Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

A pomiędy podkładki wcisnąć maksymalnie silikonu wysokotemperaturowego, by wyeliminować ewentualne drobne nieszczelności spowodowane niedokładnym spasowaniem blaszek. Taki silikonowy korek na wymiar, obłożony blachami z tego zrobić.

Ewentualnie jeszcze obciąć trzpień jak najdalej od grzybka, wyciągnąć go i spróbować nagwintować obcięty koniec trzpienia przy grzybku po odpowiednim skróceniu. Tam dopiero założyć jedną podkładkę i skręcić na nagwintowanym trzpieniu.

W takim układzie jedną z podkładek i to dobrze dopasowaną juz masz, jest nią grzybek zaworu EGR.

Oczywiście profilaktycznie także bym to silikonem potraktował.

No i pamiętaj przed cięciem, o dokładnym pomiarze na ile się trzpień wysuwa przy otwieraniu zaworu, by potem nie było, nawet po jego obcięciu, za mało miejsca na obcięty a pracujący kikut, ten od strony silniczka i przekładni....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego trzpienia chyba nie da się nagwintować, bo jak złapię za grzybek zaworu w imadło to go pewno uszkodzę, a trzpień tez nie jest w grzybku mocno zamocowany, przy gwintowaniu się urwie, tak myślę.

Lepiej od razu założyć podkładki, tylko gdzie ja takie kupię z kwasówki?

Ba, na razie to nawet ich rozmiaru nie znam , bo nie pomierzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada działania tego zaworu wygląda tak samo jak w 1.9 120KM a tam, z tego co pamiętam nie za bardzo można podłożyć podkłądkę od spodu, bo nie pozwoli na to grubość ścianki zaworu. Od zewnątrz podkąłdka może pasować, ale od środka zaworu ta druga podkłądka nie będzie miała za co się zaprzeć.

 

Może trochę zmodyfikować ten pomysł i zamiast podkładek, uciąć trzpień i nagwintować zawór i wkręcić w to miejsce dorobiony stalowy korek?

 

thumb_hosting_zdjec_1390248090__zawor_egr.jpeg

 

Pomysł z zaślepianiem tego grzybka nie pasuje mi do końca z tego względu, że syf który przyleci z wydechu zabrudzi zawór, trzpień i w ostateczności będzie się osadzać na zaślepce. Dlatego moim zdaniem w 1,5 najkorzystniej jest zaślepiać rurkę, nawet mimo gorszego dostępu przy silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z zaślepianiem tego grzybka nie pasuje mi do końca z tego względu, że syf który przyleci z wydechu

Jeśli nie będzie przelotu, a zawór jest oddalony od wydechu, to raczej nic tam nie przyleci.Zawirowanie może być na samym przyłączu do wydechu ale trudno sobie wyobrazić taki wzrost ciśnienia w tym króćcu, by tam coś wleciało. Prędzej spaliny w wydech polecą, na EGR wpadają jak zawór się otworzy i zostaną przez tłoki zassane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedną metodę zaślepienia EGR-a wymyśliłem.

Trzeba kupić drugi, nawet zepsuty zawór i go założyć wcale nie podłączając.

A stary moduł EGR , sprawny może leżeć zawinięty w worek foliowy , przyczepiony na silniku , ważne że musi być podłączony , żeby "pracował".

Tylko teraz, jak już upubliczniłem ten pomysł, to wzrośnie cena zepsutych zaworów EGR :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper69 ten sposób jest znany od dawna i był już stosowany. Minusem jest to, że trzeba kupić drugi zawór, a ten sprawny musi leżeć gdzieś na silniku bo wiązka nie pozwala odsunięcie go gdzieś dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymyśliłem jeszcze jedno rozwiązanie , chyba najbardziej profesjonalne.

A mianowicie : trzeba odłączyć elektrycznie sterownik EGRa ( wyjąć z niego wtyczkę) i przewód sterujący trzeba podłączyć do przekaźnika w ten sposób , że zasilanie silniczka podłączamy do cewek przekaźnika, a styki przekaźnika do przewodów wracających do komputera w aucie.

Będzie ten układ działał w ten sposób, że po podaniu 12V na przekaźnik , on zadziała i zrobi zwarcie styków na przewodzie sygnałowym od kontroli pozycji położenia zaworu EGR.

Komputer będzie elegancko oszukany.

Do realizacji potrzebny jest przekaźnik na 12V , np. jak na foto i przydało by się takie gniazdo jakie jest w module EGR, ale nie wiem jak ono się nazywa i gdzie je można kupić.

Można by włożyć ten przekaźnik w obudowę z gniazdem i tylko przełączyć wtyczkę z prawdziwego zaworu EGR do tego "oszusta".

Wszystko myślę wyjdzie bardzo tanio, szybko , do zrobienia samemu i co najważniejsze nie trzeba będzie ingerować w rurkę EGRa.

 

Co o tym myślicie?

post-195-0-82854300-1390319404_thumb.jpeg

post-195-0-03481400-1390319422_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sama kontrola otwarcia EGR jest na zasadzie zwarcia lub rozwarcia styków, gorzej jak jest to na czujniku Halla rozwiązane i przykładowo zlicza ilość obrotów silniczka w czasie jego pracy.....

I raczej nie będzie to takie proste jak myślisz bo już sam silnik jest po multipleksie zasilany, a kontrola jest na jakimś potencjometrze/ dzielniku napięcia.:

thumb_hosting_zdjec_1390322436__pwytywanie.jpg

Fragment schematu z mojego sceniola. 1460 to ZAWÓR ELEKTROZAWORU EGR Z SILNIKIEM

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dam sobie ręki uciąć, ale to chyba nie przejdzie. Na clipie można podejrzeć otwarcie EGRa w % i raczej nie jest to tylko położenie zamknięty/otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czuję że skończy się to zakupem nowego EGRa, bo ten się sfajczy

to nowy można będzie przykręcić gdzieś z boku, już poza silnikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!