Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Już nigdy nie dam się nabrać na żarówki +50% lub +100%!


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

W ogóle jak chodzi o Megane III i wymianę żarówek to jest spoko, więc nie ma o czym mówić - można zmieniać. Zastanowiło mnie to, czy rzeczywiście Tungsramy +90% tracą swoją tzw. światłość, czyli jak rozumiem świecą z czasem gorzej. A może ja już jestem ślepy, albo wymagania mam większe, bo to co widzę na Twoich zdjęciach @pbet nie powala - w sensie zasięgu, bo jasność i kolor - jak najbardziej. U mnie światła są żółte (Tungsram +90%) i jak w mieście na drodze dwupasowej podjedzie obok auto na xenonach lub ledch, to dopiero widać jak słabo świecą moje światła. Jeździć się da - jechałem latem po chorwackiej autostradzie i drogach lokalnych w zupełnych ciemnościach, ale to nie jest to, czego bym chciał. Może spróbuję tych 120%... Problem w tym, że ja w zasadzie mało jeżdżę w zupełnych ciemnościach i nie za bardzo mam punkty odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa.

Zmieniłem dziś żarówki miejscami za radą @Lelupi i pojechałem na SKP. Światła za nisko.

Zmieniłem na szybko na nowy, nieużywany komplet Megalight Ultra +90% - światła za nisko.

Zmieniłem z powrotem na używany komplet Megalight Ultra +90% - światła za nisko (wcześniej tzn. na przeglądzie 13.10.2017 - 64022,00 km) były idealnie ustawione.

O co chodzi???

38 minut temu, konwil napisał:

Zastanowiło mnie to, czy rzeczywiście Tungsramy +90% tracą swoją tzw. światłość, czyli jak rozumiem świecą z czasem gorzej.

Mam wrażenie, że tak.

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, airbites napisał:

A działa ci pokrętło ustawienie wysokości świateł od obciążenia?

Działa. Regulacja mechaniczna góra-dół także.

2 godziny temu, airbites napisał:

może masz ustawione np. na 3 zamiast na 0?

Jest 0.

2 godziny temu, airbites napisał:

Może uszkodziłeś coś w lampie mechanizm? 

Niby co i niby jak? Nic nie robiłem, po prostu zmieniłem żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc byłem w ASO z moim problemem. Dobrą wiadomością jest to, że Panom udało się wyregulować światła przy żarówkach Megalight Ultra +120%. Koszt 30 zł.

Złą, że coś się zepsuło albo zepsuł to diagnosta w SKP. Twierdzą, że w takim SKP nie powinni niczego dotykać... Chodzi o to, że w prawej lampie (tej, którą diagnosta podciągnął na maxa do góry) nie działa regulacja poprzez imbus kręcony od góry. W lewej też nie chciało ale po chwili kręcenia ruszyło. Jest jeszcze druga regulacja w lampach, z tyłu lampy, dostęp do niej jest utrudniony (wyjmował wlew płynu do spryskiwaczy żeby wyregulować prawą lampę). Wszystkie plastikowe elementy w lampie są ok (trzy grzybki) ale przy kręceniu od góry w prawej lampie nic się z tymi trzpieniami nie dzieje. Co poszło nie tak?

W każdym razie lampy mam ustawione i jestem z efektu tych żarówek jestem zadowolony, więc polecam. Pracownik ASO powiedział, że poprzednie +90% miały już zmęczony żarnik i pewnie niedługo by się poddały.

20181222_185403.thumb.jpg.a70eedce950efca4db5345f8db734021.jpg20181222_185516.thumb.jpg.ad5dfb507ef4fb35f1216fccf1aed4d2.jpg20181222_185512.thumb.jpg.650996cdf9742b1374d16528f550fb87.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pbet, wrzucanie zdjęć "jak świecą" jest bez sensu. To nic nie pokazuje.

Aby mieć jakikolwiek punkt odniesienia, porównanie, wszystkie tego typu zdjęcia powinny być robione z góry założonymi, stałymi parametrami ekspozycji. Oczywiście pomijam już wpływ szumu świetlnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelupi zdjęcie poglądowe. Droga bardzo dobrze oświetlona, pobocze również, do tego jest dość mokro i dają radę. To jako ciekawostka natomiast zastanawiam się o co chodzi z lampą/lampami, bo tanie nie są (nówka 900 zł / sztuka, używka niewiele taniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pokrętła którymi można regulować imbusem od góry są na zatrzaskach tak jakby częśc wymienna jest na nich nawet numer części.Chodzi o to,że jest to plastikowe kółko zębate w dodatku stożkowe,kręcąc imbusem zębatka zazębia się z bolcem w reflektorze też zębatym.Ogólnie całość stawia opór, pewnie chodzi o zazębienie kółek w stosunku do potrzebnej siły żeby przestawić odbłyśnik.Kręcąc bezpośrednio bolcem z reflektora idzie bardzo lekko.

