Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile wam palą lpg


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Najmniejsze średnie spalanie wychodzi mi 7,5 l lpg/100 km (trasa emeryt), co daje maksymalny zasięg na butli 600 km :) Butle mam 53 litrów, a wchodzi ok 42 - 43,5 w zależności od stacji. Najwyższe średnie spalanie to ok 11 /100 km. Przy prędkości 150 km/h na autostradzie pali pewnie ok 11 - 12. Generalnie gazu pali ok 25 - 30 % więcej niż benzyny. Instalacja BRC, zrobione dotąd 75 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz jest o ok. 30% mniej kaloryczny od benzyny, więc większe spalanie lpg o 25-30% nie powinno dziwić. Dodam tylko, że ja przy wyliczaniu spalania od liczby przejechanych kilometrów odejmuję ok 20 km, które przejeżdża się na benzynie. Trzeba pamiętać, że benzyna robi najgorszą robotę, bo spalanie zimnego sinika potrafi być nawet 2 razy większe niż rozgrzanego. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że w rzeczywistości te proporcje są gorsze niż myślą.

Z resztą, tak naprawdę precyzyjne określenie tej różnicy nie jest takie proste, gdyż nie wiadomo dokładnie, ile auto spaliłoby benzyny na trasie zrobionej na gazie. Wskazanie komputera pokładowego dokładnie nam tego nie powie, a zwłaszcza w sytuacji, kiedy instalacja gazowa nie jest dobrze wyregulowana. Wskazania będą zawyżone, jeśli instalka jest wyregulowana "na ubogo", a zaniżone, jeśli instalka będzie wyregulowana "na bogato".

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg LPG: 8855 km

Spalone LPG: 787,69 l (średnia 8,9 l/100)

Spalone PB: 54,54 l (średnia 0,6 l/100)

I wg mnie to jest poprawne liczenie, długi dystans uśrednia te dane. Ja też tak samo liczę, obecnie w corolli, bo meganką (mam taką statystykę do ok.100kkm) jeździ córka, a ona jest za leniwa, żeby prowadzić taką buchalterię. W corolli mam taka statystykę od początku (140 kkm). Średnie narastające zużycia gazu i benzyny są praktycznie stałe, a te liczone na dystansach 1-2kkm lekko oscylują wokół narastających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobry sposób liczenia bo pokazuje całkowity średni koszt przejechania 100 km. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na różnicę między spalaniem benzyny a lpg, bo odnoszę wrażenie, że jest ona często zaniżana. A to później powoduje frustrację u nowych użytkowników instalacji, bo wydaje im się, że auto spala za dużo LPG (takie posty pojawiają się na różnych forach regularnie, także tutaj), a tak na prawdę auto pali tyle ile powinno. Przy powyższym sposobie liczenia to ta różnica wychodzi mi na poziomie 20 może 20paru procent (jak bym robił krótsze trasy to by wyszło lepiej :) ) Z ciekawości oszacowałem benzynę i wyszło mi ok. 0,31 l/100 km, czyli bardzo mało, a liczone było od 24 lipca (ostatnie tankowanie do pełna) do teraz. Wiadomo, że w okresie zimowym będzie dużo więcej.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w corolli wygląda to tak:

do zagazowania - przebieg na benzynie - 5780 km i zatankowano - 382,2 litra benzyny (6,61 litra/100)

po zagazowaniu

- przebieg: 135022 km,

- zatankowano gazu: 10470,1 litra, (7,75 litra/100)

- zatankowano benzyny: 732,6 litra, (0,54 litra/100)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

zużycie LPG 8,1 do 10 litrów zależnie od stylu jazdy i proporcji autostrada/szosa/miasto.Skrzynia pięciobiegowa. Instalacja BRC 32.

Benzyna 0,5l/100km.(wczesna zima/ zima). Na zimno samochód przełącza się po 2-3km na LPG. Na ciepło po kilkunastu metrach. Ale przesłoniłem 3/4 atrapy i kratkę po stronie reduktora. Duże różnice w zużyciu mogą wynikać z manipulacji przy dystrybutorach, składu gazu, temperatury powietrza (bardzo zmienia się gęstość propanu i butanu zależnie od temperatury) Aby pomiary były wiarygodne trzeba tankować gaz o tej same temperaturze. Różnice w gęstości to może być nawet kilka procent + różnice przy dystrybutorze mogą mocno wpływać na wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!