Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

-Przyciski w drzwiach działają identycznie jak ten przycisk na środku czyli:

*szybkie kliknięcie w opuszczanie szyb powoduje że zjeżdzają do samego końca

*aby szybę zamknąć trzeba cały czas trzymać przycisk

W takim układzie szukaj odpowiedniego potencjału pod przyciskami podnoszenia szyb w panelu kierowcy, pod każdym przyciskiem oddzielnie. To te miejsca ze schematu gdzie trzeba przecinać i podłączać fioletowe oraz niebieskie i zielone przewody.

Jak tylko będę mial chwilę to lookne jak wygląda prąd na przyciskach ale cały czas martwię się tam podawać + poniewaz nie wiem czy sygnal na szyby po za szybą kierowcy nie idzie przez jakiś moduł... który np jest wyłączany przy wyłączeniu pojazdu.

No i sprawa dodatkowa.

Przy takim podłączeniu, naciśniecie na przycisk zamykania zamków na konsoli, oraz automatyczne po osiągnięciu 10km/h też będzie podnosiło szyby. Tu musiałby być zastosowany dodatkowy przekaźnik, który odetnie od zamków moduł MPW-4 w czasie jazdy (włączonego zapłonu)

I dlatego chcę zastosować ten sam + którego ty użyłeś do zamykania/otwierania lusterek. Przecież jak ci się zamek rygluje po przekroczeniu 10km/h to nie zamykają ci się lusterka...

 

Dodano: 21 sty 2013 - 00:31

Zresztą na schemacie modułu widzę że jest konieczne podłączenie +12v po stacyjce-więc pewnie moduł nie działa w sytuacji kiedy zapłon jest przekręcony.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego chcę zastosować ten sam + którego ty użyłeś do zamykania/otwierania lusterek. Przecież jak ci się zamek rygluje po przekroczeniu 10km/h to nie zamykają ci się lusterka...

Ten sygnał z zamków tylko zamyka i rozkłada lusterka ustawiając odpowiednio przekaźnik bistabilny. By się nie zamykały samoczynnie w czasie jazdy po przekroczeniu 10 km/h i z przycisku na konsoli jest zastosowany drugi przekaźnik, (przekaźnik 2 w manualu) ten już normalny, którego cewka jest zasilana plusem po zapłonie (z za zapalniczki) i który przerywa zasilanie z zamków do cewki pierwszego przekaźnika. (w opisie w manualu oznaczony jako przekaźnik 3) To właśnie ten sposób jakiego nie było w układzie Grześka, a w moim już jest.

I właśnie podobny i podobnie podłączony będziesz musiał zastosować jeśli któryś z tych dodatkowych przewodów, o których wspominasz nie będzie blokował tego układu po zapłonie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z instrukcji modułu:"BLOKOWANIE DOMYKANIA SZYB

Funkcja blokowania domykania szyb aktywna jest przy załączonej stacyjce (+12v na przewodzie

żółto-zielonym), świadome tub przypadkowe wyzwolenie domykania szyb nie uruchomi akcji

domykania. Domknięcie szyb będzie możliwe po wyłączeniu stacyjki." więc ten problem odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommi3737 a ty kożystasz ze schematów? W schematach jest dodatkowy sterownik do dachu i do niego jest podłączony ten włącznik wszystkich szyb.Połączenie między tym sterownikiem a UCH jest po szynie CAN.Czy do przełączników szyb prawych i tylnych idą 4 czy 6 przewodów? Jeżeli jest 4 to sterowanie szybami jest przez UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę to tak:skoro ten przełącznik (wspólny) zamyka wszystkie szyby po zapłonie to wystarczy zamontować "czasówkę" sterowaną z centralnego zamka z dwoma przekaźnikami ustawioną na odpowiedni czas potrzebny do zamknięcia całkowicie opuszczonych szyb. Jeden przekaźnik będzie łączył piny A2 z A3 (jak byś trzymał palcem)w tym włączniku , a drugi przekaźnik będzie łączył + po stacyjce do sterownika dachu. Dodatkowo ten układ musi być odłączany po odpaleniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy to z tym drugim przekaźnikiem jest potrzebne? Koledze chodzi tylko o domykanie szyb przy zamykaniu auta, tak jak to jest w megankach fabrycznie wykonane. Prawdopodobnie dach w tym czasie jest już zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tommi zobacz po prostu gdzie idzie kabel od przycisku szyby kierowcy. Jak wraca do budy, to wepnij się gdzieś w silniczki. Najpierw wepnij się w jeden. Jeśli po podaniu zasilania na szybę nie zaświeci Ci się pół samochodu to spokojnie możesz działać. Zresztą, jesli nawet szyby idą przez jakieś ustrojstwo to są sterowane przekaźnikiem. Ten z koleji nie poda napięcia dalej jeśli nie jest załączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien z tego co kolega Tommi pisze to przycisk w środku działa tylko przy zapłonie - a przycisk ten jest podłączony do sterownika dachu.Dlatego uważam że musi być do sterownika podane + 12V po zapłonie.Sam układ czasówki można wykonać z podwójnym przekaźnikiem który będzie miał dwie pary styków.

