Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężej kręcić - co ze wspomaganiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam może banalne pytanie ale od 1/2 dni wydaje mi się (i chyba faktycznie tak jest), że wspomaganie chodzi mi ciężej (w sensie ciężej mi się kręci) i tu pytanie: czy to może być spowodowane tym, że temperatury skoczyły do góry (powyżej 10 stopni), a ja mam zimowe opony założone? Poziom oleju w zbiorniczku jest ok, żadnego pukania, stukania czy czegoś takiego jak kręcę nie ma, po prostu jest mi trochę ciężej kręcić (szczególnie odczuwalne jedną ręką na parkingu).

 

Prosiłbym o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, taki już jestem jeśli chodzi o coś, na czym się nie znam. Samochodu u mnie w domu nigdy rodzice nie mieli, także nie miałem się "na czym" uczyć. Od dziecka pasjonat komputerów, nie samochodów. 3,5 roku temu zrobiłem prawo jazdy i kupiłem malucha, potem był polonez, teraz jest Megane. Jeżeli się na czymś nie znam, to wystarczy, że jest tak jak jest (to głośniej, to ciężej) to panikuję.

 

Ale tak czy siak, prosiłbym bronius o opinię ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym się tym nie przejmował - po prostu inne warunki to układ inaczej może pracować, zmieniłeś opony, może mają inny rozmiar, może miałeś mniej/więcej powietrza w nich, może podłoże było inne, może miałeś gorszy dzień, nie miałeś siły i dlatego tak to odczułeś. Dopóki sytuacja się nie powtórzy to się nie przejmuj. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zmieniłem tydzień temu w sobotę, dzisiaj jest to samo co wczoraj - chodzi po prostu ciężej. Przed chwilą sprawdziłem na samochodzie teścia (taki sam jak mój, rok młodszy) - jak ręką odjął - chodzi leciutko tak jak u mnie wcześniej. Sprawdziłem ciśnienie w kołach, w prawym przednim było 2,5 więc zredukowałem do 2,1 - poprawy żadnej - to samo. Odnoszę wrażenie, że kręci się ciężej w prawą stronę, ale może to mylne wrażenie - tak czy siak na pewno jest ciężęj i mi się nie wydaje.

 

Teraz pytanie - co ile powinno się wymieniać olej wspomagania? Czy ktoś miał podobny przypadek, że ciężęj mu chodziło? Czy to może być pompa? Jeśli tak - jak to sprawdzić? Ile kosztuje nowa pompa?

 

Wiem, że tych pytań jest dużo, ale to już któraś rzecz, która mi "wyskakuje" od kupna samochodu i mówiąc szczerze jestem z lekka załamany ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówiąc szczerze jestem z lekka załamany ;-/
jak nawet za świece przepłacasz to czego wymagasz: Ty płacisz 200 zł w ASO a takie same świece kosztują 60-70 zł na rynku.

 

Płyn to chyba co 4 lata (zawsze po kupnie wymieniałem i był spokój)

 

Nowa pompa w ASO to pewnie kilka tysięcy, w Intercarsie to koszt ok. 700 zł (za np. pompę TRW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie wymagam bronius, tylko liczyłem na kilka życzliwych rad użytkowników tego samego samochodu, a jak masz mnie za "jelenia" to się najlepiej nie wypowiadaj i swoje rady schowaj sobie w tyłek, za przeproszeniem. Nie każdy zna się na mechanice, nie każdy potrafi sobie nawet świece wymienić, więc zejdź cenzura ze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czego oczekujesz po postach tutaj. Tego, że ktoś uspokoi Twoje sumienie?

się najlepiej nie wypowiadaj i swoje rady schowaj sobie w tyłek
bez komentarza :-)
Nie każdy zna się na mechanice, nie każdy potrafi sobie nawet świece wymienić, więc zejdź kur. ze mnie.
ja też sam sobie świec nie wymieniam, ale to jest taka prosta czynność, że dziwi mnie, że ktoś chce przepłacać 3x za ich wymianę mając auto używane bez żadnej gwarancji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK za szybko malucha sprzedales - trzoche bys przy nim porobil i teraz bys wymiatal :-)

Co do wspomagania to bym sie nie przejmowal - ale tez wspomaganie bedzie Ci lepiej sie sprawowalo jezeli krecic kulkiem bedziesz w czasie jazdy a nie na postoju - choc moze sie myle ze tak to testowales.

JAki miales rozmiar letnich a jaki zimowek teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem to na parkingu - parkując sobie to przodem, to tyłem, jest ciężej na pewno i to o wiele, szczególnie przy kręceniu w prawo. Co do opon - jutro sprawdzę, bo szczerze mówiąc nie pamiętam, ale opony tak jak mówiłem zmieniałem w sobotę (tydzień temu), a kółkiem kręcić mi ciężej od wczoraj.

 

Dzisiaj rano poszedłem sprawdzić stan oleju i byłem w błędzie - nie jest OK, jest jakieś 2 mm poniżej wierzchołka strzałki, którzy wskazuje min (na wyłączonym silniku). Odkręciłem korek, wyciągnąłem ten taki biały długi "tunel" (chyba niepotrzebnie) i poskręcałem to lewo to prawo, wypluło mi trochę oleju (dlatego chyba niepotrzebnie ten biały tunel wyciągnąłem), a teraz przy skręcaniu słychać syk jakby - ale tylko jak się otworzy drzwi, przy zamkniętych drzwach tego nie słychać. Różnica chyba jakaś jest (ale może mi się tylko wydaje - bo jest rano i rano człowiek ma więcej siły na kręcenie). Jutro kupię Renaultmatic i doleję tego oleju tak by było mniej więcej na połowie między min, a max - zobaczymy czy to coś pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony, jest go tyle ile trzeba. Trochę ciężej się skręca nadal (jest trochę lepiej). Żadnych wycieków ani na maglownicy, ani na przewodach. Diagnoza: pompa wspomagania pewnie siada - no cóż, muszę zacząć zbierać kasę na nową :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!