Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik nie załapuje i "ginie" prąd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Meganke 1.4e 97r i mam taki oto problem, mianowicie:

 

przy odpalaniu przekręcam kluczyk, a rozrusznik nie kręci, słychać tylko jeden raz na początku przekaźnik i potem cisza, kontrolki całkiem gasną, nawet gdy przekręcę spowrotem kluczyk, wyjmę, włożę itd. Tak jakby był odpięty akumulator. Po prostu w całym samochodzie ginie prąd. Czasem po kilkunastu sekundach prąd wraca, czasem trzeba odłączyć klemę od akumulatora i podłączyć.

Problem nie zawsze występuje, nie ma reguły czy jest zimny silnik czy ciepły, czy wilgotno czy sucho. Czasem po prostu mu odbija i dzieją się takie cyrki.

Akumulator jest w bardzo dobrej kondycji.

 

W czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(jak nie będzie poprawy), przeczyścić styki na rozruszniku.

To nie zaszkodzi, ale i nie pomoże, bo gdyby to były styki na rozruszniku, to moim zdaniem nie gasłyby kontrolki. Klemy na aku lub aku-masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, klemy przy aku są wyczyszczone, w dobrej kondycji. To nie jest też wina raczej rozrusznika no bo on nie odłączyłby całego zasilania od samochodu. Czy ktoś wie, czy jest jakiś przekaźnik, który może się blokować i robić taki cyrk? Bo przy przekręcaniu kluczyka słychać właśnie jakiś przekaźnik i potem robi się ciemność.

 

@0cool

Sytuacja wygląda dokładnie tak: przekręcam kluczyk - świecą się kontrolki, przekręcam dalej (chce odpalić) - słychać jakiś przekaźnik i wszystko gaśnie, przekręcam spowrotem - zero reakcji, wyjmuję kluczyk, wkładam spowrotem - zero reakcji; i tak nie reaguje czasem przez chwilę, czasem zaskoczy po kilku sekundach a czasem trzeba odłączyć aku i podłączyć, po tym też nie zawsze odpali.

Ogólnie awaria zdarza się co jakiś czas, nie jest tak za każdym razem jednak jest to mocno irytujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że rozrusznik robi zwarcie i napięcie spada do takiej wartości, że nic Ci się nie świeci w aucie. Jak znowu będzie tak sytuacja sprawdź czy rozrusznik i kable przy nim się grzeją. Włącz też wtedy światła awaryjne i sprawdź czy normalnie świecą. Najlepiej byłoby zmierzyć pobierany prąd w takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@saksonczyk

Rozrusznik nie jest w najlepszej kondycji, "skrzeczy" przy odpalaniu, więc może to być i to. Ale czy nie poszłyby wtedy bezpieczniki gdyby zwarcie było? I prąd wróciłby gdybym wyjął kluczyk, a ja wyjmuje, wkładam, mogę przekręcać kilka razy i nic. Ciężko też będzie zmierzyć bo z reguły dzieje się to w najmniej oczekiwanym momencie, np pod sklepem;) ale jak będzie możliwość to sprawdzę. Chyba jednak zacznę od wymiany rozrusznika, bo i tak mnie to będzie czekać.

 

Martwi mnie jednak ten przekaźnik, który słychać przy przekręcaniu. Ktoś wie, który przekaźnik to może być? Bo być może on się zacina

 

@PatryQ

na 100% to nie aku. Mam prawie nowy i wszystko z nim ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Póki co Meganka działa sprawnie, problem nie powtarza się, chyba jakiś cud:) Pewnie coś wspólnego ma temperatura bo na zewnątrz zrobiło się chłodniej i może to pomaga

~~~~

Dziękuję wszystkim za rady, póki co przymierzam się do wymiany rozrusznika jednak portfel jak narazie pusty. Musi poczekać.

~~~~

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem coś podobnego i wina leżała po stronie przewodów fazowych, a nie masy. Sprawdz wszystkie połączenia kabli, ich stan. Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie jest skrzynka rozdzielcza, w której pało połączenie. Jeśli masz coś takiego sprawdz w jakim stanie są końcówki kablowe, jeśli są opalone lub przytopione to zrób z tym porządek i skręć w miare porządnie. Rozrusznik w trakcie pracy pobiera od 50A w góre (zależy w jakim jest stanie), jeśli styk w tym miejscu jest słaby to zaczyna się wypalać i traci to swoje wlaściwości jako przewodnik przy dużym obciążeniu. To wyjaśnia ginący prąd w trakcie próby odpalenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!