Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6e - ciężko odpala, wysokie obroty


Olass_K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Megane 1.6e z 97r, benzyna bez gazu.

Żeby wykluczyć problemy z układem zasilania i zapłonowym wymieniowe filtry, świece, sprawdzone cewki.

 

Problem najpierw objawiał się tym, że przy hamowaniu, obroty falowały w dolnym zakresie, poniżej 750.

Później albo falowały, albo silnik od razu gasł, czasem obroty szły w górę, do tysiąca albo wyżej.

 

Ze 2 razy miałem problem z odpalaniem, gdzie dzień wcześniej normalnie zapalał, a przy tym śmierdziało benzyną.

 

Przy szukaniu usterki, po odłączeniu sondy lambda, silnik przestał spadać poniżej 750 obrotów i nie falował, z lekka obroty podnosiły się do 1000 i trochę inaczej silnik chodził ale dało się jeździć.

 

Kupiłem nową sondę. W piątek wieczorem, silnik odpalił dopiero z drugie podejścia, za pierwszym nie załapał i nie zdążyłem mu pomóc pedałem ( zawsze palił bez gazu, praktycznie od strzała )ale potem już palił normalnie.

Zrobiłem 40 km, postawiłem samochód na podjeździe.

 

W niedzielę rano, korzystając z czasu wolnego chciałem wymienić sondę i w tym celu musiałem przestawić auto. Przy próbie odpalenia okazało się, że nie chcę zastartować, dopiero przy gazowaniu załapał, i po kilkusekundowym pedałowaniu, zaczął chodzić w granicy 1000 obrotów.

Po wymianie sondy, też nie chciał odpalić, a jak odpalał, to przy dodawaniu gazu kichał we wtrysk, wydech, różnie, a przy wciśnięciu gazu do dechy, wskakiwał na 4000 obrotów i nie przerywał ale już tam zostawał, a przy ponownym dodaniu gazu, obroty spadały do 750, chwilę pochodził i gasł.

 

Sprawdziłem cewki, świece, oczyściłem, wyregulowałem przerwy, wszystkie złącza do czujników, map sensor, przewód do niego.

Po różnych tam innym poszukiwaniach i sprawdzaniach, auto odpaliło, przejechałem się, no chyba jeździ.

Tak sobie pomyślałem, że na ssaniu jak spuszczał z obrotów to nie równo chodził, dopóki silniczek krokowy nie podniósł bardziej albo się nie pomogło pedałem, to mówię, rozbiorę przepustnicę i ją wyczyszczę.

Wyczyściłem przepustnicę, była cała zaszlamiona, kanaliki, silniczek, wejście wężyka mam sensora.

Po godzinie, jak sylikon wysechł, odpaliłem samochód, zauważalana była poprawa na ssaniu.

 

Po następnej godzinie, może trochę dłużej, miałem wracać znowu 40 km, co się okazało, samochód znowu nie chciał zapalić, a przy dojeździe do skrzyżowania, obroty falowały, po przejechaniu 8 km, wrzuciłem na luz, okazało się, że obroty są na poziomie 1500, im dalej w trasę, to widziałem różne wskazania obrotmierza, w przedziale 1000 - 2200( falowanie, albo pozycja stała), po puszczeniu gazu ,samochód dalej jechał jak gdyby nigdy nic.

Po zgaszeniu i odpaleniu, obroty na poziomie 1000, po dodaniu gazu 1500, czasem lekko się bujały.

 

Po wyłączeniu silnika, po chwili z okolicy przepustnicy, dochodzi taki dźwięk, jak by jakiś silnik elektryczny zazgrzytał. Podobny chyba występuję po podłączeniu akumulatora.

Więc to musi być krokowiec.

 

 

Co wykluczyłem : MAP Sensor i jego przewód, czujnik położenia przepustnicy, temp zasysanego powietrza, Lambdę, przepustnica czyszczona, komputer resetowany, czujnik położenia wału czyszczony.

 

Wydaje mi się, że to wina krokowca, nie chodzi płynnie, zacina się, cokolwiek robi, widać jak wpływa na pracę silnika.

 

Moje pytanie brzmi, czy te objawy wskazują na krokowca, czy po wymianie muszę, odpiąć akumulator, i potem parę razy włączyć zapłoń, żeby się trzpień dopasował do gniazda, czy muszę podjechać na CLIPA ?

 

Z góry dziękuję za pomoc, nie mam już siły do niego, a trochę się natańczyłem przy nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest odłączyć akumulator przed wymianą krokowca. Wtedy, po wymianie, wystarczy podłączyć aku. Taka kolejność nie sprawi, że po uruchomieniu silnika, od razu wskoczy na 4 tyś. obr/min. Na Clipa z tym nie trzeba jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieję, że nie trzeba nigdzie jechać <piwko>

Pod koniec tygodnia wymienię krokowca i zobaczę co się stanie.

 

Mam jeszcze myśl, że może zawór zwrotny puszcza na serwie, ale za dużo wskazuje na krokowca.

 

Dodano: 21 kwi 2012 - 23:24

Witam po przerwie.

Wymieniłem krokowca, samochód może ciut inaczej reaguje na gaz i ciut inaczej na zimnym chodzi ale dalej, po przejechaniu się i wrzuceniu luzu obroty falują na poziomie 1200-2000.

Po zatrzymaniu się i odstaniu, spadają do 750.

Zauważyłem, że jak stoję i pompuję hamulcem to obroty wzrastają z 750 do 1200 i nawet wyżej.

Tak powinno być, czy to rzeczywiście zawór zwrotny na serwie ?

Muszę ściągnąć przewód od serwa, zatkać dolot i wtedy się wyjaśni ?

Po za tym sprawdziłem wszystko.

 

Aha i przy odpalaniu na ciepłym silniku, startuje jak by na ssaniu, leci do ok 1500 i zwalnia do 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja się podłączę pod ten temat a mianowicie chodzi mi o fakt głośnego działania tego silniczka. Po dopaleniu zimnego silnika to hałas jaki wydobywa się z silniczka krokowego jest słyszalny środku auta. Już raz go wymieniałem. Może już ktoś miał taki objaw. Nadmieniam że obroty auta nie wariują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po różnych wyżej wymienionych czynnościach, silnik pali na strzała, zimny czy ciepły.

Ale przy odpalaniu leci w wysokie obroty, by po czym spać na ssaniu do 1200, a na ciepłym, tu to różnie bywa, czasem normalnie 750, czasem 1000 i zdarza się 1200, gdzie po chwili ustabilizuje się na poziomie 750.

Magia kina z tym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!