Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężej kręcić - co ze wspomaganiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Ciśnienie w normie.

 

Letnie miałem 165/70/R14, zimowe mam 175/65/R14. Ktoś mi powie czym jest ta pierwsza wielkość? Bo wiem, że druga to jest wysokość opony - od felgi do końca, ale nie wiem czym jest ta pierwsza wartość. Czy to, że ta wartość jest większa ma wpływ na to, że samochód zaczął mi spalać o jakieś 0,3/0,6 l więcej ? ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby W tym miejscu masz wyjaśnienia.

 

Na zimę raczej węższe się zakłada od letnich lub takie same.

Możliwe, bo zimniej masz i silnik dłużej dochodzi do odpowiedniej temp, dłużej na ssaniu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony letnie i zimowe dostałem wraz z kupnem samochodu. Letnie już się do niczego nie nadają (powodują drgania kierownicy), natomiast zimowe są w porządku i jeszcze na 2/3 sezony będą. W lecie kupię alufelgi z oponami - czyli kupować szersze od zimowych (wg tego, że zimowe powinny być węższe) - czyli 180 wzwyż. Zatem bazując na tym, że te opony są o 1cm szersze - może to powodować większe spalanie - to się nie martwię, bo właśnie jak mi spalanie podskoczyło to znów zacząłem schizować (tak już mam ;-P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK, mały bład w rozumowaniu. To że masz zimowe 175/65/r14 nie oznacza ze letnie masz mieć szersze np 180etc :-). Tak jak napisał Prezes zimowe stosuje sie węzsze i kropka. Zajrzyj jakie poleca producent. Ja mam na lato 175 a na zime 165 - zalecane do tego modelu.

Jak kupisz letnie 180 to po zmianie oponek na wiosne napiszesz "Pomozcie wspomaganie chodzi jeszcze ciężej" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie, zimowe stosuje się węższe, ale nie będę specjalnie kupował nowych zimowych opon, podczas gdy te co otrzymałęm z samochodem spokojnie wystarczą na 2 sezony, tylko dlatego, że stosuje się węższe w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ciężkiego kręcenia to może sprawdz sworzeń wachacza końcówki drążkow kierowniczych i łożyska na mcpersonach. może się posypało coś a nie pompa pada. Tak myśle na chłopski łeb. Ja przed wymianą sworznia czułem tak jakby mi wysiągało w jedna strone kierownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam! Też mam (może nie koniecznie) problem z tym wspomaganiem. Jeżdżę meganką nieco ponad rok i wspomaganie działa tak samo czyli dość ciężko. Nie wiem czy to przez to że starszej konstrukcji wspomaganie czyli hydrauliczne, czy przez coś co dziać się nie powinno. Zadam takie pytanie, czy w poprawnie działającym wspomaganiu meganki kręci się w miarę podobnie jak w audi a4 '98r, punto II, grande punto czy fiat brava?

Poziom oleju w zbiorniczku jest na poziomie max. Podczas skręcania nic nie klekocze, nie piszczy. Olej był zmieniany bodajże w 2006 roku.

Co może być nie tak? Czy może ten typ tak ma? Niby taka głupota bo kręcić to kręci, no ale jak od lewej strony kręcić do prawej w miejscu to nie jest to tak sympatyczne jak w wcześniej wymienionych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Audi, ale w Punto II kierownica chodzi z mniejszym oporem.

Mi to nie przeszkadza, bo przynajmniej powyżej 60km/h auto nie myszkuje po drodze.

Wspomaganie jest hydrauliczne i będzie chodzić kierownica z większym oporem niż przy elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w coupe kierownica kręci się wyraźnie ciężej niż w Scenicu - oba układy sprawne, bez wycieków. Mi to nie przeszkadza 8-) Oczywiście rozmiary opon te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że też mogłoby pracować lżej, ale ten typ widać tak ma. Raz też mi się wydawało, że wspomaganie ciężej pracuję.. ale zmieniłem zdanie jak tylko tego wspomagania zabrakło ;P wystarczy pokręcić kierownicą na zgaszonym silniku i najlepiej na holowaniu. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!