Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,0-litrowy silnik w nowym Fordzie Mondeo


Zygmund

Rekomendowane odpowiedzi

cena od 88 tys co do trwałości to proponuje dać naszym polskim przedstawicielom handlowym - po mcu okaże się ile jest wart, ale spalanie przy wyprzedzaniu...kolumny tirów :notacrook:

Edytowane przez Zygmund
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak gadacie, że byście nie kupili małego silnika z turbo tymczasem nasza stajnia tj. Renault również wypuszcza mały uturbiony silniczek 0,9l 90KM. Pojawi się on w Clio4 i muszę przyznać, że parametry wyglądają zachęcająco. Taki jest ogólnoświatowy trend żeby instalować coraz mniejsze silniczki z turbinką. Jeśli ktoś potrzebuje autko do miasta to takie 0,9 TCe sprawi sie lepiej niż 1,2 75KM. A Skoda faktycznie wyposaża Octavie w silnik 1,2 105KM (jeździ ich kilka u mnie w firmie) i dają radę. Z opinii użytkowników wiem, że śmigają lepiej niż 1,6 MPI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te same narzekania były przy wprowadzeniu silnika 1,5 do Sceniców II, a to że za mały, że za słaby, a jednak znaleźli się chętni, którzy auto z takim silnikiem wybrali.

Inna sprawa, przód auta wygląda bardziej jak Aston Martin, niż Ford :D Ale dla mnie to plus :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny projekt, auto przestronne,komfortowe , opłaty jak za Tico,i pewnie znikome zuzycie paliwa. Niestety ale musimy się przyzwyczaić że swiat bedzie szedł w tym kierunku.

 

 

Oczywiście,znikome zużycie paliwa ale pod warunkiem powolnej jazdy. Może nie ślamazarnej ale nie dynamicznej.

Podczas dynamicznej jazdy spali więcej niż większość silników 1.6/1.8 z turbo czy nawet wolnossące 2.0 spali mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,znikome zużycie paliwa ale pod warunkiem powolnej jazdy. Może nie ślamazarnej ale nie dynamicznej.

Podczas dynamicznej jazdy spali więcej niż większość silników 1.6/1.8 z turbo czy nawet wolnossące 2.0 spali mniej.

 

 

Jeżdziłeś testowałeś, czy Ci szwagier powiedział? To samo można mówić o megankach 1,5 dci , też każdy kto nie jechał psioczy że mały motorek ,a jeździ całkiem przyzwoicie, i ekonomicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem downsizing, rozumiem że ekologia. Jeździłem Scenikiem III 1,4 TCE i źle mi się nie jeździło (inna rzecz że wolę swojego Scenika II 2.0T) ale wszystko ma swoje granice. Tak jak rozumiem pakowanie do Clio IV silnika 0,9 TCE czy do Pandy odpowiednik 0,9 (inna rzecz ze mam awersję do silników dwucylindrowych) tak nie rozumiem pakowania do całkiem sporych i ciężkich samochodów (Focus czy Mondeo) silnika 1,0 125KM z momentem obrotowym 170 Nm. Przy jakich obrotach? Na stronie Forda nic nie ma (może nie umiałem znaleźć-szukałem na szybko) ale jakoś mam obawy że trochę ich poniosło.... (obym się mylił). W Mondeo sobie tego silnika do jazdy nie wyobrażam, może jakiś zacofany jestem.

