Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże obciążenie na silniku tylnej wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

podczas cofania i włączonych wycieraczek włączyła mi się wycieraczka w nowo kupionym scenicu. Po chwili zatrzymała się w połowie szyby i spałił się bezpiecznik.

po zmianie bezpiecznika i odpaleniu wycieraczki okazało się, że strasznie chodzi silnik i pali bezpieczniki.

Pytanie czy idzie to jakoś przesmarować? jeśli tak to gdzie? w silniku po demontażu?

dzięki za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozebrać przekładnię planetarną w silniku i przesmarować. Zanim złożysz ją z powrotem, sprawdź jak się kręci wirnik (podłącz pod wtyczkę lub akumulator). Jak pod prądem słabo lub ciężko kręci, a bez prądu lekko się kręci palcami, to silnik do wymiany (spaliło się w nim któreś uzwojenie, bardziej opłacalne jest kupić nowy używany silnik). Jeżeli palcami również się ciężko kręci, padły łożyska na wirniku.

Aby wyjąć silnik, należy zdjąć wycieraczkę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierzesz to będziesz wiedział co jest problemem, ja stawiam na "zatartą" oś do której mocujesz ramię wycieraczki.

Jest tam niby uszczelka, ale woda i tak włazi do środka i po jakimś czasie może utrudnić lub wręcz zablokować jej obrót.

Gdyby to był problem z ośką to musisz ją wyciągnąć z obudowy (czasami trzeba wręcz użyć siły), przeszlifować drobnym papierem ściernym i przed włożeniem na miejsce dać smar. MIałem taki problem 2 lata temu i po przeszlifowaniu chodzi jak dzikie, aż ramię stuka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomicky- nie wiem jaki masz rocznik tego sceniola ale w moim starszym z 1997 roku przekładnia była zanitowana. Jest jednak i w tym przypadku możliwość jej rozebrania i naprawy. Ja robiłem to tak:

Otwieramy osłonkę i popuszczamy nakrętkę, klucz 13mm

290420110208iii.jpg

Ja zastosowałem ściągacz do gałek zawieszenia:

290420110218ngn.jpg

Po zdjęciu ramienia wycieraczki zdejmujemy osłonkę nakrętki i odkręcamy ja kluczem 22mm.

Następnie zdejmujemy uszczelkę osi na szybie, zwracając uwagę jak jest ułożona, (skośna od dołu):

29042011019800x6.jpg 29042011017800x6.jpg 29042011018800x6.jpg

Otwieramy klapę i teraz mamy robotę od środka.

Tu pomijam fotki z demontażu wewnętrznego plastiku na klapie, to jest w innym poradniku, o naprawie zamka klapy dokładnie opisane i zilustrowane. (do odkręcenia 4 TORX-y i zrywamy plastik z 8 kulistymi spinkami)

Rozłączamy kostkę i odkręcamy kluczem 10mm 2 śruby trzymające wspornik przekładni:

29042011016800x6.jpg 29042011015800x6.jpg 29042011014800x6.jpg

Po tym wyciągamy przekładnię ze wspornikiem i mamy taki widok:

29042011001800x6.jpg 29042011800x600.jpg

Tu do odkręcenia widoczne wyżej, kolejne 3 śrubki M6 (klucz 10mm)

Przekładnię mamy uwolnioną i widać rozpęczone kołki odlewu korpusu przekładni:

29042011002800x6.jpg

W tym miejscu małym przecinakiem pościnałem wszystkie nity zaraz nad blaszaną pokrywą, a po jej zdjęciu i plastikowej uszczelki dodatkowo poprawiłem, by te miejsca były płaskie z krawędzią korpusu:

29042011003800x6.jpg 29042011004800x6.jpg

W miejscach wyciętych kołków, zaznaczyłem według otworów w pokrywie punktakiem miejsca wiercenia i wywierciłem przelotowo otwory, wiertłem do metalu ø 3,4mm

29042011011800x6.jpg

Później gwintowanie pod gwint M4:

29042011009800x6.jpg 29042011010800x6.jpg

W ten sposób, po wkręceniu śrub M4 zamiast nitów, przekładnia stała się szczelna i rozbieralna.

Demontujemy ponownie pokrywę przez odkręcenie śrubek i przystępujemy do wybijania osi i właściwego czyszczenia czyli tego, po co to rozbieramy:

29042011005800x6.jpg 29042011006800x6.jpg

Tu należy szczególnie zwracać uwagę by nie zepsuć (rozpęczyć) gwintu pod nakrętkę ramienia wycieraczki. Najlepiej wybijać oś, po zakręceniu nakrętki na gwint na jej grubość, tak by nie wystawał. (brak fotek z powodu braku 3 ręki)

Po wybiciu osi mamy takie coś:

29042011007800x6.jpg 29042011008800x6.jpg

Mamy na wierzchu to co jest powodem ciężkiej pracy wycieraczki.

Te dwa zgrubienia na osi to tuleje, które z powodu zapieczenie w nich osi, w czasie wybijania też wylazły z aluminiowego korpusu przekładni.

Gdyby jednak w korpusie pozostały, należy je również wyczyścić.

WAŻNE!!!!

Pomimo ich jednakowej średnicy wewnętrznej, zewnętrznie jedna jest mniejsza, druga większa. Większa musi być od strony koła zębatego, a mniejsza od strony stożka na ramię wycieraczki.

Całość czyścimy, tak by luźno się na osi obracały i smarujemy smarem silikonowym, molibdenowym lub miedziowanym.

Składamy w odwrotnej kolejności, przesmarowując też koła zębate, ośkę mimośrodu i delikatnie plastikową uszczelkę i pokrywę w miejscu jej styku z korpusem. (dodatkowe uszczelnienie przed kurzem)

Ustawienie mimośrodu względem koła zębatego widoczne na wcześniejszych fotkach.

Na koło zębate nie polecam smaru miedziowanego ponieważ są tam styki przerywacza i smar ten może powodować niepożądany przepływ prądu, co będzie niekorzystne przy pracy przekładni.

WAŻNE!!!

Przed wprowadzeniem osi w otwór w korpusie, zdejmujemy z osi mniejszą tulejkę, tą od strony stożka i indywidualnie nabijamy ją w głąb otworu. Na osi brak kołnierzy i nie będziemy w stanie ośką jej wcisnąć na swoje miejsce co spowoduje, że oś nie będzie ułożyskowana w korpusie od strony wycieraczki. (tulejka będzie luźna na osi)

Drugą też możemy oddzielnie nabić w korpus ale nie jest to konieczne, dociśnie ją oś.

Po tej operacji przekładnia pracuje jak nowa. Czas potrzebny na całość około 2 godziny bez pośpiechu.

To tyle. Miłej pracy.

Opis i foto dla megane.com.pl gojgien

Tu do pobrania w .pdf: http://megane.com.pl/files/file/130-naprawa-i-przerobka-przekladni-wycieraczki-tylnej-scenic-i-ph-i-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!