Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik wycieraczek


JacekP

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Megane dCi, w czasie deszczu wycieraczki po około 50-100 kilometrach przestają działać (chodzą coraz wolniej i w końcu trzeba je poruszać żeby działały). Serwis już czyścił mechanizm, problem nie ustał. Sugerują wymianę silnika wycieraczek. Na alledrogo znalazłem parę ofert z rocznika 2004, zastanawiam się czy będzie dobry do mojego auta 2003 przed zmianami (wiosna) ?

 

Ewentualnie może zasugerujecie inne posunięcie?

 

Z góry dzięki.

 

edycja: link to aukcji która mnie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś na czym polegało to czyszczenie? Ja też miałem ten problem i najpierw potraktowałem mechanizm WD40 i pomogło, na kilka dni niestety. Dopiero jak rozebrałem cały mechanizm wyczyściłem sworznie na nowo smar itd. i od tej chwili jest OK! To jest typowa usterka megi II. Na forum było opisywane już kilka razy, poczytaj sobie. Ja bym był ostrożny z zakupem silnika, przecież działa a silnik elektryczny na mocy nie traci. Poprostu ma opór na mechanizmie i stąd wolna praca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Silnik owszem mocy nie traci ale się zatrzymuje.

 

Mechanizm miałem czyszczony dwukrotnie, za pierwszym razem w Radomiu w marnym serwisie (podziałało miesiąc) po czym się zatarły znowu.

 

Za drugim razem w Warszawie, minęło jak do tej pory 2 tygodnie i słabną tylko gdy jest wilgotno. Goście z serwisu w Warszawie dowiedzieli się o pierwszym czyszczeniu po robocie i stwierdzili, że na ich oko to praktycznie nie było czyszczone.

 

W Radomiu wymontowali też i sprawdzili silnik, stwierdzili, że jest ok (nie wierzę im). W Warszawie stwierdzili, że zabezpieczenie silnika przed wilgocią szwankuje.

 

Czytałem tu na forum wszystkie możliwe tematy dotyczące złej pracy wycieraczek przednich, zapewniam Cię.

 

W dalszym ciągu proszę o opinię, czy silnik wycieraczek zmieniał się po 2003 roku, w serwisie mówią, że to ten sam, ale skoro piórka są inne dla wersji po liftingu to spodziewam się różnych ciekawostek.

 

Zawsze jak okaże się, że to nie silnik, mogę go odsprzedać, nie straci na wartości w ciągu dwóch tygodni, prawda?

 

W Radomiu sugerowali, że to może zestaw przełączników przy kierownicy szwankuje (zły styk elektryczny). Macie jakieś opinie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Próbowałem, silnik w ten sposób działa tylko że... No właśnie nie robiłem tego w deszczu. Uważam, że bez pojeżdżenia parę dni w różnych warunkach atmosferycznych nie sprawdzę czy wszystko jest ok z dowolnym silniczkiem wycieraczek (moim obecnym czy zamiennym...)

 

Czyli to nie jest raczej ten zestaw przełączników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JacekP, Czy już rozbierałeś ten silnik i widziałeś jaki kolor mają zwoje na wirniku? Może faktycznie masz "przebicie" na uzwojeniu. Ja bym dał przewinąć u dobrego elekrtyka, tj. ok 50zł. Da dobry jakościowo drut i zabezpiczy dodatkowo przed wilgocią. Miałem podobny problem w tylnej. Zrobiłem tak jak napisałem i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mnie też martwi czy jak kupię to będzie pasować... Spróbuje najpierw znaleźć magika od zwojów ;)

 

[ Dodano: 2008-01-23, 12:30 ]

Założony mam silnik produkcji 2005 i działa już 4 miesiące bez problemów. Koszt: 200 zł na alledrogo + przesyłka + wymiana (chyba 150 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ja dziś jestem po naprawie awarii identyko jak twoja. Nie byla to wina silnika tylko zatartych sworzni tych bolcow które poruszają ramionami.

Pomogło smiga ale .... sam mam problem teraz jak zalozylem caly mechanizm z powrotem wycieraczki kończą cykl na gorze a nie na dole kto wie co to moze byc ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Witaj w klubie.

Źle ustawiłeś ośkę silnika w stosunku do ramion. Musisz to jeszcze raz rozebrać i odpowiednio ustawić. Nie pamiętam dokładnie w którą stronę trzeba obracać. Wymontuj cały mechanizm, odkręć śrubę na mimośrodzie i obracaj ośką silnika, musi być lekko przykręcona śruba, żeby ośka się nie ślizgała. Ja po prostu położyłem mechanizm na silniku i włączałem I cykl, i obserwowałem gdzie się zatrzymują. Szło mi to opornie, zajęło mi to jakąś godzinę :), ale w końcu ustawiłem jak powinno być. Dłubania było co trochę.

Przyda się druga osoba, choćby dzieciak, który na polecenie włączałby wycieraczki.

Popełniłeś prawdopodobnie ten sam błąd, nie zaznaczyłeś pierwotnego ustawienia. :)

Chodzi o poprawne ustawienie zaznaczonych elementów w stosunku do ośki silnika.

wycieraczkiulu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ja mam inny problem. Mianowicie po odpaleniu silnika wycieraczki mimo, iż są wyłączone na siłę próbują się podnieść. W kabinie od razu zaczyna być wyczuwalny swąd spalenizny. Co to może być? Silnik się ma zwarcie? Czy coś innego? Jakieś propozycje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Dnia 25.02.2018 o 14:00, jabrze napisał:

Czy ktoś*naprawiał* mechanizm?

hej sprawa okazał się być błacha. silniczek zlany i zamarzł. rozmroziłem go i wysuszyłem i po sprawie.

Edytowane przez LukaszS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!