 

Kilka samochodów pod moim tyłkiem gościło, z mniejszymi i większymi silnikami. Najmniejszymi zaturbieńcami nie miałem okazji jeździć więc nie będę ferował wyroków a jednynie wyrażał obawy. Ale miałem do czynienia z podobnymi samochodami z różną konfiguracją silnikową. Najciekawsze porównanie miałem przy najsłabszych wersjach Corsy B: 1,2 8V (C12NZ) o mocy 45 KM przeciw 1.0 12V (nie pamiętam oznaczenia silnikowego) trzycylindrowy wynalazek o mocy 54 KM. Stare 1,2 było przyjemne do jazdy i elastyczne, 1,0 nowoczesne z 4 zaworami na cylinder wymagało sporej uwagi przy jeździe. 1,2 pozwalało spokojnie i płynnie ruszyć bez wdeptywania gazu do podłogi, 1,0 wymagał mocnego wdepnięcia (ale nie do końca bo wtedy potrafił się dławić)-jak nie to potafił przypomnieć jak to sie maluchem jeździło i czasem przejeżdżając przy skręcie w lewo znane mi skrzyżowanie nieraz gorąco mi się robiło.... I wcale jakiś bardzo oszczędny nie był. W trasie i owszem, ale wyprzedzanie nie było przyjemnością, a w mieście apetyt miał rzędu 7,5-8 l/100 km czyli jak na mały samochód całkiem spory.

 

Kolejna ciekawostką była konfrontacja dwóch Sceników: IphII z silnikiem 1,6 16V 107 KM i IIphII z silnikiem 1,6 16V 115 KM (ze zmiennymi fazami rozrządu). Niby podobne silniki, podobne masy, podobne rozmiary, ale silnik w starszym był bardziej przyjazny, nie powiem przy jakich obrotoach miał moment maksywalny i jakiej wartości, za to sprawdziłem w papierach że nowszy ma 151 Nm przy 4250 obr/min. czyli kręcimy wysoko. Co w SII daje średnie spalanie w okolicach 9,4-10l/100 km przy mojej jeździe. Na tych samych trasach starszym SI jeżdząc podobnie średnie uzyskiwałem na poziomie 8,6-9 l/100 km. Za to teraz jeżdżąc GSII 2,0T lubiąc przycisnąć i jeżdżąc praktycznie tymi samymi trasami osiągam spalanie rzędu 10,2-10,5 l/100 km.

 

Po prostu obawiam się że tak małe i wyżyłowane silniki w duzych samochodach nie będą zbyt przyjemne do jazdy.... A argument o silniku 1,5 dci do Sceników, wszystko ok, ale charakterystyka diesla i benzyny sporo się różni, w dieslu mamy mniejszy zakres użytecznych obrotów, ale dużo momentu (i jego maksimum także) jest już nisko. Mały silniczek benzynowy będzie wymagał kręcenia wysoko żeby osiągnąć moment, a co za tym idzie częsteg mieszania wajchą żeby utrzymać się w najlepszych parametrach. OK przy benzynowych silnikach turbodoaładowanych można próbować korzystać z elastyczności i jechać bez redukcji. 2,0T to potrafi, owszem, ale kosztem wysokiego spalania.... Co będzie w małym silniku? Obawiam się że elastyczny to on za bardzo nie będzie a ewentualnie paliwożerny.... Obym się mylił, a jak się mylę to mogę to tutaj odszczekać.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłeś testowałeś, czy Ci szwagier powiedział? To samo można mówić o megankach 1,5 dci , też każdy kto nie jechał psioczy że mały motorek ,a jeździ całkiem przyzwoicie, i ekonomicznie.

 

 

Sąsiad ma clio 1.2tce.

I jak jeździ tak jak ja to spalanie mu wychodzi litr wyższe niż u mnie ;]

 

Małe silniki z turbo są tylko oszczędne podczas spokojnej jazdy.

Zresztą tak samo jest przecież z 1.4tce. Jak się jeździ spokojnie to jest oszczędny. Jak dynamicznie to spokojnie powyżej 9litrów wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak myslałem sąsiad ma i mu duzo pali, echhh.Nikt jeszcze tym nie jeździł więc po co te wywody, kolega ma passata 1,4 TSi i bardzo sobie chwali, sam tym jechałem dla mie to fajne rozwiązanie na auto do miasta. Sam nie jestem zwolennikiem małych silników jeżdzę Maximą 3,5l ale niestey ceny paliw wymuszą minimalizacje pojemności i zużycia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!