Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd po 68 tysiącach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

W zasadzie to nie wiem po co piszę tego posta... Chyba tylko po to żeby się pożalić;/ i dać upust swojej złości. Ale do rzeczy. Wczoraj w czasie jazdy coś się zaczęło dziać z silnikiem. Generalnie miałem po prostu wrażenie, że coś się stało z tłumikiem ponieważ jedynym symptomem była głośniejsza niż zwykle praca. Samochód trafił dzisiaj do mechanika i jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że awarii nie uległ żaden tłumik ale .... rozrząd. Po przejechaniu 67000km padł w mojej funkiel (prawie) nówce Megance 1.5 rozrząd. Szczęście w nieszczęściu, że gość wycenił robotę na ok 750zł także nie jest najgorzej ale to co najbardziej boli to fakt, że co by nie mówić nie jest to jeszcze stary samochód, używany w większości przeze mnie, serwisowany od wyjazdu z salonu zgodnie z zaleceniami. Gwarancja minęła w lutym. Tak się zastanawiam czy jest sens interweniowania w Renault w tej sprawie. Abstrahując od kosztów, bo nie są znowu jakieś kolosalne, to mimo wszystko awarii uległa "część", co do niezawodności której nie powinienem mieć żadnych wątpliwości na tym etapie użytkowania samochodu.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak to jest z deklaracjami producentów. Problem polega na tym, że w karcie serwisowej wymiana paska rozrządu ma nastąpić po ...uwaga ...160000km!

Ja przejechałem 67000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem -jak najbardziej interweniować, nawet jeśli jest już po gwarancji, niech zwracają koszty, które pewnie nie zamkną się w tych siedmiu i pół stówkach, bo jeśli pasek pękł lub się zsunął to koszty mogą być znacznie wyższe, to nie pierwszy tego typu przypadek w Megane III 1.5 diesel.

Przebieg 68 tyś. na diesla -to jest "nic", poza tym auto przecież drogie w zakupie, ja bym tego tak nie zostawił. Definitywna kolejna porażka Renault. :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie musiała być jakaś wada. To mały przebieg. W swojej dTi rozrząd wymieniam zwykle co 65-70tys. i pasek zawsze wygląda wzorowo. Przebieg 67 tys. rozrząd powinien wytrzymać bez najmniejszych problemów. Dla przykładu, w VW Polo 1.4 TDI 2005 serwis zaleca wymianę rozrządu co 115 tys.km albo 110 tys.km (nie pamiętam dokładnie) i z doświadczenia wiem, że rozrząd wytrzymuje taki przebieg (na oryginalnych częściach). Rolki są co prawda głośniejsze, ale nic więcej się nie dzieje. Za to kolega ostatnio wymieniał pasek po 20 tys. w Lancii Lybra, pasek delikatnie obcierał o jakiś element i zaczął się strzępić. Wniosek jeden, trzeba kontrolować wygląd paska i przysłuchać się czasem rolkom. Ja bym spróbował pognębić producenta i serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema to jak wady fabryczne, zdarzają się i niestety znam przypadek gdzie pasek pękł po 2 tyś km, producent paska sfinansował całą naprawę.

Powinieneś udać się do aso i wywalczyć naprawę jak nie to do Renault Polska i kuć temat...

I mogę się założyć ze na 750zł to się nie skończy...

 

A tak nawiasem mówiąc wszystkie szmelcwageny i renaulty się chowają przy fordzie focusie II FL 1.6TDCi gdzie rozrząd wymienia się przy 250tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam,

~~~~~~~~~~~~~~

ja właśnie wstawiłem swoje Megane III 1.5 dCi na serwis na przegląd 60 tyś ale dałem im też info o nierównej pracy na biegu jałowym oraz długie odpalanie i spore dymienie. Właśnie oddzwonili że problem z rozrządem i pościerany pasek..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

no ręce opadają..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kolego knaB jak się zakończyła Twoja przygoda?

~~~~~~~~~~~~~~~~

Na szczęście moja jeszcze na gwarancji..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Piotr

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cytowanie

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sorki że dopiero teraz..

~~~~~~~~~~~~

rocznik 2010 a ten symbol silnika to nie wiem gdzie szukać..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

u mnie sprawa skończyła się wymianą silnika.. Auto słóżbowe i na szczęście jeszce na gwarancji ale fakt faktem niezłe przedstawienie..

~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!