Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

check injection 1,5dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Może jakiś syf dostał się do silnika, kumpel ostatnio miał ten sam problem, kupił jakiś płyn do czyszczenia układu paliwowego, wlał do ropy, i już mu się nie pojawił komunikat.

Edytowane przez Lukas28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie,

 

Problem jaki mnie dręczy jest stały od ponad roku - gdy kupiłem autko.

Przy obrotach rzędu 3000 i więcej i gwałtownie wciśniętym gazie zapala się kontrolka check injection. Gdy zdejmę nogę z gazu - gaśnie. Zdarza mi się to na 4 lub 5 biegu przy prędkościach autostradowych gdy chcę szybko przyspieszyć. Im autko bardziej obciążone ( komplet pasażerów) tym przy niższej prędkości się to dzieje. Przy delikatnym przyspieszaniu jestem w stanie osiągnąć nawet 180km/h i to bez zapalania się kontrolki.

Moja megi IIphI to Grandtour 1,5 dCi 100 kM.

Od czego mam zacząć szukanie? Może podjechać na CLIPa, może ktoś ma w Wawie niedrogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u kolegi Marcina na Clipie i wykazał mi błędy - są tutaj. Okazało się również, że jedna ze świec żarowych nie działa. Po dzisiejszej wymianie na nową - działającą problem nie zniknął. Jest to dla mnie dziwne, gdyż jak wyżej napisałem objawy pojawiają się na 4 lub 5 biegu przy prędkościach ponad 120 km/h. Objawy to spadek mocy, kontrolka błąd wtrysku. Po odjęciu gazu i odczekaniu 1 sekundy wszystko wraca do normy. Gdzie dalej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam dokładnie te same objawy ale w 1.9 dCi - problem pojawia się na V i VI biegu, rzadko na IV - jak narazie udało mi się ustalić aby sprawdzić przepływkę, szczelność układu dolotowego (w tym intercooler), czujnik doładowania oraz węże podciśnienia. Auto jest świeżo po wymianie turbosprężarki, przed wymianą nie było problemu, po wybuchu poprzedniej sprężarki (samozapłon oleju w sprężarce) przestała też działać przepływka (już wymieniona - przestał dymić, ale nie pomogło z wtryskiem). jak narazie mam też wrażenie, że jeszcze trochę mocy mu brakuje - choć może złudne, bo od kupienia do wybuchu sprężarki jeździłem tym autem aż 2 dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam ten sam problem mianowicie na 4,5 biegu przy mocnym depnięciu gazu pojawia się sygnał dźwiękowy+STOP+błąd wtrysku i po chwili znika. zrobiłem test przelewowy i wyszło coś takiego;

1 cyl - 40 ml

2 cyl - ok.10 ml

3 cyl - 20 ml

4 cyl - ok. 10 ml

wszystko jasne ale proszę podpowiedzcie mi czy zawsze jest jakiś przelew? bo test trwał 3 minuty i przez polowe tego czsu wtrysk 1 i 4 nie uroniły ani kropelki, dopioero później troszkę nakapało. silnik był rozgrzany i pracował na wolnych. Swiece wszystkie wymienione w styczniu. pewnie bez diagnostyki się nie obejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem w 1.9 dCi. u mnie przy wysokich predkosciach tak sie dzieje, dokladnie przy 170 lub przy gwaltownym przyspieszaniu przy nizszych predkosciach. U mnie problem znika dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Tez sie zastanawiam od czego zaczac szukanie problemu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak zapala to nie pompa, bo ta musi wytworzyć odpowiednie ciśnienie w CR. W moim przypadku wyskakiwały błędy o za niskim ciśnieniu doładowania, czujnikach doładowania itp. A "check injection" spowodował zapchany katalizator. Mimo,że do pracy dojeżdżam trasą 30km w jedną stronę. Wcześniej spaliny zapchały EGR- oddałem do regeneracji i wymieniłem- ale samochód ciągle i prawie niezauważalnie robił się mniej dynamiczny. Dopiero po miesiącu walki w turbiną, czujnikami został przepalony katalizator i samochód znowu jeździ normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem w 1,9dCi. Czyszczenie egr-a pomogło, ale nie do końca. Po jakimś czasie wyskoczył błąd "check emission", podczas przyspieszania znów włączał się tryb awaryjny. Znajomy polecił odłączenie zaworu egr i pomogło. Oczywiście kontrolka "check emission" pali się cały czas, natomiast problemy z przyspieszeniem i mocą zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!