Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rocznik 2007/2008 prośba o rzeczową ocenę


Faustus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

przymierzam się do zmiany Scenica I ph II 2003/2004 (175 000 km, krajowy, Expression, ON, 102 KM) na taki oto:

http://allegro.pl/renault-scenic-1-5dci-105km-6-biegow-panorama-full-i2524319239.html

Co o nim sądzicie? Czy warty tych pieniędzy? Wygląda nieźle ale od czego są zabiegi handlarzy...

Dziwi mnie trochę w takiej wersji brak skóry na kierownicy i obwódki półki na fotelu kierowcy z tyłu.

Proszę o opinie.

 

Sądząc po dacie na tablicy rej. to w Polsce od ok. 11 dni. Czyli jest szansa, że nietłuczony, bo na Alledrogo od kilku raptem dni. Nie wiem jak lakier bo na zdjęciach skaz nie widać.

Podobno opony zimowe z końca 2011 r. Nie widać nalepek na progach za tylnymi drzwiami i plakietki na środkowym słupku z prawej strony. Zobaczymy co z nr VIN...

Czy ten przebieg tj. 127175 km jest realny?

Po czym poznać czy posiada ESP?

Przy jakim przebiegu te silniki potrzebują wymiany rozrządu (realnie)?

I na koniec: czy dedykowany bagażnik dachowy (Renault) i alufelgi ze Scenica Iph II będą pasować do tego autka (też 15")?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom to nie aż tak wypasiona wersja, Do standardu ma tylko szklany dach z przednią częścią elektrycznie otwieraną i tempomat dołożony.

ESP, wykończeń aluminiowych, (to co widać to srebrny plastik) 6 kurtyn bocznych, nie uświadczysz. Głośników tylko 6 licząc i te małe w desce, radio nawet w magazynie obok CABASE nie leżało, a i fotochromatyczne lusterko będzie jak to zwykłe sobie na fotochroma wymienisz. Ta "lodówka" to tylko klimatyzowany schowek, zapalniczkę z gniazda też ktoś zajumał..

To też zaledwie EXPRESION.

Co do ramki za tylnym oparciem fotela kierowcy, to jest tak jak montowali po liftingu. Ramka jest tylko na oparciu fotela pasażera, które może być stolikiem dla kierowcy. Przedliftingowe S II miały takie same z obu stron.

Cena taka średnia jak za to auto, choć wytykając sprzedawcy braki w porównaniu do opisu, można próbować ją obniżyć.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gość narobił tysiącpińćset zdjęć, popisał pierdoły "8X PODUSZKA POWIETRZNA, 6X KURTYNY BOCZNE, LUSTERKA FOTOCHROMOWE, ESP itd. i szuka jelenia.

ciekawe czy ze 2,5 kPLN by zszedł za te bajery, bo to i silnik tylko 1,5 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pakiet chrom" to te chyba wiejskie listweki a'la chrom pod przednimi i tylnimi reflektorami oraz pod oknami :) Świetnie to wygląda, ale jak jest w oryginale (nie w Scenicu). Tutaj strasznie kiepsko, wręcz fatalnie (krzywo ponaklejane). Co to za opaska na jednej z kart? Czyżby karta się rozpadała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i alufelgi ze Scenica Iph II będą pasować do tego autka (też 15")?

Do standardowego sceniola z tym silnikiem 15" felgi z poprzednich roczników pasują.

Sam mam takie w swoim sceniolu drugim. Gdyby to był przedłużany, to z powodu większej średnicy tarcz hamulcowych już by nie weszły.

Co do bagażnika nie odpowiem, bo nie posiadam i nic mi w tym temacie nie wiadomo.

Po czym poznać czy posiada ESP?

ESP był w parze z ASR, a ten miał przycisk wyłączania po lewej stronie kierownicy na wysokości kolana. Tu, na 36 fotce, tego przycisku brak, więc już wcześniej napisałem, że to bujda w opisie.

Czy ten przebieg tj. 127175 km jest realny?

Może być realny.

Przy jakim przebiegu te silniki potrzebują wymiany rozrządu (realnie)?

Tu posłużę się stroną z książki serwisowej, którą ostatnio zamieścił w innym temacie kol. kataryniarz

ksiazka.jpg

Tu masz nawet to, o co nie pytałeś.

Tak wiec albo już jest wymieniony albo przeciągnięty przebieg i dopiero do wymiany.Goń go do ASO na przegląd przedzakupowy, kosztuje w granicach 300 zł, a dowiesz się więcej o aucie, łącznie w wglądem w historię wizyt w serwisie zapisaną w bazie Renaulta. Jest tam też wpisywany przebieg przy takich wizytach, więc i to teoretycznie zweryfikujesz.

Nie ma co szczypać się o te 250- 300zł. Pewność droższa od pieniędzy.

Typowe bolączki??

Wyeliminowano problemy z wtryskami, za to czasami jest problem ze smarowaniem silnika, a z tym związane obracające się panewki na wale.

To chyba jednak jest wina ustalonego przez producenta przebiegu 30 000km, pomiędzy wymianami oleju.