 

Tommi -zrób taką próbę ,opuść do połowy szyby ,odłącz wtyczkę od tego przycisku , włącz zapłon(bieg+hamulec+start) ale nie odpalaj silnika i we wtyczce od przełącznika połącz kawałkiem przewodu piny A2 z A3 jeżeli szyby się domkną - to znaczy że taki układ zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-odnosnie przycisku otwierania/zamykania wszystkich szyb -skąd wnioskujecie ze jest on połaczony z otwieranym dachem? Wg.mnie w zaden sposób nie jest. Gdyby ktos nie wiedzial to wyjaśnie jedna rzecz odnosnie skladania/otwierania dachu:

*aby zlozyc/rozlozyc dach korzystamy tylko z jednego przycisku z symbolem dachu. Po jego nacisnieciu AUTOMATYCZNIE szyby sie same opuszczają, dach chowa. Taka sama sytuacja jesli chcemy go złożyć. Przycisk sterowania wszystkimi szybami naraz wykorzystywany jest zupelnie nie zaleznie od skladania/otwierania dachu. Jest on nijako dodatkowo. Osobiscie nie łaczyłbym go specjalnie z dachem i tematowi dachu skladanego dał wogóle spokój poniewaz nie tym sie zajmujemy w tym wątku.

 

Ponadto poniewaz jestem w trakcie ogarniania tematu autoalarmu do tego auta to od kilku sprzedających na allegro dowiedzialem sie ze akcesoria nie sa sterowane po can. Wiadomosc od jednego ze sprzedających:

"W 2004 roku w Megane jesttylko can silnika (K-Bus).Instalacja elektryczna jest analogowa."

Czy przy okazji ktos z was moze potwierdzic jak to jest z tym CANem w Megance?

 

Co udalo mi sie dzisiaj ustalic:Na zapalonym silniku i domyslnie zgaszonych swiatlach sprawdzilem napiecie na kostce:

 

 

Dodano: 21 sty 2013 - 21:56thumb_hosting_zdjec_1358805135__przezacznik-moj_schemat.png

 

Dodano: 21 sty 2013 - 22:04

Mam nadzieje ze mój obrazek jest zrozumiały. Wg.mnie z obrazka wynika ze odpowiedzialne za podnoszenie opuszczanie szyb są styki A i E. Wartosci na stykach B,C nie zmieniają sie w zaden sposób w momencie zamykania/otwierania szyb. Styk D jest w jakis sposób odpowiedzialny za podswietlenie przyscisku-zmienna polaryzacja. Z tego co widac na stykach A i E zmiania sie polaryzacja w momencie podnoszenia/opuszczania szyb.

 

A tak wygląda przycisk steorwania szybami kierowcy:

thumb_hosting_zdjec_1358807186__przelacznik-kierowca.png

Z tego wynika że tylko styki I i L są odpowiedzialne za szybę kierowcy. Ze schematu wynika ze sterowanie szyba kierowcy odbywa się poprzez zmienną polaryzacje (+ zamienia sie miejscem z -). Hmmm ale co dalej tym zrobic. Nie moge przeciez w sytuacji kiedy na styku jest + podać - i na odwrót...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommi zadałem ci pytanie na które nie odpowiedziałeś -czy korzystasz ze schematów? Ja korzystam i dlatego piszę że włącznik do szyb który masz przy ręcznym jest połączony ze sterownikiem dachu.We wszystkich Megankach II jest szyna Can i informacje między poszczególnymi odbiornikami i sterownikami odbywa się cyfrowo.Jedynie sterownik silnika ma dodatkowo linie K i L czyli analogowe i dlatego właśnie interfejsem ELM 327 można się połączyć tylko z silnikiem.Przy połączeniach multipleksowych nie da się pomierzyć , ani posprawdzać miernikiem napięć i polaryzacji (będą wychodzić głupoty)W poście wyżej prosiłem abyś wykonał próbę - jak ją zrobisz i powiadomisz o wynikach to będziemy wiedzieć coś więcej tylko nie zapomnij że próbę masz wykonać przy włączonym zapłonie ale silnik nie może pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NEL-zrobiłem próbe. Zapłon włączony-zwarłem piny 2 i 3-DZIAŁA :D Szyby się domkneły

...dobry jestes....;)

To co dalej?

Niestety o ile analogową instalacje w aucie jakos moze rozgryze to o CAN nie mam zielonego pojecia...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykonać (np z pomocą kolegi elektronika) układ elektroniczny z opóźnionym wyłączeniem

Założenia do zbudowania układu:

Po podaniu impulsu z centralnego zamka(obojętnie plus czy minus)układ musi podtrzymać przekaźnik dwu parowy przez czas jaki jest potrzebny do zamknięcia maksymalnie opuszczonych szyb.Najlepiej żeby ten czas był regulowany.

Jedna para styczników przekaźnika poda +12V do sterownika dachu (czyli włączenie zapłonu)dobrze by było zastosować diodę aby to włączane napięcie nie szło na pozostałe odbiorniki.

Druga para styczników przekaźnika połączy przewody w przełączniku A2 z A3.

Będzie to układ analogowy więc dasz rady .Mała ingerencja w instalację ,szybki montaż.

Może ktoś z forum jest elektronikiem i ci pomoże w budowie .Koszt takiego układu to około 40zł(układ scalony,parę oporników,tranzystor,przekaźnik).Lub szukaj na elektrodzie gotowych schematów i przystosuj do swoich potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna para styczników przekaźnika poda +12V do sterownika dachu (czyli włączenie zapłonu)dobrze by było zastosować diodę aby to włączane napięcie nie szło na pozostałe odbiorniki.

Wszystko dla mnie jasne oprócz tego-gdzie mam podać te +12v ?

I skąd moge wziasc schemat z których korzystasz?

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!