają, np. teraz, jak jest sporo na plusie już i sucho się zrobiło to nie świecą się. Jednak na niskiej się zapalają. Co to może być poza wtyczkami pod siedzeniami? Też mi się wydaje, że gdzieś jest przebicie i reaguje na temp/wilgotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Aby nie zaczynać tematu bo mam podobny problem. Tylko jest ta różnica że zawsze kiedy przestawia się fotel kierowcy potem wyskakuje komunikat sprawdz airbag. To wtedy rozłączam kostkę odręcam kleme i znowu przykręcam podpinam kostke pod siedzeniem kierowcy i odpala normalnie. Ale drażniące jest to robić za każdym razem. Czym to może być spowodowane. Dodam że fotel jest delikatnie przesuwany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!