Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężej kręcić - co ze wspomaganiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Ciśnienie w normie.

 

Letnie miałem 165/70/R14, zimowe mam 175/65/R14. Ktoś mi powie czym jest ta pierwsza wielkość? Bo wiem, że druga to jest wysokość opony - od felgi do końca, ale nie wiem czym jest ta pierwsza wartość. Czy to, że ta wartość jest większa ma wpływ na to, że samochód zaczął mi spalać o jakieś 0,3/0,6 l więcej ? ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby W tym miejscu masz wyjaśnienia.

 

Na zimę raczej węższe się zakłada od letnich lub takie same.

Możliwe, bo zimniej masz i silnik dłużej dochodzi do odpowiedniej temp, dłużej na ssaniu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony letnie i zimowe dostałem wraz z kupnem samochodu. Letnie już się do niczego nie nadają (powodują drgania kierownicy), natomiast zimowe są w porządku i jeszcze na 2/3 sezony będą. W lecie kupię alufelgi z oponami - czyli kupować szersze od zimowych (wg tego, że zimowe powinny być węższe) - czyli 180 wzwyż. Zatem bazując na tym, że te opony są o 1cm szersze - może to powodować większe spalanie - to się nie martwię, bo właśnie jak mi spalanie podskoczyło to znów zacząłem schizować (tak już mam ;-P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK, mały bład w rozumowaniu. To że masz zimowe 175/65/r14 nie oznacza ze letnie masz mieć szersze np 180etc :-). Tak jak napisał Prezes zimowe stosuje sie węzsze i kropka. Zajrzyj jakie poleca producent. Ja mam na lato 175 a na zime 165 - zalecane do tego modelu.

Jak kupisz letnie 180 to po zmianie oponek na wiosne napiszesz "Pomozcie wspomaganie chodzi jeszcze ciężej" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie, zimowe stosuje się węższe, ale nie będę specjalnie kupował nowych zimowych opon, podczas gdy te co otrzymałęm z samochodem spokojnie wystarczą na 2 sezony, tylko dlatego, że stosuje się węższe w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ciężkiego kręcenia to może sprawdz sworzeń wachacza końcówki drążkow kierowniczych i łożyska na mcpersonach. może się posypało coś a nie pompa pada. Tak myśle na chłopski łeb. Ja przed wymianą sworznia czułem tak jakby mi wysiągało w jedna strone kierownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam! Też mam (może nie koniecznie) problem z tym wspomaganiem. Jeżdżę meganką nieco ponad rok i wspomaganie działa tak samo czyli dość ciężko. Nie wiem czy to przez to że starszej konstrukcji wspomaganie czyli hydrauliczne, czy przez coś co dziać się nie powinno. Zadam takie pytanie, czy w poprawnie działającym wspomaganiu meganki kręci się w miarę podobnie jak w audi a4 '98r, punto II, grande punto czy fiat brava?

Poziom oleju w zbiorniczku jest na poziomie max. Podczas skręcania nic nie klekocze, nie piszczy. Olej był zmieniany bodajże w 2006 roku.

Co może być nie tak? Czy może ten typ tak ma? Niby taka głupota bo kręcić to kręci, no ale jak od lewej strony kręcić do prawej w miejscu to nie jest to tak sympatyczne jak w wcześniej wymienionych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Audi, ale w Punto II kierownica chodzi z mniejszym oporem.

Mi to nie przeszkadza, bo przynajmniej powyżej 60km/h auto nie myszkuje po drodze.

Wspomaganie jest hydrauliczne i będzie chodzić kierownica z większym oporem niż przy elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w coupe kierownica kręci się wyraźnie ciężej niż w Scenicu - oba układy sprawne, bez wycieków. Mi to nie przeszkadza 8-) Oczywiście rozmiary opon te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że też mogłoby pracować lżej, ale ten typ widać tak ma. Raz też mi się wydawało, że wspomaganie ciężej pracuję.. ale zmieniłem zdanie jak tylko tego wspomagania zabrakło ;P wystarczy pokręcić kierownicą na zgaszonym silniku i najlepiej na holowaniu. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!