Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"ryzyko awarii silnika""


Rekomendowane odpowiedzi

W moim aucie podczas jazdy pojawił się sygnał dźwiękowy, czerwony komunikat "ryzyko awarii silnika" oraz czerwona kontrolka "stop". Komunikat ten pojawia się przez cały czas od razu po włożeniu karty. Dodam również, że moc i praca silnika jest normalna. Czy ktoś ma podobne doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jakiś czas temu miałem identyczne abjawy, tylko bardziej ekstremalne. A mianowicie w trakcie jazdy, trasa zapaliła się kontrolka STOP i oczywiście zakaz dalszej jazdy,"ryzyko awarii silnika". Dobra, zjeżdżam na parking i tu klops. Dosłownie 100 metrów od parkingu na prostej drodze, komunikat dźwiękowy takie długie "piii" i auto zgasło. Dodam, że od momentu zapalenia się kontrolki STOP nie ujechałem więcej jak 800m. Zgasło wszystko, już nie odpalił. Diagnoza: uszkodzony moduł stabilizacji napięcia, a dokładnie bezpiecznik, który jest w nim zespolony na stałe. Wymieniłem cały moduł. Kupiłem identyczny, używany za 120zł na allegro. Wymiana dość prosta. I tu pewna zagwostka, czyżby jakaś wada fabryczna? Mam nowy akumulator, żadnego zwarcia nie ma, jedno co mnie zaniepokoiło przy wymianie, to lekko przyrdzewiałe jedno z podłączeń na starym module. Czyżby wilgoć, woda...?

 

Alternator mam Valeo 160A

Ja na twoim miejscu pojechałbym do ASO lub dobrego elektromechanika na oględziny.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

Mam podobny problem jak użytkownicy powyżej a dokładnie mojej żonie w trakcie jazdy pojawił sie komunikat "ryzyko awarii silnika" no i oczywiscie zapaliły się lampki ostrzegawcze. Oddałem auto do ASO i panowie męczą się już nad nim 4 dni i dalej niczego nie wiem :/

Co lepsze Pan z serwisu mówi że zbadali wszytskie elementy które mogą dać ten komunikat i one działają prawidłowo wiec jak twierdzi musi to byc jakaś usterka elektryki/elektroniki niemniej znaleźć jak narazie jej nie potrafią a mnie juz rece opadaja bo jak tu żyć bez samochodu.

Czy ktoś miał może taka przygode i może poradzić co to może byc?? Zaczynam mieć wrażenie że ASO mimo swojej nazwy nie jest zbyt kompetentne.

 

Dodano: 29 lip 2013 - 12:48

no i stało się po tygodniu sprawdzania auta w serwisie Panowie znaleźli usterke - zepsuł sie komputer wtrysku :/

niestety dla mnie mamy w naszym kraju jedna firme która zajmuje sie dla Renault naprawianiem tej części i jest ona nad morzem.

Niemniej sama naprawa to koszt do 1000zł (okres oczekiwania do 2 tygodni) a nowy komputer (który bardzo chetnie mi sprowadza) to wydatek rzędu 2300 zł netto wiec pozostaje mi czekac i żyć bez auta przez kolejne pół miesiąca :/

Edytowane przez szlaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... coś mi się w ten komputer nie chce wierzyć. Ciekawe co powiedzą jak to nie to?

Mój znajomy miał podobny problem:

http://megane.com.pl/topic/46968-nie-zapala-komunikat-ryzyko-awarii-silnika/page__p__347089__fromsearch__1#entry347089

i za radą kolegów z forum wymieniony czujnik położenia wału i od tamtego czasu spokój. Dodam, że ASO też nie wiedziało. Niby tylko wyskakiwał co któryś zapłon.

Koszt to nieco ponad 100zł - zacząłbym na Twoim miejscu od tego. Jak nie wyjdzie - najwyżej sprzedasz potem na allegro za 80pln i będziesz tylko dwie dychy do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za zainteresowanie. Zadzwonie jutro do Renault i zapytam czy sprawdzano rzeczy o których piszecie ;)

niemniej pan serwisant powiedział mi że to na 100% ten magiczny komputer wtrysku - stwierdził iż sprawdzono i nie otwiera on zaworu EGR(cokolwiek to jest) i dlatego ten komunikat ciagle sie wyswietla - auto było juz na 3 czy 4 jazdach próbnych. Auto stoi w serwisie juz tydzien i z tego co mi powiedziano wszelkie podzepoły które testowano były sprawne a komunikat nadal sie pojawiał dlatego tez zaczeto szukac usterki elektornicznej. Jednak oczywiscie nie zaszkodzi zapytac czy moze panowie serwisanci w swoich rutynowych poszukiwaniach niczego nie przeoczyli ;)

 

PS. Skoro pojawiły sie osoby chetne pomóc to może powiecie mi czy to jest prawda. W serwisie powiedziano mi tez ze ten komputer wtrysku jest przypisany konkretnie do mojego samochodu i ze nie mozna go wyjac z innego auta włożyc i sprawdzic. Przyznaje wydaje mi sie to dosyc dziwne (skoro to elektornika to powinno dac sie to przeprogramowac) dlatego chciałbym wiedziec czy to prawda czy moze panowie szyja bo błądzą po omacku.

Edytowane przez szlaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto jak kto, ale specjaliści z ASO powinni umieć wpisać VIN i sparować komputer od wtrysku z samochodem.

 

Czy podpinali Ci interfejs diagnostyczny (Clip) i zczytywali błędy ?

Jeśli tak to jakie to były błędy ?

Edytowane przez piotr.c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO nie powiedzą przecież, że elektronikę da się przeprogramować, bo zarobią więcej na sprzedaży nowej części. Jak najbardziej da się zastosować używany, sprawny komputer, ale poza ASO, bo ich polityka nie pozwoli na takie działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej infomacja z serwisu jaka otrzymałem :

"Jeśli chodzi o diagnostyke to tak jak mówiłem również był jeden defekt DTC226322 - obwód doładowania. Były sprawdzane bezpieczniki, czujniki i instalacja elektryczna oraz zawór EGR i przepływomierz. Proszę zaufać naszej diagnostyce która owszem był długa ale podyktowana tym aby była pełna i wyczerpujaca aby nie narażać Pana na niepotrzebne koszty w postaci wymiany przypadkowych części. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre elementy da rade przeprogramować i zapisać nowy VIN a niektóre nie. Jednak są magicy, którzy dobrze sobie z tym radzą. Mam namiar na kolesia z Gniezna, który w tych sprawa jest specjalistą i już pomógł nie jednej osobie z forum. PRIV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ASO renault naprawiło mój samochód - jedno ale szkoda ze tak długo to trwało.

Faktycznie uszkodził sie komputer wtrysku i to było powodem pojawiajacego sie komunikatu Ryzyko Awari Silnika.

Niestety naprawa kosztowała mnie 1000 zł ale bynajmniej spokojnie moge jeździc i mam gwarancje na naprawę.

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za zainteresowanie moim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie komunikat pojawił się 2 razy w ciągu 2 m-cy od wyjazdu z salonu, i żeby było dziwnie, 2 razy na tym samym parkingu przed sklepem ;). Myślałem, że może w tej lokalizacji coś zakłóca rozruch silnika. Przez parę minut nie dało się go uruchomić, rozrusznik mielił w kółko i silnik nie chciał odpalić. Po którejś próbie zaskakiwał i jeździ do tej pory normalnie (od miesiąca). Na razie nie panikuję, póki auto na gwarancji ale dobrze wiedzieć czego dotyczy ten objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!