Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"ryzyko awarii silnika""


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W poniedziałek wracając do domu (trasa 100km), w połowie drogi ni stąd ni zowąd pojawił się dźwięk, komunikat RYZYKO AWARII SILNIKA + check engine, STOP, oraz kluczyk żółty, czyli cała deska się zaświeciła. Oczywiście z sercem w gardle od razu się zatrzymałem, bo przecież nie wiadomo czy to jakieś zwarcie i zaraz się zapalę czy złapany kapeć ;) Jak każdy szanujący się facet otworzyłem maskę i zacząłem szukać.. I ku mojemu zdziwieniu znalazłem wieeeeelkie nic :) Po takim komunikacie nie miałem już odwagi dalej jechać. Telefon do PZU, zaskakująco szybka reakcja. Było koło północy, a laweta pojawiła się w nieco ponad 20 minut.

Następnego dnia rano szwagier podwiózł mnie pod ASO, gdzie samochód przenocował.

Panowie zabrali samochód i kazali czekać.. Po dwóch godzinach przysypiania na niewygodnej kanapie wreszcie jakieś informacje:

Błąd z filtra DPF. Diagnoza: najprawdopodobniej przepalony kabelek i zerwany obwód, ale nie mamy na razie podnośnika, żeby zobaczyć.

A zatem kolejne pół godziny czekania. Po sprawdzeniu samochodu od spodu okazało się, że wszystkie przewody są całe.

Ostatecznie zaproszono mnie na jazdę próbną. Ja kierowałem, Pan z serwisu z komputerem na kolanach siedział obok.

Pojechaliśmy na autostradę gdzie kazał mi jechać ze stałą prędkością, ponieważ WYPALA się filtr DPF (cokolwiek to znaczy).

Po około 5km Pan z serwisu stwierdził, że nigdy nie widział, żeby tak szybko filtr się wypalił i że już po wszystkim i wracamy.

I tutaj moje pytanie.. CZY KOGOŚ W RENAULT NIE Cięcie??

Komunikat wyświetlony w samochodzie kompletnie nie adekwatny do rzeczywistości.

Czy przez jakiś durny błąd DPF musiałem podróżować lawetą? Gdyby nie assistance to wydałbym niepotrzebnie 500zł..

Oczywiście nikt w ASO nie wie skąd taki błąd. Ręce opadają...

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mi z kolei komunikat pojawił się podczas szybszej jazdy na tempomacie. Stało się to na autostradzie, jakieś 90KM km od domu. Zatrzymałem się, obejrzałem wszystko dokładnie i na całe szczęście dojechałem do domu bez żadnych problemów...silnik pracował i zresztą nadal pracuje równo, zero spadków mocy, temperatury w normie, poziom oleju OK, nic nie cieknie, itp. Jedyne co nie działa to właśnie tempomat i ogranicznik prędkości. Po zapłonie nie można też używać komputera pokładowego. Miał ktoś podobny przypadek, ewentualnie jakieś pomysły co się mogło stać?

 

Kolego HARDY82 jest różnica między KM (koniem mechanicznym) a km (kilometrami). Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam. Wczoraj wracając do domu autostradą tempomat i 140 na liczniku auto minimalnie szarpneło 2 razy  ni stąd ni zowąd pojawił się dźwięk, komunikat RYZYKO AWARII SILNIKA +  STOP,, zjechałem na bok i wyłączyłem auto po minucie odpaliłem i brak błędów,po przejechaniu może 20m i to samo plus żółty kluczyk,auto znów wyłączone na ok 5min. odpalanie i żadnych komunikatów dojechałem bez problemu 20km do domu.Dziś podpięcie po komputer i są dwa błędy.Błędy skasowane dziś zrobione ok 35km autostradą minimalne dwa szarpnięcia(tak mi się wydaje ) przy 145 km/h  ponowne podłączenie pod komputer i zero błędów.I tu pytanie co teraz z tym robić auto jeżdzi normalnie przyspiesza nie dymi.W styczniu wymieniony olej plus wszystkie filtry.

20200520_091630.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dopóki chodzi to nic nie zrobisz będziesz ładował kasę i wymieniał po kolei podzespoły a nikt Ci nie zagwarantuje że to akurat to. Ja kiedyś miałem podobne problemy w Oplu. Okazało się że walnięty był przepływomierz. Ale to dawne lata były i silniki inne. Życzę Ci powodzenia w diagnostyce takie rzeczy są najgorsze. Skoro piszesz że dzieje się to tylko przy prędkościach autostradowych czyli pod dużym obciążeniem może pompa paliwa albo wtryski nie domagają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa tak Aniewa, to byłem ja. Wymieniłem wtedy bodajże czujnik cieśnina paliwa kupiony na Allegro za jakieś grosze. Nie pamiętam już kodu błędu, ale one się zmieniały raz był jeden, później jakoś dwa naraz, tak trochę bez ładu i składu. Ale... wymieniłem też termometr zewnętrzny w lusterku, bo zupełnie przypadkiem zobaczyłem w tym czasie kątem oka, że głupieje temperatura była np 6 i nagle skoczyła od razu na 12 Tak więc do końca nie wiem, co było przyczyną. Jeden z tych kodów błędów na stronie OBD sugerował także ten termometr. Do dziś nic się nie dzieje. ps. U mnie trochę inaczej było, bo jak się rozgrzał to już jechał a jak był zimny nie mogłem 20m przejechać.

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!