Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna sprawa - tył zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

koła stoją w pionie i nic nie stuka

Czasmi cos "chroboli" ale nie mogę zdiagnozować z kąd skąd dochodzą dźwięki. Kilka lat jeżdżę ale nie wiem gdzie jest przyczyna. Po wymianie (2 lata temu w warsztacie) wszystko było ok. Teraz też przez tydzień później było coraz głośniej - tylko że tym razem dźwięk był inny. Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak coś czasami "chroboli" to sprawdź czy wydech nie styka o belkę albo osłonę termiczną. Najlepiej złapać za rurę na końcu i szarpnąć na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też opcja, że tuleja z lewej strony w belce jest gorszym stanie i z tego takie anomalne.

 

P.S

Masz do wymiany porzeczkę idącą pod belką (totalnie przedarta) więcej informacji znajdziesz na forum.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@meganecoupe02 - sprawdzone, i nie jest to przyczyną.

 

@Merkaba - z tą tuleją... może być. Choć pewnie były wymieniane obie, to jednak na polskich drogach częściej siada lewa strona (dziury). Co do poprzeczki to musi poczekać ze 2 miesiące, brak niestety środków aktualnie.

 

Niestety kolega przeglądnął autko i dorzucił jeszcze:

czyszczenie EGR

wymiana filtra paliwa

gumy pod silnikiem

 

Jak sprawdzić gumę w belce skrętnej skoro samochód stoi niemal idealnie, a ręcznie naciskając na auto nie w sposób uchwycić tego zdarzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważasz że rysunek techniczny to trochę mało?? Brak opisu powoduje że niekoniecznie wykonana belka w przydomowym warsztacie może si nie sprawdzić. Czy nie prościej będzie zdjąć tą co jest i ją odrestaurować??

 

ps. dzięki że czuwasz nad poprawną polszczyzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważasz że rysunek techniczny to trochę mało??

Nie uważam, masz tam wszystko co potrzebne, żeby wykonać taki wspornik.

Brak opisu powoduje że niekoniecznie wykonana belka w przydomowym warsztacie może si nie sprawdzić

Ależ masz cały opis, rysunek techniczny opisuje wszystko! Czego jeszcze oczekujesz?

Daj rysunek jakiemuś ślusarzowi to Ci zrobi ten element w kilka minut, oczywiście jak będzie miał materiał i narzędzia.

Potem wystarczy pomalować i założyć.

Czy nie prościej będzie zdjąć tą co jest i ją odrestaurować??

Robota taka sama, ale nie masz gwarancji, że zdejmiesz ją w całości, może się nie udać :mrgreen:

Tej Twojej to nawet nie pospawasz, a gdyby nawet to ile to wytrzyma? A koszt będzie dużo większy. Zawsze też pozostaje ASO, ale licz się z kwotą ok 100zł, + za wymianę, mnie krzyknęli 150 zł (!???)

 

Ad PS

Nie będę tego komentował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ja ślusażem nie jestem. Możemy wrócić do tematu?

Jak sprawdzić gumę w belce skrętnej skoro samochód stoi niemal idealnie, a ręcznie naciskając na auto nie w sposób uchwycić tego zdarzenia?

Jakis pomysł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Obserwuję temat i przy okazji mam 2 pytanka: 1.

Aaaaaaaa dodatkowo to możesz jeszcze pobujać tyłem. Zawieszenie powinno być dosyć sztywne i nie uginać się "do samego dołu" od byle naciśnięcia oraz "bujać" po puszczeniu.

Gdy samochód "buja się" po puszczeniu to o czym to świadczy?

2.Czy ten drążek usztywniający jest tak ważnym elementem w zawieszeniu, że jego zniszczenie (jak u kolegi na fotkach) może powodować te wszystkie historie?

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy samochód "buja się" po puszczeniu to o czym to świadczy?

Nie powinno się odpowiadać pytanie m na pytanie, ale skoro zawieszenie ma być stosunkowo sztywne to o czym może świadczyć jego łatwe uginanie i bujanie jak w łodzi na ocenie ?

Ano świadczy to o tym, że z zawieszeniem coś się dzieje lub zaczyna dziać.

 

Drążek usztywniający (ten cudowny kawałek metalu) wpływu na te rzeczy nie ma. W autach bez ABS-u potrzebny jest przy korektorze hamowania, a w autach z ABS-em do podtrzymywania przewodów hamulcowych, czyli w aucie z ABS-em spokojnie można go wywalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mogę się z Tobą zgodzić. Skoro został tam wstawiony to z jakieś powodu? Wierz mi, jeżeli nie byłby potrzebny, to księgowi Renault, na 1000% by go usunęli. Wiem, wiem kawałek kształtownika, pewnie za jakieś grosze, w efekcie daje duże pieniądze, biorąc pod uwagę ilość Meganek, Sceników, Lagun i Kangoo.

Nie było by go, to pewnie jakieś 1 milon € było by zaoszczędzone. Skoro jest to po coś jest potrzebny. Może rzeczywiście w jakiś sposób usztywnia belkę? Nie wiem, tak do końca, ale tak na czuja ja bym założył, koszt nie jest duży jeżeli wykona się go samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierz mi, jeżeli nie byłby potrzebny, to księgowi Renault, na 1000% by go usunęli.

No bo jest potrzebny, coś tam (w zależności od wersji) trzyma i taniej wyszło nie zmieniać rozwiązania niż opracować nowy element i stworzyć dla niego linię produkcyjną.

 

Obejrzałem auto na podnośniku oraz ten wspornik i nie potrafię sobie wyobrazić co to miało by wzmacniać.

Niby teoretycznie mógł by spinać belkę ale sposób w jaki jest zamocowany (przykręcony tylko 1 powierzchnią, nie na przelot przez cały wspornik) nie wskazuje na poważniejsze zastosowania.

 

Nie wiem, tak do końca, ale tak na czuja ja bym założył, koszt nie jest duży jeżeli wykona się go samodzielnie.

Oczywiście, jeśli ktoś chce czy czuje się z tym bezpieczniej to czemu nie. W końcu to nie china xenony szkodzące głownie innym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja, ale jak ktoś na forum policzył; kształtownik jakieś 15 zł + swoja robocizna. Koszt jest do zniesienia.

Rzeczywiście jego konstrukcja i sposób montażu, nie bardzo wskazują, że coś miałby usztywniać.

Ja zamontowałem nowy i mam, stary był w dwóch częściach i zaczął pukać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!