Znam temat ponieważ jak Ci pisałem na priv.mam lekko podniesione ponad normę wiązkę światła(regulowałem to sam za zgodą diagnosty,który mi pozwolił) prawa lampa też mi zaczęła przeskakiwać więc wybadałem palcem, że jest tam też dojscie na imbus i poszło wiele lżej.

Wymontowałem ten element i widać że ząbki  za słabo się ze sobą zazębiają a jeszcze do tego dochodzi opór z przełożenia.Wpisywałem te numery ale za Chiny nic mi nigdzie nie wychodzi,albo słabo szukałem, dostać tą część- tylko na szrocie z uszkodzonego reflektora ,no chyba że ASO-nie pytałem.Gdzieś tu w zeszłym roku pytałem na forum podając numery ale bez odzewu,nie mogę znaleźć tego mojego postu chyba był w dziale oświetlenie.

Także tak to kolego wygląda,bardzo liche i delikatne,jeszcze prawe światło podregulujesz bo wciśniesz imbus poziomo ,ale lewe zapomnij-akumulator...

Myślę,że zrozumiesz co naklikałem:rolleyes:

O znalazłem post,może Tobie uda się namierzyć część

 

Edytowane przez ROBRAT
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ROBRAT dzięki. Znalazłem Twój temat. Nawiasem mówiąc szybko i bez bólu, w "Twojej zawartości".

Zapytam swoje ASO i Renault Warszawa o tą część 1301329191. Póki co jest dobrze ale z ciekawości po świętach podjadę jeszcze na SKP żeby zweryfikować bo jednak prawa świeci trochę niżej niż lewa, a pewnie powinien być ten sam poziom?

Zawsze pozostaje regulacja na czuja przy wyciągniętym reflektorze ale jednak to dość uciążliwe i pewnie diagnosta by się czepiał, a w przyszłym roku przegląd. Pomijając, że lubię mieć wszystko na "tip top".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fotkę tej części w telefonie teraz jeszcze znalazłem podaj e-mail to ci podeślę

To złudzenie,że prawa swieci niżej chodzi Ci pewnie o efekt z bliska u mnie też tak jest -odjedź dalej od ściany i się wyrówna<ok>

Edytowane przez ROBRAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ROBRAT napisał:

To złudzenie,że prawa swieci niżej chodzi Ci pewnie o efekt z bliska u mnie też tak jest -odjedź dalej od ściany i się wyrówna<ok> 

Dokładnie. Świeciłem na bramę jakiegoś garażu albo na zderzak auta stojącego przede mną na światłach i miałem takie wrażenie, że prawa lampa (od pasażera) świeci trochę niżej niż lewa. Hitem był serwisant, który sprawdzał światła na bramę, na urządzenie do ustawiania świateł i... "na torbę" (stał przed autem i patrzył czy mu w nią świeci...). Taki mają chłopaki patent :-D Sprawdzę jeszcze po świętach na SKP. Mail Ci podam zaraz na PW ale jak możesz to wrzuć także dla potomnych, z pewnością będą wdzięczni.

Zdjęcie dzięki uprzejmości kolegi @ROBRAT

image.thumb.png.596aa7367cda09e7aa8dfa38e58fa668.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawianie na ścianie czy bramie to żaden hit. Przyrząd do  ustawiania reflektorów symuluje ścianę w odległości 10 metrów. Soczewka zamocowana w skrzyni układu optycznego urządzenia, skraca wymaganą przepisami odległość pomiarową wynoszącą 10 metrów do odcinka 50 centymetrów. 

Metoda na ścianę, polega na ustawieniu pojazdy w odległości 10 metrów od jasnej ściany, na której znajduje się odpowiednie oznakowanie. 

Metoda ta jest prawnie uznanym system kontroli świateł. Rzadziej stosowana ze względu na brak odpowiednio dużego miejsca na stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!