Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ABS i ESP jak wizualnie sprawdzić czy są?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni posiadam Scenica 2 z 2007 roku. Przed kupnem zapewniano mnie, że auto posiada ABS oraz ESP. Teraz kiedy jestem już właścicielką zastanawiam się jak to można najprościej sprawdzić. Czy przy uruchamianiu silnika powinna się świecić jakaś kontrolka? Nigdzie także nie mogę znaleźć żadnego przycisku włączania/wyłączania ABS i ESP. Jeśli taki istnieje to gdzie powinnam go szukaś?

 

Pozdrawiam i dziękuję za porady.

Edytowane przez pannaniedzwiedzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS-u nie wyłączysz, bo jest nie wyłączalny. Po złożeniu karty i przyciśnięciu startu stopu powinna zapalić sie pomarańczowa kontrolka od ABS-u i po diagnostyce kompa gaśnie. Najprościej sprawdzić czy działa ABS to znaleźć jakiś prosty odcinek drogi mało uczęszczany, rozpędzić się do prędkości 60km/h i wcisnąć do oporu hamulec i tak cały czas trzymać!!! I jak opony zostawią ślady to znaczy, że ABS-u nie ma. Jak zacznie walić z pod maski i to ostro to znaczy że ABS działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie także nie mogę znaleźć żadnego przycisku włączania/wyłączania ABS i ESP. Jeśli taki istnieje to gdzie powinnam go szukaś?

Nie ABS/ESP ale ASR/ESP niby drobna różnica ale znaczy wiele.

ABS nie posiada przycisku i w aucie w tym roczniku to już standard. Zapobiega blokowaniu kół przy hamowaniu.

ASR to system pomagający przy ruszaniu na śliskim i w grząskim terenie, przyhamowując koło w poślizgu i przenosząc moment na drugie, a w ostateczności ograniczający obroty silnika, by nie zrywało przyczepności. To można wyłączyć specjalnym przyciskiem, który jest po lewej stronie, tam dzie pokrętła od podświetlenia deski, wysokości świateł.

231220ara.jpg

Jeśli go nie posiadasz to ASR/ESP w aucie nie znajdziesz.

Jeśli jest, to spróbuj ostro ruszyć z trawnika, tak by zerwać przyczepność i koła zaczęły ślizgać. ASR zadziała, co usłyszysz, a na wskaźnikach zacznie migać kontrolka, autko w poślizgu wpisane w trójkąt.

Jest jeszcze sposób na sprawdzenie ESP czyli kontroli trakcji. Trzeba auto w czasie jazdy rozbujać na boki przez szybkie i gwałtowne skręty kierownicą, raz w lewo raz w prawo.

Najlepiej to robić na bocznej drodze gdzie nie spotkasz innych aut. Czasami trzeba naprawdę nieźle się nagimnastykować, by poczuć i usłyszeć pulsacyjne hamowanie kół, przywracające auto na właściwy tor. Zapala się przy tym ta sama kontrolka.

Ostatnio tak dla testów sceniola granda męczyłem ponad minutę przy szybkości 60km/h, by ESP się uaktywnił. Asfalt był zbyt nowy, (nowy odcinek drogi) by auto chciało w poślizg wpaść.

Obydwa te systemy, ASR/ESP korzystają z czujników, pompy i rozdzielacza ciśnienia jaki jest w niewyłaczalnym ABS

Wyłączyć możesz tylko ASR, by nie redukowało mocy silnika przy ruszaniu. Po przekroczeniu 40 czy 50 km/h wyłączenie jest automatycznie kasowane.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niepotrzebnie sprawdzać czy jest ESP "w terenie" próbą wprowadzenia pojazdu w poślizg - mogą być nieprzewidziane konsekwencje.

Zasada prosta - jak masz wyłącznik ESP pod hamulcem ręcznym (drugi od prawej z rysunkiem samochodziku w trójkącie) to masz ESP. Jak nie ma wyłącznika - to nie ma.

Nie wierz zapewnieniom handlarza (choć Ty już kupiłaś), że jest mimo braku wyłącznika. Nie ma takich kombinacji.

ABS jest w każdym Scenicu II

Wyłączyć możesz tylko ASR, by nie redukowało mocy silnika przy ruszaniu. Po przekroczeniu 40 czy 50 km/h wyłączenie jest automatycznie kasowane.

Nie tylko ASR, ale razem z ESP - wtedy można na parkingu w zimę się pokręcić i zobaczyć jaka różnica jest "z" i "bez" ESP.

ASR/ESP aktywuje automatycznie się przy 50km/h

[instrukcja strona 2.27]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niepotrzebnie sprawdzać czy jest ESP "w terenie" próbą wprowadzenia pojazdu w poślizg

To było celowe, dla oceny stanu i działania układów w czasie oglądania i próbnej jazdy sceniolem, przed jego zakupem. Przycisk w aucie był, chodziło o sprawdzenie działania tych układów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!