Z doświadczenia użytkowników, lepiej olej i jego filtr wymieniać co 15 000km.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie te listewki są rodem z wiejskiego tuningu. Tak samo jak i znaczek na środkowym słupku "Special Edition". To chyba własna inicjatywa sprzedającego :)

Facet próbuje wmówić, że auto ma zintegrowane ESP z czymśtam i dlatego nie ma włącznika przy regulatorze pochylenia świateł. Tak samo jak twierdzi, że kurtyny boczne ciągną się przez całą długość samochodu i to nic, że nie ma znaczka oznaczającego ich zainstalowanie tak jak w przypadku pozostałych 6 poduszek. Poza tym wszystko inne sprawne, lakier posiada nieznaczne ryski i odpryski po kamykach, nalepki ochronne na tylnych progach i naklejkę na słupku z danymi. Szyby boczne - 8 szt. są z 2006 r. tylna z 2007 ale przednia jest od Pilkingtona bez znaczka Renault i ma 1 jako oznaczenie roku (chyba). Lusterko fotochromowe to pomyłka, jak i 8 głośników. Gałka dźwigni biegów ma starte oznaczenia - widać je co prawda jak się mocno wpatrzeć.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz w prosty sposób udowodnić właścicielowi, że ESP to tylko marzenie. Na równej, najlepiej bocznej drodze, bez innych aut, rozpędzasz się do 40- 50 km/h i mocno trzymając kierownicę robisz kilka szybkich energicznych szarpnięć kierownicą w prawo i lewo o ćwierć obrotu, tak by rozbujać karoserię, jak w początkowej fazie utraty stabilności.

Jeśli ESP jest na pokładzie usłyszysz terkotanie jak przy działającym ABS-ie ale tylko na poszczególnych kołach i bez naciskania hamulca. Tak to przynajmniej testowałem w swoim sceniolu drugim, ostatnio przy zmianie kol z zimówek na letnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka gwarancyjna ma miejsce tylko na wpis daty sprzedaży, poza tym kilkanaście kartek z informacjami po holendersku bez żadnego miejsca na wpisy serwisowe.

Podobno RENAULT Polska nie ma wglądu do bazy danych oddziału holenderskiego - czy to prawda - nie wiem.

Zasadnicze pytanie (na które nie otrzymałem odpowiedzi): brać (po solidnej weryfikacji) czy nie zawracać sobie gitary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze pytanie (na które nie otrzymałem odpowiedzi): brać (po solidnej weryfikacji) czy nie zawracać sobie gitary?

Człowieku nikt Tobie na to pytanie nie odpowie konkretnie. Weźmiesz i okaże się skarbonką bez dna to zaczniesz obwiniać ludzi z forum, że Tobie ten model kazali kupić. Po prostu to są Twoje pieniądze i decyzja należy do ciebie. Ja na twoim miejscu sobie bym odpuścił, a dlaczego a no dlatego że facet pisze głupoty, po drugie wymieniana szyba przednia (może był kamień a może był porządny dzwon) tego nikt nie nie jest w stanie określić.Po trzecie coś mi smerdzi z tym autem niby z Holandii a blachy z Niemiec to też daje do myślenia. Po dokładniejszym przyjrzeniu się tablicom rejestracyjnym stwierdzam, że według mnie są to podróbki tablic niemieckich wykonanych na plastiku (litery i cyfry nie są wypukłe, a powinny być). Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie zamierzam obwiniać. Po prostu każdy może powiedzieć coś za i przeciw, co mogę ale nie muszę wziąć pod uwagę. Tablice z Niemiec (wykupione na miesiąc) bo podobno na nich ściągają auta z zagranicy. Nie wiem czy taki proceder jest możliwy i legalny. Ja też mam mnóstwo wątpliwości, bo handlarze sprawiają wrażenie żółtodziobów i nie bardzo wiedzą co mówią - a to brat przepisał dane z poprzedniego samochodu (bezmyślnie w moim odczuciu) a to faktycznie pomyłka... Za to wybitnie świadczy o nich dolepianie nalepek "Special Edition" - jak ktoś jest zielony to sie nabierze na ten wiejski specjalny model.

Samochód na moje laickie oko wydaje się OK ale ja nie mam pojęcia o wielu rzeczach związanych z weryfikacją stanu technicznego niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku:

:) Ile kart ma auto?

:) Widziałeś ten samochód na własne oczy?

 

Takie tablice dorobić w Polsce to żaden problem. I uwierz że bardzo dużo handlarzy auta sprowadza na lawetach a potem wciska naiwnym klientom auta z plastikowymi tablicami z "niemiec" a auto było sprowadzone np z Włoch.

A tak wyglądają oryginalne tablice wywozowe niemieckie i porównaj je z tymi co ma auto.

800px-Deutsche_Ausfuhr-Kfz-Kennzeichen_%28Export%29.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma dwie karty z czego jedna ma wypadający kluczyk - stąd taśma dookoła karty. Papiery: dowód rejestracyjny, karta gwarancyjna, itp. są z Holandii. Auto widziałem. Samochód posiada typowe rysy eksploatacyjne na całej swojej powierzchni, na masce kilka niewielkich odprysków po kamykach, itp. Tylko ta szyba od Pilkingtona to jedna niewiadoma - dlaczego wymieniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma dowód rejestracyjny z Holandii to jest jedna wielka lipa z numerami niemieckimi i powinien stać na holenderskich no chyba, że tam auto zostało wycofane z eksploatacji z powodu kasacji. Radom bo tam mieszka sprzedający jest jednym z zagłębi "aut bezwypadkowych" w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!