Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik nie załapuje i "ginie" prąd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Meganke 1.4e 97r i mam taki oto problem, mianowicie:

 

przy odpalaniu przekręcam kluczyk, a rozrusznik nie kręci, słychać tylko jeden raz na początku przekaźnik i potem cisza, kontrolki całkiem gasną, nawet gdy przekręcę spowrotem kluczyk, wyjmę, włożę itd. Tak jakby był odpięty akumulator. Po prostu w całym samochodzie ginie prąd. Czasem po kilkunastu sekundach prąd wraca, czasem trzeba odłączyć klemę od akumulatora i podłączyć.

Problem nie zawsze występuje, nie ma reguły czy jest zimny silnik czy ciepły, czy wilgotno czy sucho. Czasem po prostu mu odbija i dzieją się takie cyrki.

Akumulator jest w bardzo dobrej kondycji.

 

W czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(jak nie będzie poprawy), przeczyścić styki na rozruszniku.

To nie zaszkodzi, ale i nie pomoże, bo gdyby to były styki na rozruszniku, to moim zdaniem nie gasłyby kontrolki. Klemy na aku lub aku-masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, klemy przy aku są wyczyszczone, w dobrej kondycji. To nie jest też wina raczej rozrusznika no bo on nie odłączyłby całego zasilania od samochodu. Czy ktoś wie, czy jest jakiś przekaźnik, który może się blokować i robić taki cyrk? Bo przy przekręcaniu kluczyka słychać właśnie jakiś przekaźnik i potem robi się ciemność.

 

@0cool

Sytuacja wygląda dokładnie tak: przekręcam kluczyk - świecą się kontrolki, przekręcam dalej (chce odpalić) - słychać jakiś przekaźnik i wszystko gaśnie, przekręcam spowrotem - zero reakcji, wyjmuję kluczyk, wkładam spowrotem - zero reakcji; i tak nie reaguje czasem przez chwilę, czasem zaskoczy po kilku sekundach a czasem trzeba odłączyć aku i podłączyć, po tym też nie zawsze odpali.

Ogólnie awaria zdarza się co jakiś czas, nie jest tak za każdym razem jednak jest to mocno irytujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że rozrusznik robi zwarcie i napięcie spada do takiej wartości, że nic Ci się nie świeci w aucie. Jak znowu będzie tak sytuacja sprawdź czy rozrusznik i kable przy nim się grzeją. Włącz też wtedy światła awaryjne i sprawdź czy normalnie świecą. Najlepiej byłoby zmierzyć pobierany prąd w takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@saksonczyk

Rozrusznik nie jest w najlepszej kondycji, "skrzeczy" przy odpalaniu, więc może to być i to. Ale czy nie poszłyby wtedy bezpieczniki gdyby zwarcie było? I prąd wróciłby gdybym wyjął kluczyk, a ja wyjmuje, wkładam, mogę przekręcać kilka razy i nic. Ciężko też będzie zmierzyć bo z reguły dzieje się to w najmniej oczekiwanym momencie, np pod sklepem;) ale jak będzie możliwość to sprawdzę. Chyba jednak zacznę od wymiany rozrusznika, bo i tak mnie to będzie czekać.

 

Martwi mnie jednak ten przekaźnik, który słychać przy przekręcaniu. Ktoś wie, który przekaźnik to może być? Bo być może on się zacina

 

@PatryQ

na 100% to nie aku. Mam prawie nowy i wszystko z nim ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Póki co Meganka działa sprawnie, problem nie powtarza się, chyba jakiś cud:) Pewnie coś wspólnego ma temperatura bo na zewnątrz zrobiło się chłodniej i może to pomaga

~~~~

Dziękuję wszystkim za rady, póki co przymierzam się do wymiany rozrusznika jednak portfel jak narazie pusty. Musi poczekać.

~~~~

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem coś podobnego i wina leżała po stronie przewodów fazowych, a nie masy. Sprawdz wszystkie połączenia kabli, ich stan. Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie jest skrzynka rozdzielcza, w której pało połączenie. Jeśli masz coś takiego sprawdz w jakim stanie są końcówki kablowe, jeśli są opalone lub przytopione to zrób z tym porządek i skręć w miare porządnie. Rozrusznik w trakcie pracy pobiera od 50A w góre (zależy w jakim jest stanie), jeśli styk w tym miejscu jest słaby to zaczyna się wypalać i traci to swoje wlaściwości jako przewodnik przy dużym obciążeniu. To wyjaśnia ginący prąd w trakcie próby odpalenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!