Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z klimatyzacją w mojej Megi, mianowicie układ klimatyzacji jest gdzieś nieszczelny.

Autko kupiłem w tamtym roku, klimatyzacji nieużywałem, teraz przy takich upałach zainteresowałem sie nią.

I sie okazało że w układzie wcale niebyło czynnika chłodzącego.

Gość od klimatyzacji napełnił mi układ azotem, by sprawdzić układ i sie okazało że jest gdzieś nieszczelność.

Popsikał mi jakąs specjalna pianą, chłodnice, wszystkie łącza, sprężarke klimatyzacji, gdzie tylko było możliwe i nic to nie dało.

Nie było widać zadnych pęcherzów powietrza.

Jak ktos może prosze pomoc, postanowiłem samemu jakoś zlokalizować tą nieszczelność.

Gdzie zazwyczaj robi sie nieszczelność w klimatyzacji w Megi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma typowych miejsc dla megany, dziura może być wszędzie.

 

ma mi gość napełnić klimatyzacje czynnikiem z jakimś kolorem, i może się pokaże gdzie jest wyciek.

Czynnikiem UV i jest to jak najbardziej poprawne. Uciekający czynnik osadza się w okolicach wycieku i w świetle UV jest to widoczne.

Skoro wyszło na azocie to dziurę masz dość konkretną i czynnik powinien ją uwidocznić. Chyba że jest na parowniku lub skraplaczu to już trochę trudniejsza sprawa, szczególnie z parownikiem (dostęp), ale nie beznadziejna.

 

Aha i jak znajdą Ci już dziurę to niech nie zapomną wymienić osuszacz na nowy (sklepowy).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę sobie podłączyć się do tematu.

 

Dzisiaj po 7 latach nieużywania zainteresowałem się klimatyzacją w swojej Megane. Podjechałem i powiedziałem jak sprawa wygląda. Gość może na 10 minut uzupełnił klimatyzację azotem, następnie popsikał w te miejsca gdzie były podpięte kable czymś z napisem "klimatyzacja" i powiedział mi, że wszystko wygląda OK tylko nie ma czynnika. Jak się zdecyduję to mam jechać w poniedziałek i mi odgrzybi + nabije.

 

Mam jednak małe wątpliwości - nie za krótko ten azot? Po takim czasie nie wyleci mi to w 4 dni? Może kazać mu dodać UV, żeby w razie czego było widać wyciek? Sam nie wiem czy warto się w to bawić po takim czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę krótko ten azot, ale nawet jak on nic nie pokaże to i tak o niczym w 100% nie świadczy.

Po 1 primo to wymiana osuszacza na nowy sklepowy i nie ma tu żadnej dyskusji, że stary będzie ok czy coś tam.

Po 2 primo to przydało by się układ wypłukać przed nabijaniem.

Po 3 primo jak będzie nabijał to oczywiście z czynnikiem UV i trzeba jakiś czas pojeździć i zobaczyć co będzie.

 

Odgrzybić w sumie można, ale jeśli po normalnej stawce to ja bym poczekał i najpierw zobaczył co z klimą będzie.

 

Może kazać mu dodać UV, żeby w razie czego było widać wyciek?

Kazać ? Fachowiec takie rzeczy powinien wiedzieć i sam to zrobić.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!