Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy antena radiowa ma wzmacniacz sygnału ?


Rekomendowane odpowiedzi

Będę wymieniał antenę radiową w swoim MIII, mam w związku z tym pytanie: czy firmowa antena (mam stadndardową) ma wbudowany wzmacniacz ? Jeśli nie to gdzie zlokalizowany jest wzmacniacz anteny. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie anteny w Megane III nie mają wzmacniacza. Podaj jakie masz radio, czy masz NAVI i czy u Ciebie w autku występuje antena nadrukowana na szybie.

Daj znać to podeślę Ci odpowiednie schematy anteny z opisem elementów.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :-)

 

Ok. Nie mam navi. Audio z dwoma pokrętłami (środek i lewy skrajny - glos), wyjście na AUX i USB, bluetooth. Na szybie nie widzę żadnej anteny. Mam tylko mały bacik na dachu. I w to miejsce chcę właśnie wstawić Sirio Triflex - antenę FM+CB w jednym. Tylko jesli ta fabryczna jest ze wzmacniaczem to może byc drastyczny spadek jakości odbioru...

Myślałem że wzmacniacz może jest gdzieś na jakiejsć kostce i przykręcony za radiem.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

podbiję temat , muszę wymienić antenę razem z całym kablem ponieważ jakiś inteligent przeciął kabel aby zmienić końcówkę do radia a dodatkowo osadził luzem kabel w redukcji wtyczki anteny. Jak zakładałem radio które jeszcze posiadam końcówka była ładnie zaizolowana taśmą jak w oryginale ale przy problemach z radiem szukałem przyczyny. Dodatkowo antena nie posiada wzmacniacza więc czas na zmianę i teraz moje pytanie czy taka antena będzie dobra http://www.tme.eu/pl/details/a00004/anteny-samochodowe-radiowe/perpic/ . Przy okazji będę chciał zmienić radio i głośniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich

 

Czy po wymianie anteny odczuliście poprawę w odbiorze? Też mam dylemat ponieważ w moim nowym nabytku radio gra tragicznie.

Jak to jest z tym wzmacniaczem - jest czy nie ma? Mam Grandtoura 2014 ze standardowym radiem - bez nawigacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma antena do jakości audio. Chyba ze chodzi o niską jakość odbioru fal radiowych tj. trzaski szumy itp. 

 

Fabryczne audio w megane 3 jest po prostu niskiej jakości. Dźwięk jest gorszy niż z głośnika bluetooth za 300 pln niestety. 

Dopiero w Bose jakoś to gra. Dlatego m.in, kupiłem tą wersję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o jakość FM.

U mnie ktoś wcześniej wymienił głośniki na Hertz'a i z USB gra nawet znośnie natomiast radio gubi zasięg i szumi dlatego kombinuję z wymianą anteny.

Niestety w serwisie nie są w stanie mi powiedzieć czy fabryczna antena dachowa ma w sobie wbudowany wzmacniacz.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz jest na tylnej szybie. Spójrz czy masz podłączony - centralnie u góry będzie krótki kabel do ścieżek na szybie. Może być też taka sytuacja, że nie masz wersje podstawową radia i nie masz wzmacniacza. Możesz poczytać wątek

https://megane.com.pl/topic/63882-co-to-jest-na-tylnej-szybie/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megane wzmacniacz antenowy jest wbudowany w podstawie anteny - demontowałem antenę i w jej miejsce wstawiłem gniazdo pod antenę cb. Po demontażu mam błąd w clipie wzmacniacza antenowego.

Zamiast oryginalnej anteny używam anteny Blaupunkt ARG 02 i nie widzę pomiędzy nimi różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam Megane III Grandtour z konca 2011 i jerzdzac po Warszawie to odbiór Radia jest słaby, jak stoi samochód to jest ok ale jak jade to jakby troche zanikał odbiór nie jest cały cas czysty. Zmieniałem anteny i jest podobnie, generalnie nawet odbiera bez anteny tylko jakby mono. Rozbierałem podstawe anteny poprawiałem styk blaszki i bez zmian. Wydaje mi się że nawet lepiej odbiera pod Warszawą. Radio jest z Bluetooth i nawigacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbierzecie antene to macie płytkę drukowaną, mi radio w ogóle nie odbierało, rozebrałem antenę i musiałem w sposób januszowy połączyć dwa styki kablem, nie pamiętam już które. Całą płytkę miałem zaśniedziałą. Teraz gra tak na chyba 90% możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Renia08 napisał:

Jak rozbierzecie antene to macie płytkę drukowaną, mi radio w ogóle nie odbierało, 

Umnie ta płytka jest jak nowa, jest z Gps.

Edytowane przez Bazyl123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!