Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile wam palą lpg


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy pełny zbiornik paliwa na 6000 km to dobry wynik?

Zatankowałem do pełna w styczniu i teraz już głęboka rezerwa. 

Ten 1,4 TCe strasznie długo się zagrzewa w zimie. Żeby się przełączyc na gaz potrzebuje jakieś 5-6 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Haifisch napisał:

Panowie czy pełny zbiornik paliwa na 6000 km to dobry wynik?

Mało konkretnie piszesz. przelicz ile wychodzi PB na 100 km i do ego jakie średnie dystanse robisz, wtedy bedzie mozna sie jakkolwiek do tego odnieść.
 

18 minut temu, Haifisch napisał:

Ten 1,4 TCe strasznie długo się zagrzewa w zimie. Żeby się przełączyc na gaz potrzebuje jakieś 5-6 km.

To kiedy przełącza się instalacja zależy głownie od temp która jest ustawiona, ja mam ustawione 30 st (jesli dobrze pamiętam) i potrzebuje ok 3km zimą

18 minut temu, Haifisch napisał:

Zatankowałem do pełna w styczniu i teraz już głęboka rezerwa. 

Szkodzisz pompie paliwa jeśli jedziesz na rezerwie, niepotrzebnie.

Edytowane przez Quentin88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, faktycznie za mało danych.

Do pracy mam 10 km, sporadycznie weekendowe wypady 100-200 km ciężko ocenić stosunek PB do LPG.

Najgorzej właśnie ta zima. Bo pół drogi przejeżdżam na PB. 

Wiem że cierpi pompa na rezerwie ale czy ona chodzi jeśli silnik chodzi na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Haifisch napisał:

Sorry, faktycznie za mało danych.

Do pracy mam 10 km, sporadycznie weekendowe wypady 100-200 km ciężko ocenić stosunek PB do LPG.

Najgorzej właśnie ta zima. Bo pół drogi przejeżdżam na PB. 

Wiem że cierpi pompa na rezerwie ale czy ona chodzi jeśli silnik chodzi na gazie?

Małe przebiegi nie ma się co dziwić.
Ale dalej nie a sie do czego odnieść jeśli nie jesteś w stanie wykonać prostego dziania matematycznego, ile pb na 100km


Pompa powinna chodzić cięgiem, żeby utrzymywać odpowednie cisnienie jakbyus chcial sie przełaczyc na PB.
Rezerwa to dla niej katorga może sie nie wystarczająco chłodzić i zaciągać nieczystości z dna baku.
Ja kiedyś jedna pompę tak zajechałem, teraz pilnuje i poziom nigdy nie spada poniżej 1/4 :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Quentin88 napisał:

Małe przebiegi nie ma się co dziwić.
Ale dalej nie a sie do czego odnieść jeśli nie jesteś w stanie wykonać prostego dziania matematycznego, ile pb na 100km


Pompa powinna chodzić cięgiem, żeby utrzymywać odpowednie cisnienie jakbyus chcial sie przełaczyc na PB.
Rezerwa to dla niej katorga może sie nie wystarczająco chłodzić i zaciągać nieczystości z dna baku.
Ja kiedyś jedna pompę tak zajechałem, teraz pilnuje i poziom nigdy nie spada poniżej 1/4 :)

Może nie jestem scisłowcem ale potrafię policzyć sobie spalanie. Tylko już gorzej ze stosunkiem benzyny do gazu bo nie liczę dokładnie po ilu km po każdym odpaleniu przejechałem do przełączenia na gaz. Chciałem tylko orientacyjnie zapytać i porównać do innych czy wszystko w porządku. 

Nie wiem jaką temperaturę przełączania mam ustawioną bo brakuje mi interfejsu do gazu. Jak będę u gazownia to zapytam.

A co do tematu i spalania gazu w moim 1.4 TCe to wychodzi 10 l/100km czy jeżdżę po mieście czy autostrada do 140km/h. Klimatyzacja cały czas włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę obalić mit z jazdą na rezerwie: zawsze miałem powyżej 1/2 baku w MII bo na LPG opadała wskazówka PB a powyżej połowy mniej.

Po 3 latach jazdy na LPG pompa wyzionela ducha.

Pompa zawsze ciągnie z dna. Nie ma pływającego ssaka aby ciągnąć z wierzchu.

Pompa ma specjalną konstrukcję w której silnik  pompy pomimo niskiego stanu zawsze jest zanurzony w tej samej objętości paliwa, które wylewa, przelewa się "górą" tej konstrukcji. Fakt mniejsza ilość paliwa szybciej się nagrzewa niż większa. Nie sądzę że wzrost temperatury o pojedyncze stopnie wpływa na żywność pompy.

W zespole pompy zużywa się zawór regulacji ciśnienia - obniża ciśnienie do poniżej ciśnienia pracy.

Aby szybciej przełączał się na gaz należy ocieplić rurki od wody, reduktor.

Mi w MII K4M zbiornik 60 L starcza na 10 tyś. Temperatura przełączenia 35 stopni. 4 zimne rozruchy na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bład logiczny. To że nie jedziesz na rezerwie nie oznacza, żę pompa biedzie żyć wiecznie.
Czytałem o przypadkach ze jakiś element układu się stopił bo nie był dostatecznie chłodzony.

Nie chce się sprzeczać ale skoro wystarczy zatankować przy okazji  pare L pb raz na kwartał, to po co ryzykować?

I tu jest w miarę normalne spalanie PB 0,6/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!