Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegrzewanie silnika po naprawie klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jednak poszła uszczelka pod głowicą. Dla pewności podjedź do mechanika, niech zrobi test na zawartość CO2 w płynie chłodzącym. Dobrze by było, jakby jeszcze podłączył sprężone powietrze do cylindrów. Upewni się w ten sposób, czy poszedł blok, czy głowica/uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie takie wyraźne bulgotanie też wygląda na padnięcie uszczelki pod głowicą. Kiedyś, w jednym z moich wcześniejszych samochodów, gdy padła uszczelka, to miałem podobne objawy. Nie było widać płynu w oleju ani oleju w płynie, nie było majonezu pod korkiem oleju, a silnik nie kopcił. Jedynie węże od układu chłodzenia robiły się twarde i powoli znikał płyn chłodzący. Jeździłem tak jakiś czas i zastanawiałem się, gdzie znika płyn. Dopiero jak wykręciłem świece zapłonowe, to okazało się, że jedna jest zawalona płynem (biały nagar). Uszczelka przerdzewiała wtedy w ten sposób, że zrobił się przeciek z kanału wodnego do 4 cylindra i płyn był po prostu do niego zaciągany. Przedmuch był na tyle niewielki, że mimo iż silnik zaciągał płyn, to nie dymił. Za to kompresja szła do płynu i miałem objawy jak u Ciebie czyli twardniejące węże, "kipienie" i bulgotanie w zbiorniczku. Ty masz diesla więc nie sprawdzisz stanu świec, ale tak jak radzi kolega wyżej, do mechaniora na sprawdzenie zawartości CO2 w płynie chłodzącym podjechać możesz. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już mnie nie straszcie z tym pękniętym blokiem, prędzej przebolałbym głowicę ale nie blok :notacrook: ;) :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dzisiaj musiałem zrobić trasę no i jutro do pracy, korek ustawiłem minimalnie nie na max dokręcony i temperatura w czasie jazdy była chyba w normie, ciemno już jest więc jutro zajrzę przed odjazdem do pracy jak się sprawy mają...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

a czy na dłuższą metę wolno tak jeździć? np poluzować odpowietrznik na termostacie?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie wolno bo "wywali" cały płyn ,nawet nie będziesz wiedział kiedy.A wtedy wizja bloku i głowicy stanie się bardzo realna.To co na filmie to wygląda na przedmuch ,trzeba robić a nie jezdzić.Ps.Warto sprawdzić jeszcze termostat.Lecz jeżeli syczy po odkręceniu korka na zimnym silniku to przedmuch.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj punkt 19 diagnoza, więc bedę widział mam nadzieję na czym stoję, pochwalę się...

 

Dodano: 03 wrz 2012 - 20:24

byłem, przedmuch :notacrook: ;)

pomiar na wykrywanie spalin nie dał jednak jednoznacznej odpowiedzi, płyn tylko minimalnie się odbarwił na zielono, był wczesniej niebieski :P aczkolwiek podczas pomiaru cisnienie wyrzuciło urządzenie do góry :P

albo mam czyste spaliny, w końcu to verva :)

jutro ostateczny termin zdjęcia głowicy, uzależniony od możliwego terminu planowania :)

koszt jednoznacznie można stwierdzić po stanie głowicy - dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek ustawiłem minimalnie nie na max dokręcony i temperatura w czasie jazdy była chyba w normie,......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

a czy na dłuższą metę wolno tak jeździć? np poluzować odpowietrznik na termostacie?

Luzwanie śrubki (odpowietrznika) na termostacie nic nie da, możesz ją tylko zgubić, a przy okazji stracić płyn. Z poluzowanym korkiem, a właściwie bez niego, a za to z butelką, moja meganka jeździ już chyba ze cztery lata i dobrze się ma. To co oglądałem na filmie wg mnie wskazuje na uszczelkę pod głowicą, bo przy pęknięciu (rysie) nie powinno moim zdaniem być tak intensywnego bulgotania. I moim również zdaniem nie ma co z tym zwlekać, bo będzie do roboty planowanie nie tylko głowicy, ale i bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego będę to robił na dniach aczkolwiek muszę jeździć jakoś, ale teraz tylko ekodriving i rano macha w góre :notacrook:

 

PS.

a czy taki przedmuch może powodować szarpanie przy przyspieszaniu? dajmy na to jadę 80 km/h i dodam patownie gazu na,,5'' to czuje szarpanie, przechodzi na bude i wajche, to poduszka, przedmuch czy coś z wtryskiem?

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!